Gäst 2018-01-30
Mina föräldrar betalade hela mitt körkort och det är jag oändligt tacksam för. Hade de inte gjort det hade jag inte kunnat ta körkort på många år eftersom det kostar så mycket som det gör. Dessutom så ger körkortet en så mycket fler möjligheter och friheter som man inte kan få utan ett körkort och det kan underlätta för ens föräldrar också. Om man tex är ute halva natten så tror jag att de känner sig tryggare med att man kan köra hem själv istället för att gå till bussen eller ta en taxi. Dessutom så slipper föräldrarna köra en när man vill någonstans, och den största möjligheten med ett körkort är ju att man får en extra merit när man söker jobb. Hade mina föräldrar inte betalat för mitt körkort så hade jag säkert inte kunnat betala det själv förrän jag är 30 och jag har blivit klar med studierna och fått ett riktigt jobb och flyttat hemifrån. Jag förvånas snarare över de som INTE betalar eller i alla fall bidrar lite till sina barns körkort. Förde barnen kommer troligen inte kunna ta körkort förrän långt senare i livet och då tycker alla inte ens att det är värt att spendera de pengarna på ett körkort, framförallt inte om man då fått egna barn.
Svårare än så är det inte, så istället för att ränna på fester och slänga ut 4-500 kr så la jag dom på körlektioner istället.
Och istället för att springa hem sina kompisar varje kväll så tog jag en ensam kväll hemma för att läsa teorin.
Så kom inte och säg att man inte kan för att det är för dyrt, allt beror på hur ens konsumerande ser ut i livet, och om man är villig att offra nått för några månader för att kunna få sitt körkort...