Start > Körkortsforum > Hur många körlektioner tog ni?…

Hur många körlektioner tog ni??

Flowcap 2010-04-18 16:43 ! Citera #
Har man tillgång till privat körning så tycker jag absolut man ska göra det ! Har inte tagit en enda körlektion och känner mig mer än redo för uppkörningen.
Trashers 2010-04-18 18:41 ! Citera #
Tjena

Det verkar som du har tagit en massa körlektioner...!
Jag håller på med BE , har precis börjat. Har ”satt” upp mig på ett par dubbellektioner nu. Får se hur det går, känns som det var många årsedan man satt och läste i en bok just nu.

// micke
eloje 2010-04-20 11:07 ! Citera #
Jag har inte börjat med körlektionerna än, kör bara hemma änsålänge. Men ska ta min första lektion om en vecka. Känns som det kommer bli en del. Ska börja med 10 tror jag, då får man mängdrabatt (Bara 200 kr, men iallafall..). Men det känns ändå som jag kommer behöva minst10 till efter de 10. Fy det är så mycket pengar! Varför måste det vara så dyrt?!

Ta hand om er
Jeekay 2010-07-06 14:14 ! Citera #
Tog 6-7 stycken. Hade varit 4 stycken om inte läraren hade tjatat på mig att ta fler. Körde hemma 1,5 år.
Wlad 2010-07-11 14:35 ! Citera #
Jag hade min första körlektion idag. Det gick rätt bra. Min körskolelärare bedömde 15 lektioner, sen slog vi oss ner och satte upp ett datum för uppkörning. Det är 2 månader mellan min första lektion och uppkörning. Har bara kört 2 månader med mina föräldrar innan så jag är ganska nöjd med bedömningen. Tror som många skriver i den här tråden att man ska vara något passiv åt de antal lektioner trafikskoleläraren bedömmer. Tar man 30 + lektioner så känns det som att kvalitén på körlektionerna är felet och inte eleven. Finns säkerligen undantag.

Ett tips är att ha med sig sin handledare (om man har någon) den första lektionen. Det blir då svårare för en oseriös trafiklärare att lura på en lektioner.

MVH
Gäst 2010-07-26 18:21 ! Citera #
Hahaha, jadu. Jag har minst kört 40 lektioner idag. Dyrt som tusan men så går det när man inte kör privat och aldrig suttit bakom ratten första gången man körde. Blir en gedigen och nogrann utbildning av det hela dock som jag knappast klagar på. =)
akooha 2010-08-02 14:36 ! Citera #
Har tagit 3 lektioner hittills och kommer nog ta 3 till innan uppkörningen.
Gäst 2010-08-03 00:03 ! Citera #
Har tagit 10 lektioner och tror inte jag kommer ta någon mer. Känns som 10 räcker för att gå igenom det mesta om man bara har lite vana innan man börjar med lektionerna!
Gäst 2010-08-09 17:44 ! Citera #
Det är så individuellt hur många lektioner man kör på körskolan. Även om du kör mycket hemma så kanske du behöver köra mycket på körskolan oxå för att få vanan och tipsen som behövs för att bli en bra förare. Det är absolut inget nederlag att ta många lektioner, se det istället som att du blir en jättebra förare och det är bara positivt för din körning, synd bara att det kostar en bra peng att ta lektioner :/
pukked 2010-08-11 09:21 ! Citera #
Hej, jag tog 7 lektioner , och n’r det g’ller plugg sa laste jag enbart pa denna sidan , anvande ca 400 av fragorna man far, sen var det klart, klarade de. sa det ar itne speciellt mkt jobb till att ta korkort, och jag har valdigt svart for att plugga , lycka till alla

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov