Start > Körkortsforum > Hur många körlektioner tog ni?…

Hur många körlektioner tog ni??

Kripp 2010-03-24 16:19 ! Citera #
Jag tog 11 lektioner, de 2 sista var som ett test för att kolla att jag kunde allt, men jag rekommenderar att man först kör privat och sedan övar på trafiksituationer med körskolan
enperson 2010-03-30 19:23 ! Citera #
Jag har kört 22, kommer ha kört 25 när jag har min lilla uppkörning. Men jag tycker att de egentligen inte borde va så många, dock är min körlärare lite tjatig.
Toni17 2010-03-31 19:45 ! Citera #
Har just nu tagit cirka 12 körlektioner och kommer ta 10 till för att sedan boka uppkörningen.
Nolltretretton 2010-04-04 17:36 ! Citera #
Hej.

Jag har kört ungefär 15 lektioner nu och kommer säkert behöva fler, dock kör jag inte så mycket hemma. Det är nog väldigt individuellt hur många man behöver. Har hört om en del som kört över 30 lektioner på körskola.
Gäst 2010-04-09 19:24 ! Citera #
Inser nu att jag var ganska bortskämd då jag tog mitt körkort. Jag tog 13 lektioner på körskola men körde enormt mycket hemma! Så har ni möjlighet att hitta någon handledare privat att övningsköra med så tycker jag verkligen att ni ska göra det! Chansen är att man slappnar av lite mer om man känner den man kör med och kanske ”vågar” göra fel någon gång då man oftast lär sig bäst genom sina misstag.
Gäst 2010-04-09 19:53 ! Citera #
Jag körde första gången igår på trafikskolan och hoppas jag hörde fel!-Läraren sag förhoppningsvis 4-6 lektioner och inte 40-60 för jag är inte så kass enligt min privata lärare.
Tror jag ska be mamma följa med på nästa körning och kolla så inte läraren luras.Tyvärr kan inte handledaren följa med för han jobbar hårt dagtid.
Jag räknar med 10 lektioner bara på skola.Blir ekonomisk kris om de ska va mer för mamma har inte råd låna mig mer och det är svårt få jobb.
Zoho 2010-04-12 12:35 ! Citera #
Jag tog 6st
Nattis 2010-04-12 22:33 ! Citera #
Usch då, känner mig väldigt ”dålig” när jag hör hur få lektioner alla har tagit till körkortet... Jag har snart kört ca 30 lektioner (dock några dubbel), och har precis betalat för 10 till! Iofs har jag knappt kört nånting hemma alls, och jag erkänner att jag har ganska svårt för just körningen. Sen skyller jag på att jag vill att det ska gå undan att få körkortet, så därför tar jag hellre fler lektioner på skolan än o vänta nån vecka och få köra hemma.
Men jag tycker ändå att det har gått åt lite väl många lektioner, men jag hoppas att det till slut kommer att vara värt både tid och pengar :?
ernerhaav 2010-04-14 19:33 ! Citera #
Jag har tagit ungefär 20 stycken. det varierar mycket. speciellt om du har kört mycket hemma. men även många körskolor vill ha kvar dig så länge som möjligt, så stå på dig och sätt dina egna mål hur många lektioner du vill ha
My 2010-04-16 19:37 ! Citera #
Jag har snart kört 30 lektioner varav 3 dubbel, (lektionerna är på 40min) och jag har inte alls långt kvar.

Jag hade definitivt inte klarat mig på mindre eftersom jag är ganska osäker i körningen och har endast kört mycket lite privat med handledare eftersom jag bor långt hemifrån och inte är hemma förutom varannan helg ungefär.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo