Start > Körkortsforum > Är teoriprovet svårt?

Är teoriprovet svårt?

Nora 2014-07-01 12:03 ! Citera #
Jag har gjort alla tester på korkorts.se och jag har alltid fått väldigt bra resultat, jag fick på sista provet 69 av 70, hur som helst personligen tycker jag att frågorna var mycket svårare på kunskapsprovet och de ser inte lika frågor som i korkorts.se. Visst man känner igen vissa frågor men inte alla. Jag fick 51 på kunskapsprovet och gränsen för godkänd är 52! :cry: men en bra tips är, blir inte stressad och inte förvånad när du inte känner igen frågorna.
Gäst 2016-09-09 23:15 ! Citera #
Idag jag har gjort min första teoriprov och det är så lätt så lätt. Öva bara teoriboken.
TBO 2016-09-10 16:50 ! Citera #
Hej!
Jag har läst boken två gånger, övade mycket på nätet (köpte frågor från körkortonline.se och traffiktest.se) och fick 58 på första gången (igår). Om man är seriös, har disciplin och ett mål, teoriprov är inte alls svår. Samma frågor som på övningar bara lite omformulerad. Tro på mig. Läs ordentlig frågor. Jag hade hörlurar på mig (traffikverkets) att inte blir störd och fokusera. Det hjälpte mig. Det behövs inte snacka så mycket om det. Det går bra. Mål, disciplin, läsa, öva och göra prov. Lycka till. TBO
goofinda 2017-08-05 22:54 ! Citera #
Det är inte så svårt om teorin.
Om man pluggar mycket eller kämpa hård det är så klart att förstå alla svaren. Lycka till på er!
Drogbaaa 2017-08-06 01:55 ! Citera #
Hej.. Jag har lite frågor som ska göra mig bättre...har inte ens fått boken, jag brukar bara läsa de grattisgrågor online.. Ska precis börja snårt övningskör, så vet jag inget om körkort... 1.Vad man måste ha för att pluggar bra.. Allstå hur mycket ska man pluggar..??

2.hur bör man tänka när är dags för ptovet??

3.Hur ska man komma ihåg att det är jätteviktig att plugga ??alltså ibland glömmer man fart..

4. Hur ska man ber hjälp av alla dom du känner ??
Gäst 2017-08-07 13:12 ! Citera #
Drogbaaa 2017-08-06
Hej.. Jag har lite frågor som ska göra mig bättre...har inte ens fått boken, jag brukar bara läsa de grattisgrågor online.. Ska precis börja snårt övningskör, så vet jag inget om körkort... 1.Vad man måste ha för att pluggar bra.. Allstå hur mycket ska man pluggar..??

2.hur bör man tänka när är dags för ptovet??

3.Hur ska man komma ihåg att det är jätteviktig att plugga ??alltså ibland glömmer man fart..

4. Hur ska man ber hjälp av alla dom du känner ??
Du ska kunna allt som finns att läsa om i körkortsboken...

Sedan om du behöver hjälp från någon du känner så är det väl bara att fråga dom..
miki 2018-02-27 15:09 ! Citera #
Ja, det är jättesvårt.
E 2018-02-28 04:51 ! Citera #
Tyckte inte det var speciellt svårt. Har inte pluggat så mycket innan men köpte 7 dagars här på körkortonline dagen innan och gick igenom alla 1023 frågor 2 gånger. Kanske inte att rekommendera att göra allt plugg i sista minut på de sättet. Men läser man boken och pluggar några veckor innan så tror jag vem som helst kan klara det. Frågorna på teoriprovet var ganska lika frågorna här.

Viktigt att tänka på dock är att läsa igenom frågan noga samt alla svarsalternativ noga också. Har du tid över är det värt att gå igenom alla frågorna igen för att kolla så du inte gjorde något slarvfel nånstans. Är det en fråga med bilder så studera bilderna noga. Och glöm inte bort att andas också och försök att inte stressa för mycket.

Har man svårt för att ta in saker eller komma ihåg dem så kan det hjälpa att skriva ner de sakerna man är osäker på (så gjorde jag). Vissa saker skrev jag ner flera gånger och tillslut så satt det sig.

Avslutande vis så skulle jag vilja säga att de var lättare än vad jag förväntade mig. Lycka till!
Paulina 2018-03-01 06:45 ! Citera #
Hej!
Jag tog provet igår. Jag har läst körkortsboken och trafikreglerna. Förutom det gjort frågor på elevcebtralen och här.
Ofta känner man igen frågor. Några helt nya med. Men har man läst och gjort många frågor blir det jätte bra! Viktigt att läsa noggrant frågor. Läs noggrant alla svar med - ofta några svar är väldigt lika. Titta på nyckelord i svar som - alltid, aldrig, bör, skall - det ändras hela meningen.

Jag hade 64 av 65. Väntar på uppkörning nu!

Lycka till!
hej 2018-04-03 18:07 ! Citera #
Tjena! Klarade provet idag och aldrig varit så nervös som jag var när jag tryckte ”rätta”, men skrämde upp mig i onödan. Har läst på flera sidor om hur svårt det är vilket gjorde att jag var helt säker på att jag skulle kugga (även fast jag pluggat mycket), men mitt tips till er är att ta det lugnt och läs igenom frågorna noga! Skräm inte upp er i onödan, för mig var det väldigt lätta frågor. Frågorna blir lätta om man har pluggat, oavsett vilket prov man får! Lycka till. Skummade igenom boken, sen har jag använt mig av elevcentralen och online test (gratis)!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
16
I går 20:11
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor