Start > Körkortsforum > Uppkörning, igen och igen. Läs

Uppkörning, igen och igen. Läs

Gäst 2012-10-22 15:08 ! Citera #
Kuggade...:-(

Gatukorsning E
Motorväg BE
Infart/körning på landsväg BE

Ej godkänd på:
Uppvisa en rutinmässig manövrering samt använda olika sätt att bromsa fordonet
Visa goda avsökningsrutiner samt identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer

Han tyckte att jag tittade för dåligt åt höger vid vänstersväng. Jag tittade, men han ville att jag skulle titta när jag svängde också. Dessutom tyckte han jag krånglade med växlarna när jag skulle upp i fart på påfartssträcka.

Förstod inte riktigt den sista. På honom lät det som att jag skulle gasa upp till 90 på tvåan innan jag växlade(???)

Dessutom sa han (inget i protokollet) att jag skulle släppa gasen när jag såg en skylt med lägre hastighet och det gjorde jag varje gång.(???)
Han var trevlig iaf, men pratade lite för mycket tyckte jag.

Kände ju på mig att jag skulle kugga men just nu känner jag mest för att lägga mig under täcket och gråta:’(

Bokade på en gång en ny tid till nästa måndag klockan 10. Kanske hinner med en körlektion innan dess. Ringde min körskol och hon trodde att jag har en lektion kvar av mitt paket på 11 st.

Fattar inte hur du orkar resa dig och göra om allt hela tiden Killer! Man känner ju sig värdelös när varenda 18-åring man träffar tagit körkort lätt som en plätt och jag som är nästan 20 år äldre är värdelös...
killer 2012-10-22 15:43 ! Citera #
Ledsen att du kuggade. Skulle gärna försökt hjälpa dig men jag kan ju knappt hjälpa
mig själv. 2 månaderna gick ut idag och jag känner
för att frysa körkortet ettctag och utvecklas på jobb och
annat
Gäst 2012-10-22 15:45 ! Citera #
Tracca
Kuggade...:-(

Gatukorsning E
Motorväg BE
Infart/körning på landsväg BE

Ej godkänd på:
Uppvisa en rutinmässig manövrering samt använda olika sätt att bromsa fordonet
Visa goda avsökningsrutiner samt identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer

Han tyckte att jag tittade för dåligt åt höger vid vänstersväng. Jag tittade, men han ville att jag skulle titta när jag svängde också. Dessutom tyckte han jag krånglade med växlarna när jag skulle upp i fart på påfartssträcka.

Förstod inte riktigt den sista. På honom lät det som att jag skulle gasa upp till 90 på tvåan innan jag växlade(???)

Dessutom sa han (inget i protokollet) att jag skulle släppa gasen när jag såg en skylt med lägre hastighet och det gjorde jag varje gång.(???)
Han var trevlig iaf, men pratade lite för mycket tyckte jag.

Kände ju på mig att jag skulle kugga men just nu känner jag mest för att lägga mig under täcket och gråta:’(

Bokade på en gång en ny tid till nästa måndag klockan 10. Kanske hinner med en körlektion innan dess. Ringde min körskol och hon trodde att jag har en lektion kvar av mitt paket på 11 st.

Fattar inte hur du orkar resa dig och göra om allt hela tiden Killer! Man känner ju sig värdelös när varenda 18-åring man träffar tagit körkort lätt som en plätt och jag som är nästan 20 år äldre är värdelös...

Majoriteten kuggar på första försöket, kom ihåg det! Jag tog mitt kort på andra försöket.
Gäst 2012-10-22 15:57 ! Citera #
killer
Ledsen att du kuggade. Skulle gärna försökt hjälpa dig men jag kan ju knappt hjälpa
mig själv. 2 månaderna gick ut idag och jag känner
för att frysa körkortet ettctag och utvecklas på jobb och
annat


Så du kuggade alltså igen idag? Eller avbokade du?

Jag var ju rätt säker på att kugga, men med tanke på hur nervös jag var körde jag bättre än vad jag trodde jag skulle.

När jag skulle vända på lämplig plats hittade jag en pytteliten grusväg till vänster och backade ut på vägen hur fint som helst. När jag backade runt ett hörn kom jag helt j*a perfekt. Typ en cm från kanten.

Han sa att han tyckte jag hade totalt perfekt uppsikt när jag backade. Undrar om det hade känts bättre om fler saker varit fel.

Vet inte vad jag ska skriva åt dig Killer. Om jag är så nere efter en kuggning kan jag bara föreställa mig hur det känns för dig.
Gäst 2012-10-22 16:41 ! Citera #
Kommer ihåg mer och mer från uppkörningen. Kom just på att kuggningen på påfartssträckan måste bero på att jag började byta fil utan att blinka!! Slog på den sen, men det var ju lite sent...

Fick inte ett enda motorstopp heller trots att jag aldrig kört en Volvo förr. Börjar känna mig lite imponerad av mig själv trots kugg!
Gäst0000 2012-10-22 20:36 ! Citera #
Kugga är jobbigt, men fortsätt kämpa. Det kan vara nyttigt att ta en paus ett par veckor, men när du kör så gå verkligen in för det. Kör inte en gång i veckan, kör 2 eller 3, boka inte förrän du känner att du är 90 på att du klarar det. Tänk inte så mycket på teorin, själv har jag klarat teorin 3 gånger, haha. Lyssna på vad de säger att du gör för fel, skriv upp det och tänk på det och koncentrera dig på att INTE göra samma misstag flera gånger när du kör.
Tycker du ska lugna dig med att boka som sagt, det kan vara lättare att utveckla sin körning om man inte har någon begränsad tid, kan vara bättre då att köra tills man är ”färdig”, de flesta kuggningar beror ju helt enkelt på att man börjar köra upp för tidigt, och gärna då bokar så snart man kan igen..
linaberg 2012-10-22 22:31 ! Citera #
Hur har det gått killer??

Ett tips om du nu skulle behöva göra om teorin. Jag läste inte boken så noga, bara en gång. Men den gången jag läste den så markerade jag alla viktiga saker vilket i vanliga fall är minde än halva texten. Funkade super! Sen gå du bara tillbaka en extra gång och läser att du markerat med markeringspennan. Plus gör testerna här så går det säkert bra, har läst några av dina trådar och vet att du klarat provet innan, men om du skulle behöva göra om det...

BTW så fick jag 65/65 på provet, helt sjukt!
Gäst 2012-10-22 22:55 ! Citera #
Saken för mig är att om jag inte klarar uppkörningen SNART får jag STORA problem. Jag bor 3 km från mitt jobb och det är egentligen ingen sträcka MEN eftersom jag bor i en kommun som de senaste åren stängt skolor på löpande band måste jag först lämna min son på dagis 600 meter åt fel håll och sen dottern på skolan på väg nästan mot jobbet, 2,5 km från dagis.
Om jag tar den absolut första bussen på morgonen hinner jag lämna dottern på skolan, men tar mig inte i tid till jobbet. Om jag skulle lämna sonen på dagis och sen promenera med dottern skulle jag vara tvungen att lämna honom senast 5.30 för att sen promenera med dottern till skolan och med en 6-åring skulle det ta otroligt lång tid+att dagis inte öppnar så tidigt.

Min sambo jobbar dygn så han kan inte hämta/lämna ofta.

Än så länge kan jag skjutsa dem i cykelvagn (tungt som f*n) men eftersom jag bor i norra änden av landet kommer snön vilken j*a sekund som helst och då vet jag inte vad jag ska göra. Jobbet skulle jag bli av med iaf. Skulle inte accepteras att jämt komma sent. Pisshåla jag bor i där man inte kan kombinera barn och jobb om man inte har körkort.

Jag har alltså inte tid att vänta några veckor innan nästa körprov. Föreslog t o m idag att vi skulle köra på en gång eftersom han sa att han ville ge mig körkort, men...
Gäst 2012-10-22 22:57 ! Citera #
Jag menar alltså inte att han skulle godkänt mig för att jag behöver körkort så desperat utan bara att jag känner paniken komma...
killer 2012-10-23 00:48 ! Citera #
Ingen skulle orka kämpa sålänge som mig.. Så ni som säger att jag ska fortsätta kämpa.. ni har inte varit i samma sits.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov