Start > Körkortsforum > Uppkörning, igen och igen. Läs

Uppkörning, igen och igen. Läs

killer 2012-10-14 06:54 ! Citera #
När det gäller uppkörningar har gud gett mig oändliga chanser, och jag har turen igen att jag hittade en ny tid igen till nu måndag, 15e. Jag kuggar oendligt och det kostar mig otroligt för jag bokar med trafikverket, men min tid går ut den 22;a eftersom jag har en godkänd teori så jag kämpar.. 15:35 i södertälje, inte bästa tiden men jag var tvungen att ta den.. Hursomhelst, 90% av anledningarna till mina kuggningar är min placering, och speciellt på korsningar.


Kan någon vara snäll och förklara för mig det här med placering, höger/vänster etc. Och någon som har erfarenhet
av att köra 15:35 i södertälje.. ? Hur ser trafiken ut? Saken är den när jag kör rätt så gör jag ett fel, det felet gör jag inte igen men på annan uppkörning gör jag de sista som jag gjorde rätt men något annat fel, heeeelt sjukt..
Gäst 2012-10-14 10:06 ! Citera #
Jag ska nog inte ge tips om var du ska ligga i korsningar eftersom jag själv har min första uppkörning 22/10, men jag har följt dig här på sidan och håller verkligen tummar och tår för att du fixar det. Du har kämpat så hårt så länge att du förtjänar att få körkort nu! Hoppas, hoppas, hoppas att du fixar det den här gången! Och att du får bra tips om placering innan dess.
idioter 2012-10-14 10:38 ! Citera #
Har haft körkort i 2 månader nu aldrig kollat i döda vinkeln sen dess och väldigt sällan i backspeglarna det är bara i Sverige körskolorna och Trafikverket vill att man överdriver med sån onödig skit. Som min farsa sa när jag övningskörde efter jag varit på trafikskola du kör mycket sämre nu osv, han undrade varför jag kollade i backspeglarna hela tiden att vart jätte löjligt osv osv.
Telge 2012-10-14 11:10 ! Citera #
Jag bor i Södertälje och kan säga att det är massor med trafik 15-16. Det beror förstås på vilka gator du kommer köra på men var beredd på mycket trafik.
Gäst 2012-10-14 11:21 ! Citera #
idioter
Har haft körkort i 2 månader nu aldrig kollat i döda vinkeln sen dess och väldigt sällan i backspeglarna det är bara i Sverige körskolorna och Trafikverket vill att man överdriver med sån onödig skit. Som min farsa sa när jag övningskörde efter jag varit på trafikskola du kör mycket sämre nu osv, han undrade varför jag kollade i backspeglarna hela tiden att vart jätte löjligt osv osv.


Vad är det för idioti?! Antingen trollar du eller så är du en trafikfara.

Hur avgör du annars om någon ligger vid sidan av dig på motorväg, eller om en cyklist kommer på cykelbanan när du svänger höger i en korsning?
Gäst 2012-10-14 11:23 ! Citera #
killer
När det gäller uppkörningar har gud gett mig oändliga chanser, och jag har turen igen att jag hittade en ny tid igen till nu måndag, 15e. Jag kuggar oendligt och det kostar mig otroligt för jag bokar med trafikverket, men min tid går ut den 22;a eftersom jag har en godkänd teori så jag kämpar.. 15:35 i södertälje, inte bästa tiden men jag var tvungen att ta den.. Hursomhelst, 90% av anledningarna till mina kuggningar är min placering, och speciellt på korsningar.


Kan någon vara snäll och förklara för mig det här med placering, höger/vänster etc. Och någon som har erfarenhet
av att köra 15:35 i södertälje.. ? Hur ser trafiken ut? Saken är den när jag kör rätt så gör jag ett fel, det felet gör jag inte igen men på annan uppkörning gör jag de sista som jag gjorde rätt men något annat fel, heeeelt sjukt..


Placering i korsningen är ju beroende på vart du ska fortsätta din färd. Ska du svänga höger, håll till höger. Till vänster, håll vänster. Är det körfält för att svänga i en korsning, planera din färd tidigt och placera dig i rätt körfält.
killer 2012-10-14 11:51 ! Citera #
Gäst - Tack så mycket. Jo, ibland undrar jag själv också hur jag orkat kämpa såhär länge :) .


idioter - Du har rätt, sverige är stränga. Ingen ute i trafiken bryr sig om regler.


Telge - Okej, jag vet dock inte om det är bra att det är mycke trafik? Det kan ju vara en fördel också..? Jag var tvungen att boka in den för min teori går ut den 22;a, bryr mig inte så mycket om tid och datum längre utan tar den första jag hittar i södertälje.


prs ; Jo men mitt problem är placeringen innan, exakt åt vilket/vilka håll när jag svänger höger/vänster.
Ska finnas någon animering, men jag hittar inte. Vet du?
Gäst 2012-10-14 14:44 ! Citera #
killer

idioter - Du har rätt, sverige är stränga. Ingen ute i trafiken bryr sig om regler.


Nej, idioter har inte rätt någonstans. Möjligtvis att denne inte kan köra bil, då.

killer

prs ; Jo men mitt problem är placeringen innan, exakt åt vilket/vilka håll när jag svänger höger/vänster.
Ska finnas någon animering, men jag hittar inte. Vet du?


Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Om du närmar dig en korsning så kikar du upp på skyltningen vilka körfält som har köranvisningar. Du väljer då att lägga dig i det körfält som passar din fortsatta färd. Finns det ingen indelning, så placerar du bilen så det är tydligt vartåt du ska fortsätta din färd.
Gäst 2012-10-14 15:03 ! Citera #
Killer -

Svänger du till höger, ska du placera bilen nära högerkanten både före och efter svängen.

Vid vänstersväng ska du placera bilen så nära gatans mitt som möjligt, och svängen ska avslutas på höger sida av gatan.

Vid enkelriktad trafik ska du placera dig intill vänster kanten före vänstersväng, (längst till vänster före svängen).
killer 2012-10-14 15:33 ! Citera #
Okej, ska ta och fundera på allt det här.

Men det fanns animering förut på vägverkets hemsida om exakt hur man gör , ingen som vet?


Jag bara måste klara uppkörningen imorgon.. :(

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest