Start > Körkortsforum > Hur många körlektioner tog ni?…

Hur många körlektioner tog ni??

WishMeMamma 2011-05-19 23:42 ! Citera #
Vill också säga att jag hade inga möjligheter att köra hemma. Annars hade jag gjort det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram och lycka till med körkortet !
Emma
GP Man 2011-05-22 19:58 ! Citera #
3 st lektioner á 80 min.

Sen massa privat utöver det såklart.
bajen12 2011-05-27 23:55 ! Citera #
Jag tog 10 körlektioner, körde mycket hemma.
Brottaren 2011-06-11 13:39 ! Citera #
Jag har tagit 8 lektioner, och har bokat 2 till. Jag har kört väldigt mycket hemma så min lärare sa att jag inte har något problem med att köra, så han bokade en tid till mig :)
Kalle 2011-06-11 16:36 ! Citera #
Jag tog 20. Min lärare sa att jag inte var redo så jag bokade privat och klarade det!
LimeHurricane 2011-06-13 11:15 ! Citera #
0 här. Man har ju hört om körskolelärare som aldrig tycker att man är redo...

Tror själv att jag är mer eller mindre redo. Har hållt mig runt 90% på testen här på körkortonline.se, och körningen tycker jag väl är okej den med.
livan_91 2011-06-21 07:43 ! Citera #
Jag har tagit 20 lektioner, övat med pappa kanske 20 gånger men sedan gav jag upp på grund av brist på motivation. Nu två år senare ska jag gå på en intensivkurs i slutet av juli har bokat 22 lektioner och sen hoppas jag på att vara redo för uppkörning. Pluggar varje dag på teorin och hoppas att det kommer att sätta sig för om jag inte lyckas denna gången kommer jag nog inte försöka mer.
Johanmc 2011-06-26 15:03 ! Citera #
För B-kort tog jag åtta lektioner om jag inte missminner mig, hade då övningskört mycket hemma med syskon och föräldrar.

Körskoleläraren bokade in mig direkt för uppkörning efter första lektionen, fick vänta tre veckor och körde åtta lektioner under tiden jag väntade på min uppkörning för att hålla igång alla kunskaperna.

Jag lärde mig en del av läraren också som var nyttigt att ha med sig, både till uppkörningen och i fortsatta livet, så väl värt pengarna.

/Johan
Gäst 2012-03-23 14:21 ! Citera #
Det är väldigt förvirrande att läsa svaren i denna tråd för att det inte är klart för alla vad en lektion egentligen är. En lektion för mig är en enkellektion på 40 minuter. En dubbellektion på 80 minuter = 2 lektioner.

Hur kass känner man sig inte när man hör att folk fixar uppkörningen efter 15-20 lektioner? Det känns iallafall lite bättre när man fattar att det var dubbellektioner det handlade om. Kanske är man inte helt jäkla kass ändå, kanske ligger man fortfarande inom normalgränserna...
Men egentligen kvittar det ju om man tagit 15, 35 eller 75 lektioner innan man fixar uppkörningen, bara man blir en trygg och säker förare där ute.

Jag är inte klar ännu men på sluttampen och har hittills tagit 32 fyrtiominuterslektioner i dubbelpass med körskolan och beräknar att jag kommer upp i drygt 40 st. Kör privat ca 1 timme i veckan.
msr 2012-03-27 17:28 ! Citera #
Har tagit 4 lektioner, efter senaste bokade han mig för uppkörning.
Blir antagligen ~4-5 lektioner till innan upkörningen, sen kanske en precis innan med om han har tid.
Har övningskört hemma runt en timme varje dag i nästan ett år :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo