Oj vad gammal tråd! Undrar om trådskaparen forfarande härjar här inne!? I vilket fall som helst, det här med automat är helt fantastiskt, jag har äntligen kommit på detta efter alla dessa år jag kört manuell, visst inget fel på manuellt, men har man massa ungar i bilen en arg fru som inte är nöjd
och massa mjölkstop hela tiden dvs rödljus, det är bara gasa och släppa och bromsa inget annat, vilken frihet. Men!!! Jag skulle alldrig få för mig att bara ta körkort för automat, det känns ju nästan som man har tagit ett halvt körkort då, nackdelarna blir faktisk fler också med automat, man kan inte låna en bil av en kompis, det kan bli problem om man ska hyra en bil osv. Nackdelen med automat blir ju lite komplicerad om ens kompisar ska låna en bil med automatlåda, för har man aldrig kört en automat så kan det ju bli lite jobbigt i början, man vill ju gärna växla mellan motorvarven. Gör som jag gott folk ta ett manuellt körkort kör några år få in körvanan och sen byt till automatlåda, ni kommer inte att ångra er./ Lycka till alla där ute som håller på med körkort av alla klasser.