Om man inte ens kan hantera en växelspak under körning så ställer jag mig frågande varför man ens bör ta körkort öht.
Har man inte simultanförmåga nog att göra flera grejer samtidigt så ska man inte ut i trafiken å göra.
Lathet eller inkompetens är förmodligen bristen.
Automat är kanon OM man börjar med manuell låda först.
Du tycker altså att alla funktionshindrade inte ska ha körkort bara för de inte kan hantera en växelspak? Nu får du fan ge dig. Det registreras fler automatbilar per år än manuella och många vill inte köra manuell. Låt folk köra vad de vill för fan.
Och ja, jag tog automatkörkort. Jag började med manuell och sedan insåg att jag ville ha automat så jag tog det bara. Handlar inte om ”kan”, utan snarare vilja och bekvämlighet. Varför ska man tvinga sig själv att ta körkort för manuell om man inte vill köra en sån bil? För den lilla risken att jag måste hyra bil där de oturligen kanske inte har automatbil? Då ringer jag bara till taxibolag.
Sånna som du är så sjukt omogna. Låt folk ta körkort för vad de vill köra. Du är inte en bättre bilförare bara för du har körkort för manuell.
Jag dömer inte folk för vilken biltyp de vill ta körkort för, det borde inte du heller göra om du hade vett i skallen.