Gäst 2018-04-14
Ja men det är ju det jag menar att auto och manuell är såpass stor skillnad så det är två helt olika typer av körkort! Just för växling är en stor extra grej för många. Så att folk verkar bli argare på folk som har auto än INGET körkort när de pratar om begränsning förstår jag inte. Liksom vad rör det andra? Så trött på er som ser ner på autokort. Allt man inte kan är en begränsning och det gäller inte bara körkort. Växling vet jag flera som kämpat med i flera månader för att sedan byta till automat, alltså hade de sparat massa pengar på att skippa lära sig det. Det tar inte 2 extra lektioner för alla som många påstår i denna tråden. Det är tillräckligt dyrt som det är att ta körkort ändå.
Varför blandar du in mig i det, jag ser inte ner på någon som har automatkörkort, det är väl bra att ni har ett körkort överhuvudtaget!
Men det går inte att komma ifrån att det är en begränsning att ha ett automatkörkort, och det är ju att ni bara får köra bilar som är automatväxlade, medans alla vi andra får köra alla bilar. Och det är en begränsning som inte ens du kan neka till att det är en begränsning. Men om man nu inte hade tänkt att köra nått annat än automat så är det helt okej, men blir man tvungen till att hyra en bil, så måste man vara beredd på att man kanske inte kan få tag på en bil nära där man bor då en del bilfirmor endast har manuell växlade bilar till uthyrning, eller så är alla automatväxlade bilar redan uthyrda, och då kan man inte hyra någon eftersom man inte får/kan köra en manuell växlad bil..
Men hur som helst, så tycker jag att man ska låta folk göra som dom vill..
Det är väl inge idé att starta forumets längsta tråd för vissa vill ha automat....
Tycker hela tråden är rätt löjlig, finns väldigt många omogna som sitter och skriver här!