Start > Körkortsforum > Hur många körlektioner tog ni?…

Hur många körlektioner tog ni??

Gäst 2012-03-29 16:49 ! Citera #
Jag har tagit en bara för att kolla hur de tyckte att jag körde resten har jag kört hemma. Jag tycker att man inte ska bli lurad av alla erbjudanden som de ger en, kör tills du känner dig säker ute i trafiken. Alla små grejer tror jag att föräldrarna har bra koll på, sen när det kommer till finliret med att titta i speglarna och såna grejer så kan man gå på körskola och lära sig lite mer.
msr 2012-04-19 00:14 ! Citera #
Körde upp idag och klarade det, har tagit sex lektioner, eller ja fem lektioner och en lektion när vi åkte till halkan.
Har även gått på sex stycken teorilektioner, och klarade uppskrivningen på första försöket med.
Antilop_ 2012-04-20 22:56 ! Citera #
Jag började övningsköra lite privat i februari och nu v.15 så valde jag att gå en intensivkurs pgr av att jag har så fullt upp så jag hinner inte övningsköra ”då och då”. Min plan var att ta ca 8 lektioner första veckan och andra veckan enbart 5 lektioner + övningsköra privat varje dag och även köra en jäkla massa privat 3:e veckan.

Mina planer blev dock ganska överkörda...
Har idag kört min 16:e lektion och har ytterligare 5 lektioner kvar så totalt 21 lektioner blir det.

Innan jag började på intensivkursen så kunde jag grunderna och växlingen väldigt bra men trots det så blev det ganska många lektioner á 55min men jag tycker också att det är värt pengarna!

Så totala summan blev då 21 lektioner och runt 20,000kr. :lol:
PumpBolaget 2012-04-21 15:00 ! Citera #
Jag siktar på runt 8-10 lektioner med körskola sen köra jag ungefär 5gr seriöst hemma också.
idil 2012-04-21 23:57 ! Citera #
Tog 1 räckte långt
.... 2012-04-22 01:12 ! Citera #
Körde massor hemma, så tog inga lektioner.
Gäst 2012-04-23 23:29 ! Citera #
josie
Hello!

Jag är lite nyfiken på hur många körlektioner ni tog innan ni fick körkortet? (Eller om ni
håller på just nu hur många ni har tagit) Jag kör i Göteborg och har tagit 20 lektioner
dock dubbellektioner så jag har vart ute och kört vid 10 tillfällen. Trots att jag kör
endel hemma också så känns det som jag kommer behöva ta säkert 10 lektioner till!
Är det mycket? Det känns ganska mycket:)

Mvh josie


Tänk att ett körkort är en investering, desto mer du lägger ut på det desto säkrare blir investeringen. Det är också så att du måste känna dig säker och bekväm när du kör en bil. Det kmr trafikläraren märka och säga att ”vet du vad , du kan ha en chans att klara dig på uppkörningen”.

Själv tog jag 8 lektioner, och körde privat också. Men det var lätt värt pengarna när man fick kortet kan jag säga.
Gäst 2012-04-25 12:31 ! Citera #
Hej alla glada människor, jag är 25 år och har ännu inte körkort. har jobbat hela mitt liv men nu tänkte jag faktiskt börja med körkortet. vad är det första man ska göra? tar emot tips och råd...och tackar :)
lisalott 2012-04-25 12:32 ! Citera #
Vore jätte snällt om ni svarar....
lisalott 2012-04-25 12:33 ! Citera #
Hej alla glada människor, jag är 25 år och har ännu inte körkort. har jobbat hela mitt liv men nu tänkte jag faktiskt börja med körkortet. vad är det första man ska göra? tar emot tips och råd...och tackar

/gäst = me lisalott

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov