Start > Körkortsforum > Kritik för att du vill ta AUTO…

Kritik för att du vill ta AUTOMAT-körkort? Stå på dig!

Gäst 2016-12-08 18:55 ! Citera #
Gäst 2016-12-08
Hela kinas befolkning
Hahaha roligt sagt!! :lol:
Gäst 2016-12-08 21:32 ! Citera #
Om man inte ens kan hantera en växelspak under körning så ställer jag mig frågande varför man ens bör ta körkort öht.

Har man inte simultanförmåga nog att göra flera grejer samtidigt så ska man inte ut i trafiken å göra.

Lathet eller inkompetens är förmodligen bristen.

Automat är kanon OM man börjar med manuell låda först.
Gäst 2016-12-11 12:58 ! Citera #
Jag har körkort för vanlig bil. I staterna kan typ ingen köra mekanisk låda. Det är rätt soft att köra i USA. Grymt mycket lättare än i Sverige. I Sverige skulle jag nog inte ta körkort för automatisk låda eftersom de flesta bilar inte är sådana. Det är rätt jobbigt att inte kunna välja bil. Däremot tycker jag att det är rätt konstigt att fler inte kör på automat eftersom det är så mycket bättre än mekanisk låda. Du har ett mindre moment att tänka på och därför har du mer tid för att spela Quiz kampen eller något på din mobil.
Gäst 2016-12-11 21:13 ! Citera #
Gäst 2016-12-11
Jag har körkort för vanlig bil. I staterna kan typ ingen köra mekanisk låda. Det är rätt soft att köra i USA. Grymt mycket lättare än i Sverige. I Sverige skulle jag nog inte ta körkort för automatisk låda eftersom de flesta bilar inte är sådana. Det är rätt jobbigt att inte kunna välja bil. Däremot tycker jag att det är rätt konstigt att fler inte kör på automat eftersom det är så mycket bättre än mekanisk låda. Du har ett mindre moment att tänka på och därför har du mer tid för att spela Quiz kampen eller något på din mobil.
Du ska INTE ha mobilen när du kör!
Gäst 2016-12-15 23:42 ! Citera #
Gäst 2016-12-08
Om man inte ens kan hantera en växelspak under körning så ställer jag mig frågande varför man ens bör ta körkort öht.

Har man inte simultanförmåga nog att göra flera grejer samtidigt så ska man inte ut i trafiken å göra.

Lathet eller inkompetens är förmodligen bristen.

Automat är kanon OM man börjar med manuell låda först.
Du tycker altså att alla funktionshindrade inte ska ha körkort bara för de inte kan hantera en växelspak? Nu får du fan ge dig. Det registreras fler automatbilar per år än manuella och många vill inte köra manuell. Låt folk köra vad de vill för fan.

Och ja, jag tog automatkörkort. Jag började med manuell och sedan insåg att jag ville ha automat så jag tog det bara. Handlar inte om ”kan”, utan snarare vilja och bekvämlighet. Varför ska man tvinga sig själv att ta körkort för manuell om man inte vill köra en sån bil? För den lilla risken att jag måste hyra bil där de oturligen kanske inte har automatbil? Då ringer jag bara till taxibolag.

Sånna som du är så sjukt omogna. Låt folk ta körkort för vad de vill köra. Du är inte en bättre bilförare bara för du har körkort för manuell.

Jag dömer inte folk för vilken biltyp de vill ta körkort för, det borde inte du heller göra om du hade vett i skallen.
Gäst 2016-12-17 11:39 ! Citera #
Gäst 2016-12-15
Du tycker altså att alla funktionshindrade inte ska ha körkort bara för de inte kan hantera en växelspak? Nu får du fan ge dig. Det registreras fler automatbilar per år än manuella och många vill inte köra manuell. Låt folk köra vad de vill för fan.

Och ja, jag tog automatkörkort. Jag började med manuell och sedan insåg att jag ville ha automat så jag tog det bara. Handlar inte om ”kan”, utan snarare vilja och bekvämlighet. Varför ska man tvinga sig själv att ta körkort för manuell om man inte vill köra en sån bil? För den lilla risken att jag måste hyra bil där de oturligen kanske inte har automatbil? Då ringer jag bara till taxibolag.

Sånna som du är så sjukt omogna. Låt folk ta körkort för vad de vill köra. Du är inte en bättre bilförare bara för du har körkort för manuell.

Jag dömer inte folk för vilken biltyp de vill ta körkort för, det borde inte du heller göra om du hade vett i skallen.
Bra skrivet! Du fick med precis allt det jag hade tänkt skriva! :)
Johanna 2016-12-19 18:08 ! Citera #
Som många säger så sker växlingen till slut automatiskt och inget som försämrar uppmärksamheten på något sätt.
Mar 2017-01-01 13:42 ! Citera #
Jag kommer ta körkort för Automat för jag tycker köra manuellt är bara dumt när det finns möjlighet för Automat, mycket skönare och smidigare, speciellt i stan där det är mycket trafik och korsningar, samt att inom snar framtid kommer automat vara standard.
Bara 2016 var de flesta ”ny registrerade bilarna” automat
Gäst 2017-01-01 13:57 ! Citera #
Mar 2017-01-01
Jag kommer ta körkort för Automat för jag tycker köra manuellt är bara dumt när det finns möjlighet för Automat, mycket skönare och smidigare, speciellt i stan där det är mycket trafik och korsningar, samt att inom snar framtid kommer automat vara standard.
Bara 2016 var de flesta ”ny registrerade bilarna” automat
Eller så är det så att du helt enkelt inte kan köra manuell växlade bilar :D

Och du... om du ska jämföra automat med manuella bilar så får du ju se till helheten och inte bara ny registrerade bilar. Och bland dom nyregistrerade bilarna så var automatbilarna bara 1-2% fler av ALLA nyregistrerade bilar under förra året, och det är inte speciellt mycket, så att säga att automat kommer vara standard är rent skitsnack!! Ta reda på fakta innan du yttrar dig!
Mar 2017-01-01 18:11 ! Citera #
Statistik från Bil Sweden visar att allt fler bilägare väljer att köpa bil med automatlåda. För första gången någonsin har majoriteten av nyregistrerade personbilar automatlåda. 51,4 procent av de nya bilarna sålda under förra året var utrustade med automatlåda,

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest