Hej!
Har övningskört nu i ca 1,5år och känner mig redo att köra upp. Min lärare säger att 2 lektioner i veckan tills min teori går ut är lagom för mig då hon kan boka prov åt mig. Min fråga är bokade ni via körskola eller privat?
Körkortonline > Körkortsforum > Boka privat eller med trafiksk…
Boka privat eller med trafikskola?
Bokar du via körskolan är det när hen anser att du är redo. Känner du dig redo kör upp själv men de är hårdare mot privatister i regel. Alltså, pot dyrare att köra med körskola
Jag bokade både via körskolan och privat, klarade privat.
Det är dyrare med körskolan men du kommer vara van med bilen du kör upp med och känna dig mer bekväm. Sen tror jag att inspektörerna har mer överseende för småfel när du kör upp via körskolan för körskolan skulle aldrig boka körprov åt någon som inte är redo. Men detta är min personliga åsikt och något som kanske ligger undermedvetet hos vissa inspektörer.
Det är dyrare med körskolan men du kommer vara van med bilen du kör upp med och känna dig mer bekväm. Sen tror jag att inspektörerna har mer överseende för småfel när du kör upp via körskolan för körskolan skulle aldrig boka körprov åt någon som inte är redo. Men detta är min personliga åsikt och något som kanske ligger undermedvetet hos vissa inspektörer.