Start > Körkortsforum > Är teoriprovet svårt?

Är teoriprovet svårt?

emma15 2013-10-14 15:38 ! Citera #
Till er som har gjort teoriprovet :)
Är teoriprovet svårt? är frågorna ungefär likadana som frågorna är på körkortonline.se? är det svårare frågor här än på riktiga provet?

Tror ni att det räcker att man pluggar på körkortonline.se ganska ofta i två månader, och läser teoriboken för att förhoppningsvis bli godkänd på teoriprovet? :)
Helluuu 2013-10-14 20:12 ! Citera #
Tja!

Jag gjorde den idag, till min stora förvåning va den inte så jättesvår!
Vissa av dessa frågor kommer upp på provet. Jag gjorde provet idag,
Men tyvärr kuggade jag, hade panik o stress de sista minutrarna!

TIPS: LÄS FRÅGORNA NOGA! vissa av alternativen liknar varandra
Rätt mycket!, men kan du mycket så är de inga problem, stressa inte
Som jag gjorde jag lovar man glömmer bort allt. Så ledsen, fick 46 poäng,
Mitt första prov. STRESSA INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lillie 2013-10-15 08:34 ! Citera #
Jag gjorde provet förra veckan och blev förvånad över hur mycket man kände igen frågorna. Innan hade jag pluggat på Körkortonline, Bonniers trafikskola och Elevcentralen. Och förstås i själva boken. Har man pluggat och övat på många teoriprov så kommer man känna igen många frågor. Men ja, det är viktigt att läsa frågorna noggrant!
emma15 2013-10-15 15:16 ! Citera #
Okej, lycka till nästa gång du ska göra teoriprovet!

jag har också pluggat på bonniers förut men det var i våras.
hoppas att jag också känner igen frågorna härifrån sen när jag ska göra det riktiga provet :)

tack så mycket för svaren :)
zhakkee 2013-10-16 13:01 ! Citera #
Gjorde teoriprovet vid 8:45 imorse och kan säga att det var ruskigt lätt(visst, det är ju inte samma frågor för alla) men det var väldigt likt dom frågorna från elevcentralen(STR) och dom här. Ett tips är att verkligen skilja på ”får inte” och ”får aldrig”. Har du bra poäng här och även på sluttestet på STR så kommer du garanterat klara det. Jag fick 62 av 65. :D

Lycka till! Mvh
Övningskör 2013-10-22 22:31 ! Citera #
Jag funderar också på det här... Hur många rätt bör man ha här innan man är redo? Jag får oftast 65 rätt, på provet med 70 frågor. Vad jag har svårt med är allt man måste räkna (usel på huvudräkning) Jag blandar även ihop dom här miljö grejorna, typ vad som ökar risken att få cancer. Det får jag bara inte in. Men visst får man ha fel på ett par frågor? Hur många måste man ha rätt på? Och är frågorna mest lika dom här eller på elevcentralen?
Borat 2013-10-22 23:33 ! Citera #
Övningskör
Jag funderar också på det här... Hur många rätt bör man ha här innan man är redo? Jag får oftast 65 rätt, på provet med 70 frågor. Vad jag har svårt med är allt man måste räkna (usel på huvudräkning) Jag blandar även ihop dom här miljö grejorna, typ vad som ökar risken att få cancer. Det får jag bara inte in. Men visst får man ha fel på ett par frågor? Hur många måste man ha rätt på? Och är frågorna mest lika dom här eller på elevcentralen?


På kunskapsprovet ”52 rätt av 65 frågor”, sen så har jag hört att det kan variera var frågorna är mest lika och stämmer överens med på det riktiga provet. Så då jag kör boken, här, elevcentr o på lite andra ställen. Har också svårt med huvudräkning.:)
Jag tycker iaf körkortsonline är bra för att man har fått mer grepp på de här kluriga frågorna. Tror nog att det bästa är och plugga in de frågor man känner sig mest osäker på.
emma15 2013-10-28 10:02 ! Citera #
Okej, tack för hjälpen.
jag har pluggat här på körkortonline ett tag nu och ska göra det fram till jag ska skriva provet. jag har också läst ut körkortsboken en gång, men ska läsa den fler gånger. är lite nervös över att det ska komma frågor på det riktiga provet som man inte känner igen haha, så är frågorna ungefär lika frågorna här? :)
Övningskör 2013-10-29 12:03 ! Citera #
Borat


På kunskapsprovet ”52 rätt av 65 frågor”, sen så har jag hört att det kan variera var frågorna är mest lika och stämmer överens med på det riktiga provet. Så då jag kör boken, här, elevcentr o på lite andra ställen. Har också svårt med huvudräkning.:)
Jag tycker iaf körkortsonline är bra för att man har fått mer grepp på de här kluriga frågorna. Tror nog att det bästa är och plugga in de frågor man känner sig mest osäker på.

okej, tack för svaret! Jag brukar oftast få över 90% rätt här, men nu har jag pluggat ett tag så man känner ju igen frågorna... så det gäller ju att dom är liknande men jag känner ändå att jag har ganska bra koll, förutom allt man ska räkna på då.
emma15 2013-10-30 09:16 ! Citera #
Ja, jag har väldigt svårt för frågorna som man ska räkna på.. :p

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor