Start > Körkortsforum > Hur många körlektioner tog ni?…

Hur många körlektioner tog ni??

verfen 2009-10-31 10:22 ! Citera #
Hej! Kommer att ta 13 lektioner! har uppkörning om två veckor :)
Gäst 2009-11-04 12:19 ! Citera #
josie
Hello!

Jag är lite nyfiken på hur många körlektioner ni tog innan ni fick körkortet? (Eller om ni
håller på just nu hur många ni har tagit) Jag kör i Göteborg och har tagit 20 lektioner
dock dubbellektioner så jag har vart ute och kört vid 10 tillfällen. Trots att jag kör
endel hemma också så känns det som jag kommer behöva ta säkert 10 lektioner till!
Är det mycket? Det känns ganska mycket:)

Mvh josie

Jag tog faktiskt bra 4 lektioner, dock har jag verkligen kört HELA tiden hemma, så hemma har jag kört kångt över 500mil, men jag klarade upp körningen igår, dock inte teorin :/
mandoliin 2009-11-05 18:04 ! Citera #
Mitt mål är att max ta 8 dubbellektioner, det är synd att det är så dyrt. Jag skulle gärna ha körkortet innan jul, men nu när det snöar så mycket ute så blir det extra svårt. Är det många som håller på och ta körkort nu till jul?
Gäst 2009-11-07 18:18 ! Citera #
34
Nicke 2009-11-09 00:23 ! Citera #
josie
Hello!

Jag är lite nyfiken på hur många körlektioner ni tog innan ni fick körkortet? (Eller om ni
håller på just nu hur många ni har tagit) Jag kör i Göteborg och har tagit 20 lektioner
dock dubbellektioner så jag har vart ute och kört vid 10 tillfällen. Trots att jag kör
endel hemma också så känns det som jag kommer behöva ta säkert 10 lektioner till!
Är det mycket? Det känns ganska mycket:)

Mvh josie


Jag ska snart ta mitt körkort och jag har tagit 3 lektioner. Jag hade övningskört mycket privat och tog mina lektioner när jag kunde köra ganska hyfsat. Första lektionen gav mig riktigt mycket kände jag, efter den tränade jag hemma så jag förbättrade mig på det jag var dålig på. Andra lektionen gav mig också mycket bra information. Jag kände dock att den 3e lektionen inte gav mig så mycket information och det kändes därför naturligt att inte ta fler lektioner.
Min kompis tog dock 30 lektioner men övningskörde mindre privat så jag antar att det är en fråga om hur mycket privat man kör.
Gäst 2009-11-10 21:25 ! Citera #
är inte färdig än men kommer nog landa på ca 15 stycken.
Gäst 2009-11-17 20:36 ! Citera #
5 kör lektioner man ska se upp så man inte blir lurad att ta över 10 lektioner då är det garanterat att skolan blåser dig
Gäst 2009-11-18 10:17 ! Citera #
Frågan verkar ganska besvarad men med tanke på att det är olika från person till person så kommer min version här:

Jag har just nu tagit ca 21 lektioner, och min uppkörning och uppskrivning är bokad. Men jag har även 2 lektioner till nu innan det är dags. Som sagt är det varierande från person till person. Beroende på om man kör mycket hemma, har kört moped och är van vid trafiken. Jag har mopedkörkort och varit ute och kört ganska mycket i trafiken sen innan. Men även för det så har jag ungefär lika många lektioner som de flesta. Då tycker jag att jag har gått igenom det väsentliga.

Självklart kostar lektionerna en del pengar, men det är det nästan värt tycker jag. Kör mycket hemma så du tränar på det du lär dig av körskolan.
Gäst 2009-11-24 12:07 ! Citera #
Jag har tagit 6 letkioner nu, går väldigt bra då jag övat massor hemma. Har bokat halbana och hela klabbet! Billigt lär det ju bli. Pga av att jag kört privat så visste jag allt basic tex krypkörning, parkering, växling osv. Blir kanske dyrt att sitta på en körskola och traggla det.

Ett tips till alla som har möjlighet är: Öva med en handledare privat - lär sänka kostnaderna enormt
JulAhl 2009-12-18 17:24 ! Citera #
Jag fick ett presentkort på tio lektioner och tänkte att det nog skulle räcka. Det stämde ju tyvärr inte, utan jag har nu kört 21 lektioner sammanlagt. Jag har övningskört väldigt mycket hemma, så de senaste lektionerna har känts lite överflödiga.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I dag 15:50
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov