Jag körde upp i Sollentuna för någon vecka sedan och kuggade
Jag har övningskört mkt med både trafikskola och privat i snart ett års tid så jag kände mig ändå hyfsad redo, men mitt misstag var att boka tid kl.08 en onsdag morgon, mitt i rusningstrafiken.
Området kring Sollentuna har massvis med rondeller och det var där jag kuggade, jag hade svårt att hitta luckor att komma in bland alla stressade bilister som kom i väldig hög fart och när jag tillslut (efter lång tid) försökte mig in i en så vart jag för långsam och var tvungen att bromsa in för att inte bli påkörd av bilen som var inne.
Vid rondellen i Rotebro var det lite samma visa, där lyckades jag komma in men väl inne var jag så stressad då jag hade gasat på för att hinna in så att min fart var för hög i cirkulationsplatsen och det slutade med att jag ”genade” /körde genom två filer.
I övrigt var det inga konstigheter, blev en del på och avfarter från motorväg, boendeområden, backning runt hörn, vända på lämplig plats. Ingen säkerhetskontroll dock.
Summering, öva mkt på cirkulationsplatserna och boka inte en tid mitt i rusningstrafik.