Start > Körkortsforum > Hur många körlektioner tog ni?…

Hur många körlektioner tog ni??

jlove 2010-08-11 18:46 ! Citera #
Jag kör upp om en vecka och har bara tagit 2 lektioner, men har många körtimmar hemma med mina föräldrar. Känner mig ganska säker!
Linnéa! 2010-08-15 19:40 ! Citera #
Jag har personligen tagit 12 körlektioner och nu är det dags för uppkörning! Vad jag förstår är detta en ganska vanlig siffra men bla. min bästa vän tog 3 körlektioner innan hon tog körkortet och prickade in 61p på teorin så vi är alla olika, låt det ta den tid det tar och lyssna på både din egenm dina anhörigas och körskollärarens åsikter vad det gäller hur många fler lektioner du bör ta. En annan av mina vänner blev lurad på lektioner av en skola med dålig ekonomi. De sa ständigt att hon behvde öva mer så hon bokade själv en uppkörning hos vägverket och klarade det galant!
Gäst 2010-08-20 19:26 ! Citera #
Jag kör privat ganska ofta men jag har ändå köpt 15 lektioner från trafikskolan. De i trafikskolan ger dig verkligen bra tips & råd och dessutom så tycker jag att det är ett plus om din privata handledare kan följa med på lektionerna. Detta ger handledaren väldigt mycket och även handledaren får på sätt en repetition av trafikreglerna.

Man lär sig väldigt mycket från trafikskolan och visst kostar det en hel del men man förlorar inte direkt mycket på att ta några extra körlektioner till!

Ha det bra
headstrong_ 2010-08-21 18:43 ! Citera #
Har kört fyra lektioner på körskolan, plus halkbanan. Resten har jag kört hemma, fast vi har slarvat rätt rejält med att ha ”lektioner” hemma, har mest blivit att köra dit vi ska. Känns som att det varit helt okej, körskolan tyckte ju att jag var färdig för uppkörning efter fjärde lektionen så :) Mitt största problem har varit att min bil jag övningskört i är tjugo år gammal, utan servostyrning och med lågprofildäck = extremt tungstyrd. Blir ganska rejäl kontrast mot de splitter nya körskolebilarna.. Har varit på väg rätt in i rondellen mer än en gång :lol:
Motor 2010-08-25 18:22 ! Citera #
Jag har tagit 10 lektioner och har 5 stycken till inbokade innan uppkörning. Kommer alltså ha tagit 15 lektioner. Har även kört med mina föräldrar.
PKRPRO 2010-08-25 23:22 ! Citera #
Har köpt ett paket på 10st körlektioner, nu i efterhand inser jag att jag kanske inte behövt riktigt så många .
.
Prova att ta några och se vad lärararen rekomenderar!
Gäst 2010-10-07 15:11 ! Citera #
Jag har valt att köra som privatist.
Men ska nog även ta någon lektion innan upp körningen för att titta hur man ligger.
Men har kompisar som har kört med trafikskola.
Mina vänner har legat mellan 10-30 lektioner. (vissa mer andra mindre)
Så tror att det är ganska normalt.
Men ta så många lektioner du känner att du behöver, för oavsett så måste man se till sig själv i slut ändan.
Tobbe 2011-05-05 16:28 ! Citera #
Jag tog 8 lektioner totalt, sen körde jag mycket privat hemma!
Gäst 2011-05-06 14:00 ! Citera #
Har såhär långt tagit 11 lektioner, även om det var ett tag sen den där 11e togs. Kände att jag inte riktigt lärde mig så mycket som jag hoppats på, så jag övergick till att köra privat istället. Har fungerat bra hittills måste jag säga!
WishMeMamma 2011-05-19 23:39 ! Citera #
Hej Jag har kört 42 lektioner. har alldrig kört hemma utan dessa lektioner räckte bra. Körskoleläraren sa först 35 sedan 40 och sedan tyckte han 50 och där tog det stopp (jag hade inte mer pengar) Han skylde på att jag ”Utvecklades inte så snabbt som han trott jag skulle”

Tipps : De vill tjäna pengar okej!? Det är inget förvånade. Jag klarade teori med 60 R av 65 fråger och klarade uppkörningen.
Nu precis är jag en glad ägare åt ett körkort! Kom ihåg ! Att vanligt i dag är att man klarar uppkörningen på 3-4 försöket ! Så känn er inte dåliga om det tar lite tid.
Mitt tipps : Kör hemma !!!!”!!! Körlektoner är SÅ dyrt! Onödigt dyrt! De kan heller inte lova att du si och så kan få körkort utan, det mesta beror på dig! Hur du lär, snabbhet, duktig på att studera m.m. Därimot tycker jag att kombinera med att kört mycket hemma först och sedan ta körlektoner för att checka upp att man utvecklas i rätt riktning. Få hem lexor m.m. Är bra.

Mitt körkort hammnade strax under 20.000 sträcket.


Kram Emma Brandt

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov