Start > Körkortsforum > Är teoriprovet svårt?

Är teoriprovet svårt?

mimi 2018-04-03 18:15 ! Citera #
Det är svårt om du inte pluggar men om du pluggar så kommer det bli lätt ;)
Commark 2018-04-03 20:48 ! Citera #
Skrev mitt idag . 59 rätt . det är både lätta och svåra frågor men jag rekomenderar att testa sig via elevcentralen och även läsa på det man har svårt för . gör det så går det vägen ! motivera gärna dig själv med att du klarar provet med !
Gäst 2018-04-17 13:17 ! Citera #
Jag skrev imorse och fick 63/65!

Jag blev överraskad över hur lätta många av frågorna var. T e x hur man känner igen en huvudledsskylt bakifrån. Om man inte vet vilken form den skylten har bör man inte ha körkort. Det kändes riktigt bra i början när jag hade svarat på 15-20 frågor och visste att jag var säker på varenda svar. Visst kom det senare några frågor jag var lite osäker på, men några av mina kvalificerade gissningar gick hem och sedan behöver man ju faktiskt inte ha rätt på varje fråga. Du kan i snitt svara fel på var femte fråga och fortfarande bli godkänd.
Gäst 2018-04-17 14:06 ! Citera #
Gäst 2018-04-17
Jag skrev imorse och fick 63/65!

Jag blev överraskad över hur lätta många av frågorna var. T e x hur man känner igen en huvudledsskylt bakifrån. Om man inte vet vilken form den skylten har bör man inte ha körkort. Det kändes riktigt bra i början när jag hade svarat på 15-20 frågor och visste att jag var säker på varenda svar. Visst kom det senare några frågor jag var lite osäker på, men några av mina kvalificerade gissningar gick hem och sedan behöver man ju faktiskt inte ha rätt på varje fråga. Du kan i snitt svara fel på var femte fråga och fortfarande bli godkänd.
Grattis!!

Dock låter som du hade en ren tur med tanke på att du skrev att ”några av mina kvalificerade gissningar gick hem.”
Med andra ord så kunde mycket väl ha kuggat på dom frågorna också, och därmed kuggat ditt teoriprov..
Men fortsätt att läs teori även om du har klarat provet, då kanske du inte behöver gissa dig vissa saker som du kan stöta på när du är ute och kör :)
Gäst 2018-04-17 17:20 ! Citera #
Var frågorna likt Elevcentralen??
Gäst 2018-04-17 17:29 ! Citera #
Gäst 2018-04-17
Var frågorna likt Elevcentralen??
Ja, det tyckte jag i alla fall.
Gäst 2018-04-17 17:42 ! Citera #
Gäst 2018-04-17
Grattis!!

Dock låter som du hade en ren tur med tanke på att du skrev att ”några av mina kvalificerade gissningar gick hem.”
Med andra ord så kunde mycket väl ha kuggat på dom frågorna också, och därmed kuggat ditt teoriprov..
Men fortsätt att läs teori även om du har klarat provet, då kanske du inte behöver gissa dig vissa saker som du kan stöta på när du är ute och kör :)
Tack! Tycker inte alls det var ren tur att jag klarade av provet. Det var väl tur att jag fick såpass hög poäng men jag var definitivt tillräckligt påläst för att ha fixat godkänt oavsett.

För det första räknade jag alla frågor jag inte var 100% säker på. Det var 12st, det vill säga även om jag fick fel på dem alla hade jag fortfarande fått godkänt på provet.

För det andra var det inte som att jag totalt slumpade mitt svar, det var som sagt kvalificerade gissningar dvs jag kände mig oftast säker, bara inte 100% säker. Oftast var det fyra svarsalternativ och jag valde mellan två av dem som var snarlika.
Gäst 2018-04-17 18:12 ! Citera #
Vad provet likt Elevcentralen och vad gjorde du teori provet jag ska göra mitt om 2 månader.
Gäst 2018-04-18 22:14 ! Citera #
Gäst 2018-04-17
Vad provet likt Elevcentralen och vad gjorde du teori provet jag ska göra mitt om 2 månader.
Jag tyckte att frågorna var ganska lika, men lite svårare formulerade så det är viktigt att läsa noga. Lycka till! :)
Gäst 2018-04-19 07:44 ! Citera #
Fick man olika svart alternative läste att det skulle komma nåt nytt kunskaps prov.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest