Start > Körkortsforum > Är teoriprovet svårt?

Är teoriprovet svårt?

Berran 2020-06-05 13:22 ! Citera #
Hej allihopa!

Idag gjorde jag kunskapsprovet där jag enligt min mening fick ett väldigt svårt prov. Jag hade pluggat relativt mycket en vecka innan, som innebar att jag genomförde alla frågor på körkortonline en gång, och läste körkortsboken 1-2 ggr. Med tanke på den stora slumpmässigheten bland proven så är det omöjligt att veta vilka frågor man kommer få, vissa får ett enkelt prov, medan andra ett mer komplext. Med detta sagt så kan man egentligen inte tipsa om vilket område som förekommer på provet, utan det gäller att förberedda sig på allt.

Ett litet tips från mig skulle dock kunna vara att markera alla frågor som man känner en viss osäkerhet vid, där resten av frågorna ses som självklara. När man har svarat på alla 70 frågor så ska man helst inte ha mer än 13 markerade, vilket indikerar på att du känner dig säker på mer än 52 frågor. Ett annat tips är att ta det lugnt och stressa inte!! Lycka till.

Fick 53/65 :)
M 2020-06-06 19:10 ! Citera #
Var svårare än jag trodde. Men kan ha å göra med att jag inte kunde sova natten innan. Jag gick igenom de svaren jag hann en gång till och ändrade flera. Vet inte om jag ändra till rätt eller fel, men klarade provet med 52 rätt. Pjuh. Pluggat mest på appen ta körkort, skummat igenom boken en gång och läst på forum :)
Jekroth 2020-06-26 15:55 ! Citera #
Gjorde kunskapsprovet första gången i Kalmar idag. Jag upplevde inte att provet hade högre svårighetsgrad än vad gängse hemsidor för övningsprov och -frågor har för frågor. Om något anmärkningsvärt så var det ingen fråga om manuellt växlade bilar.

Blev godkänd (53 av 65 rätt).
Jekroth 2020-06-26 16:21 ! Citera #
Eppis 2020-05-20
Börja med att göra frågor. Elevcentralen är bra. Gjorde 40 slutprov. På de 5 sista hade jag alla rätt. Läste sen körkortsboken en gång. Lättare att lära sig från boken när man gjort många frågor. Gjorde också lite gratisprov på nätet. Skrev provet förra veckan fick alla rätt. Ärligt talat inte speciellt svårt. 8-)
Alla rätt, wow!

Grattis till det!
Erv13 2020-07-03 15:07 ! Citera #
Har pluggat på körkort online.se 2 månader, väldigt noga och tydliga förklaringar på varenda frågan.
hjälpte mig mycket.
Klarade idag från försöket)
sunbeam 2020-07-17 13:54 ! Citera #
Hej! Hade teoriprovet idag och tyckte inte det var särskilt svårt! Rekommenderar starkt att plugga ordentligt innan, och ha stora marginaler när du gör de olika teoriproven på nätet.
Läs boken, lär dig skyltar osv..

Teorin kommer även underlätta när ni övningskör.
shalle 2020-07-17 16:58 ! Citera #
sunbeam 2020-07-17
Hej! Hade teoriprovet idag och tyckte inte det var särskilt svårt! Rekommenderar starkt att plugga ordentligt innan, och ha stora marginaler när du gör de olika teoriproven på nätet.
Läs boken, lär dig skyltar osv..

Teorin kommer även underlätta när ni övningskör.
Jag hade också teoriprovet idag!
På vissa sätt var det enklare än jag trodde men på andra sätt var det svårare med.. svårt att förklara.
Vissa frågor var konstiga/saker jag aldrig hade läst något om..

Klarade det iaf :)
sunbeam 2020-07-17 18:12 ! Citera #
shalle 2020-07-17
Jag hade också teoriprovet idag!
På vissa sätt var det enklare än jag trodde men på andra sätt var det svårare med.. svårt att förklara.
Vissa frågor var konstiga/saker jag aldrig hade läst något om..

Klarade det iaf :)
Ah grattis! Va kul att du också klarade det :D

Förstår vad du menar, vissa behövde man tänka till på!
Gäst 2020-07-18 16:08 ! Citera #
Jag använde appen Ta Körkort och gjorde gratistestet här. Fick 59/65!
Easylife 2020-08-19 18:43 ! Citera #
Behöver någon hjälp med teori så kan jag hjälpa till hör av er om ni vill ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo