Start > Körkortsforum > Uppkörning, igen och igen. Läs

Uppkörning, igen och igen. Läs

killer 2012-10-14 17:57 ! Citera #
Ingen ?
Gäst 2012-10-14 21:45 ! Citera #
killer
ingen ?


Jag tror det verkar som du inte riktigt får fram det du vill fråga. Därför är det svårt att ge ett bra svar.

Förklara gärna så tydligt som möjligt med en situation som uppstod på körprovet. Exempelvis: ”Jag kom fram till en korsning där jag skulle svänga höger. Det fanns två körfält där det vänstra ledde rakt fram, och det högra rakt fram och till höger.....”
Gäst 2012-10-15 17:48 ! Citera #
Hur gick det??? (Jag som skrev första svaret) Hoppas anledningen till att du inte skrivit hur det gått är att du är ute och kör bil med nytaget körkort!
killer 2012-10-15 20:45 ! Citera #
Jag kuggade.


Det ösregnade under körningen, killen jag körde upp med va soft, inga problem sådär. Jag körde upp under en tid
med mycket trafik och det visade sig bli en nackdel för min del - visst, jag har inget att skylla på. Flöt på helt ok i början men sen tappade jag en massa.. Jag är såhär som person helt enkelt, okoncentrerad, trött, tänksam, orolig och allt det där. Jag har det som krävs för att köra bil, (jag skryter inte) men jag har svårt att visa saker på uppkörningen - för jag är lite underlig som person. Jag har ju en godkänd körning sen tidigare.


Mitt problem är inte bara körkortet, utan jag är som person samma i vardagliga livet och på jobbet. Jag har kämpat så länge men jag orkar inte mer, även om jag klarar kortet så kommer jag aldrig kunna lämna det här bakom mig. Min godkända teori går ut den 22;a denna månad, men jag har massa jobb + sista 3 körningarna är inte ens betalda.. Så jag har nästan gett upp det här.. Ibland är den riktiga styrkan att kunna ge upp men ändå gå vidare i livet..


Jag har gjort uppkörningen så många gånger nu så det är okontrollbart, det blir kugg varje gång - jag har tappat 90% omedvetet. Ni måste förstå att det är otroligt svårt att gå in med ’’JAG SKA KLARA DENNA GÅNG’’ mentaliteten när man kuggat så mycket som jag. Konstiga är att jag kör helt perfekt under en övningskörning enligt min trafiklärare, men han är inte den bästa heller.


Hursomhelst, att vara MAN innebär att kunna svälja vissa saker i livet och gå vidare.. Jag får se hur det blir för min del.. Väldigt tungt och livet visar sin svåra och mörka sida för min del just nu, mer än någonsin..
Jossan-88 2012-10-15 21:21 ! Citera #
Tråkigt och höra :cry:
Men jag tycker absolut inte att du ska ge upp med tanke på att du har klarat upp körningen förut. Så varför skulle du inte klara det igen? Så jag tycker att du ska kämpa på även om det känns motigt just nu.. Jag är själv i början av min utbildning och var jätte nervös för att köra en bil. Men nu efter några körlektioner så känns de bara roligt och väldigt inspirerande att verkligen få mitt körkort en vacker dag!! :D
Gäst 2012-10-15 22:12 ! Citera #
F*n så trist! Önskade verkligen att du skulle fixa det den här gången! Känner mig själv rätt säker på att fixa teorin, men kugga på uppkörningen. Fattar att det känns hopplöst när du klarat både teori och uppkörning, men inte bägge inom rätt tid. Lider med dig!! Vet inte vad jag ska säga...
killer 2012-10-16 13:11 ! Citera #
Jossan-88 - Du har rätt, men jag har hållt på så länge, tro mig ingen skulle orka. I början är det alltid kul, spännande. Men om du fastnar sisådär 6 månader så kommer du känna som jag..


Gäst - Tack så mycket! Ja, det är den där jävla regeln.. Tack för att du skrev.


Tillägg - Jag hittade tid för uppkörning igen, imorgon Onsdag. Är inte direkt nervös, vet inte jag kastar bort pengar som fan, har ju ingen spänning kvar, känns nästan säkert att jag ska kugga liksom.
Gäst 2012-10-16 13:33 ! Citera #
Hoppas du snart når ditt mål killer!
Jag kan ju passa på att fråga dig eftersom du är uppkörningsexpert så att säga...
Behöver man göra säkerhetskontroll varje gång man kör upp? Har min andra imorgon nämligen...
killer 2012-10-16 13:35 ! Citera #
Zimmergren ; Haha!


Nej, visar du fram protokollet på att du har en godkänd säkerhetskontroll sen tidigare så slipper du säkerhetskontrollen för evigt. =)
Gäst 2012-10-16 15:04 ! Citera #
killer
Zimmergren ; Haha!


Nej, visar du fram protokollet på att du har en godkänd säkerhetskontroll sen tidigare så slipper du säkerhetskontrollen för evigt. =)


Puh... Vilken tur haha! Jag failade stort på backning runt hörn och parkering. :| Kan definitivt inte bli sämre :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo