Start > Körkortsforum > Hur många körlektioner tog ni?…

Hur många körlektioner tog ni??

josie 2009-04-16 11:02 ! Citera #
Hello!

Jag är lite nyfiken på hur många körlektioner ni tog innan ni fick körkortet? (Eller om ni
håller på just nu hur många ni har tagit) Jag kör i Göteborg och har tagit 20 lektioner
dock dubbellektioner så jag har vart ute och kört vid 10 tillfällen. Trots att jag kör
endel hemma också så känns det som jag kommer behöva ta säkert 10 lektioner till!
Är det mycket? Det känns ganska mycket:)

Mvh josie
Slashie 2009-04-17 12:57 ! Citera #
Har inte tagit några alls, men funderar på att ta MC-körkort istället, för en cross. Anledningen för att det är smidigare för mig just nu :)
Bossebuse 2009-04-20 14:27 ! Citera #
Ett bra sätt att göra är att man tar kanske 5 lektioner åt gången och sen tränar mycket på de uppgifter som man får göra på lektionerna, samt att även fråga vad man ska köra vid nästa pass.
Johännie 2009-04-20 15:59 ! Citera #
Jag har visserligen inte körkort än, men kommer vid uppkörningen att ha tagit ca 15 st. Ett bra sätt tycker jag är att kombinera att köra hemma & på körskola. Låter man t.ex. sin handledare sitta med i baksätet på de lärareledda lektionerna blir det mycket lättare att träna hemma sen. Kombination tycker jag är den bästa metoden :)
Gäst 2009-04-21 21:52 ! Citera #
Jag kommer att utnyttja alla de 20 som jag får av skolan och sedan köra så mycket jag kan och hinner hemma!
Det är jätte individuellt hur många man behöver, men lita inte riktigt på vad din körskolelärare säger, de vill tjäna pengar!
Gäst 2009-04-22 21:12 ! Citera #
Jag håller fortfarande på, och jag har tagit ca 20 lektioner. Känner dock att jag behöver några till, så är det mindre chans att jag kuggar. :P
Gäst 2009-05-04 17:02 ! Citera #
Jag har inte fått mitt körkort ännu, men hittils har jag kört mest hemma och tagit 3 lektioner, kommer att ha tagit 8 när jag tar mitt körkort om allt går enligt planerna.
Tiberja 2009-05-09 23:30 ! Citera #
Hejsan, jag bestämde mig för att ta 10 lektionen först, eftersom jag hade kört med pappa sen innan. Men när jag började köra med min trafikskola så insåg jag att på 10 lektioner så lär man ju sig inte så mycket, så bästemmde jag mig för att köpa 20 lektioner men insåg iallafall att dom inte räckta så nu har jag köpt 10 lektioner till. Min körlärare säger att dom fortfarande inte räcker, men jag tänker inte ta mer än det, för mina flesta kompisar har tagit körkortet på 30-35 lektioner, så om dom klarar det så klara jag det också ;)
GoneFishin 2009-05-23 14:56 ! Citera #
Jag är uppe i 3 körlektioner allt som allt och ska boka teoriprovet nästa vecka då jag anser att jag kör felfritt. Jag lyfter också ett varningens finger åt att lita på körskoleläraren!
Är körskolan välmående dvs går körskolan plus i sin ekonomi så skall man lita på körskolelärarens anvisningar och tillsägelser som t.ex. ”Du bör ta några extra lektioner med inriktning ECO-drivning”. Är skolan dock i en ekonomisk kris eller går minus så ska man ta de körskoleläraren säger med en nypa salt! .. då dom ofta är lite färgade och vill få körskolans ekonomi att ändra riktning till den stigande typen.
Galifir 2009-05-25 18:54 ! Citera #
Jag siktar på ca 10 lektioner på körskola, har lite tur och har en yrkeschaufför jag kan träna med ( som har handledarutbildningen)och han har inte hunnit bli slapp än vid sin körning)).

30-35 lektioner låter mycket men kanske om man inte har någon man kan köra privat med.

Lycka till alla!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo