Start > Körkortsforum > Uppkörning, igen och igen. Läs

Uppkörning, igen och igen. Läs

Gäst 2012-10-21 21:31 ! Citera #
killer
Tack så mycket alla.! Jag är däremot nästan säker på att jag kuggar.. :)


Klart vi kuggar!! Det kommer att gå alldeles åt h*e dåligt.

Fick ett fint tips av en arbetskompis som jag fick skjuts med hem i fredags. En polisbil körde förbi oss i 190 med blåljus och sirener. Vi hamnade vid ett rödljus som polisen så klart körde mot. Hon sa då att om jag kommer till ett rödljus på uppkörningen det bara att sätta på varningsblinkers och köra:-) Sen säger jag till inspektören att jag slagit på sirenen och härmar en siren lite fint:-D

Synd att de har dubbelkommando bara:-D Skulle vara kul att se reaktionen om man ändå kuggar. Men det skulle väl bara resultera i att jag blev förbjuden att någonsin ta körkort:-D
killer 2012-10-21 21:40 ! Citera #
writer
Vad bygger du din känsla att du kuggar på, killer?

Visst, det är inte lätt att allt ska funka just vid uppkörningen, men vad konkret som är i vägen?



Detta är inte min första uppkörning.. Jag har kuggat måånga gånger tidigare.. Men om du läser allt jag skrivit med detta nick lär du känna mig närmare.. När man kuggat 7-8 gånger så tappar man hoppet.. Jag har klarat den 1 gång också men hann inte med teorin.. gick och fick 51 poäng 2-3 gånger.. Nu är teorin klar men mina 2 månader går ut imorgon, alltså den 22:a. Jag hade riktigt tur som hittade tid, så om jag kuggar imorgon är teorin död också...
Gäst 2012-10-21 22:11 ! Citera #
Ska läsa, men till din tröst - jag har hållit på i snart 10 år, gett upp, vilket är riktigt idiotisk gjort av mig...

Aldrig kommit så långt som du - inte ens tänkt våga anmäla mig till uppkörningen, det har du GJORT...

Så samla tankar - kolla noga bilens egenskaper, försök inte förminska sig själv vid uppkörningen, kolla inte hela tiden vad inspektören tyckte för negativa tankar ....Se dig själv som en förare som ska ha körkort för att göra livet bättre och bekvämare.
Kuggar du så gör du om även teori och blir körkortinnehavare - med fördröjning.

Det räknas som mod att utmana sig - det är svårt att lära sig köra bil, annars skulle varken traffikskolor eller traffikverket finnas ju. Det är en kunskap och färdighetsövning att köra upp - kuggar gör många, de som tar körkort direkt har planerat bättre än tex jag. De satsar att träna upp sig till körkort - och gör uppkörningar...Så många som krävs.
Själv ska plugga ett varv till med teori, övningsköra varje kväll minst 1 timme och sen lägga upp och vakna - och beställa tid för uppkörningen...Du är där redan, grattis!!!!!! Killer - snart en med körkort=)
Gäst 2012-10-22 09:41 ! Citera #
F*n. Nu är jag så nervös att jag blir knäpp. Nervositeten kommer i vågor så fort jag tänker på det. Drömde faktiskt om dig Killer! Vi körde upp precis samtidigt och samma sträcka efter varann och det gjorde att vi på nåt sätt kunde hjälpa varandra och klarade det båda två!

Sen drömde jag nog tio gånger att jag kuggade också...
Gäst 2012-10-22 10:51 ! Citera #
What doesn’t kill you make you Stronger!
killer 2012-10-22 10:52 ! Citera #
!!!!!!!!!


Hör av mig efteråt, 13;05 är det dags. In or Out. godkända teorin går ut idag också..


Kill or get killed, / killer
Gäst 2012-10-22 11:03 ! Citera #
Håller tummarna för er!!
Ni kommer klara det! :)

Var också sjukt nervös när jag körde upp. Fick 3kärringstopp i en korsning redan efter kanske 1minut, så det gjorde ju inte saken bättre. Darrade med högerfoten.
Men efter en liten stund så släppte det och jag körde riktigt bra.

Var bara fokuserad på körningen!
Jag kuggade första körningen för jag ville göra ett gott intryck hos inspektören, så satt mest och snackade gojja med henne. Tänkte mer på att snacka med henne än själva körningen. Så missade en skylt som jag brände förbi.

Andra uppkörningen så tänkte jag att nu skiter jag i att snacka skit med inspektören, utan bara fokuserar på körningen! Så svarade bara på tilltal, men inge mer. Knappt så jag kollade på honom.

Är ni bara fokuserade så kommer det gå galant!

LYCKA TILL NU!!! =) hejjar på er!!
Gäst 2012-10-22 12:25 ! Citera #
Blir bara värre nervös hela tiden. Bråkar med mina barn för ingenting. Ute och kör m sambon nu. Bara snabbt hem för att hämta glömd mobil. Fy fan!!!!
Gäst 2012-10-22 13:33 ! Citera #
Jag tror jag dör!! Tio minuter ca kvar och tror ni inte det just börjar snöa så smått??!!!
Gäst 2012-10-22 13:56 ! Citera #
Ni måste tro på er själva!! Annars är det ju kört redan innan ni kommit in i bilen!

Hoppas verkligen att ni klarar er!!!!!! Håller mina tummar så hårt att det gör ont =)

Lycka till nu!!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest