Start > Körkortsforum > Hur många körlektioner tog ni?…

Hur många körlektioner tog ni??

Iamtheone 2009-09-06 18:41 ! Citera #
Nice .)
jompa 2009-09-14 08:37 ! Citera #
josie
Hello!

Jag är lite nyfiken på hur många körlektioner ni tog innan ni fick körkortet? (Eller om ni
håller på just nu hur många ni har tagit) Jag kör i Göteborg och har tagit 20 lektioner
dock dubbellektioner så jag har vart ute och kört vid 10 tillfällen. Trots att jag kör
endel hemma också så känns det som jag kommer behöva ta säkert 10 lektioner till!
Är det mycket? Det känns ganska mycket:)

Mvh josie





Du har enligt mej tagit tillräckligt med lektioner, dem flesta jag har hört med har tagit mellan 5-10 lektioner.
Gäst 2009-09-27 00:39 ! Citera #
50 lektioner, tyvärr -.- Dock har jag inte kört privart, och det känns som jag var färdigutvecklad vid 40...
MiG 2009-09-28 20:02 ! Citera #
50 lektioner, tro mig eller inte :( SVINDYRT!
Barrez 2009-09-30 23:45 ! Citera #
Det är svårt att avgöra hur många körlektioner man behöver. Så många olika faktorer, kör du mycket hemma? Är du motiverad? Bor du i en stad ( t.ex Uppsala som är svår att köra upp i ) mm. Jag själv bor i Båstad, kör upp i ängelholm den 10 nov. har tagit 12 lektioner, men det är lite tempot i uppkörningsstaden som avgör, enligt mig. Lycka till!
karnaa 2009-10-01 00:18 ! Citera #
IStället för att lägga en massa pengar på lektioner,så är det väl bättre att chansa (om man känner sig säker) på en privat uppkörning.
Det kostar väl 1100:- med vägverkets bil (700:- + 400:-) bra mycket billigare än de minst 10 lektionerna som trafikskolorna rekommenderar,och säkerligen en mycket bättre ”lektion”.
Mirima 2009-10-04 15:02 ! Citera #
Jag är i slutet av min utbildning och under den gär tiden har jag tagit 20 körlektioner på en körskola, där jag har lärt mig så gott som allt. Jag har också kört några gåbnger hemma, men blev själv osäkrare då läraren och föräldern sa olika saker...
pettersson91 2009-10-11 13:26 ! Citera #
JAG HAR KÖRT VÄLDIGT MYCKET HEMMA OCH KÖPTE EN INTENSIV KURS PÅ EN TRAFIKSKOLA.VILKET INEBÄR ATT JAG FICK 15 LEKTIONER OCH TEORIKURS FÖR UNGEFÄR 7000KR MEN JAG FICK VISERLIGEN BYTA LÄRARE EN GÅNG. DEN FÖRSTA LÄRAREN SKULLE PÅ SEMESTER. SÅ DÅ VAR DET BARA ATT BÖRJA OM IGEN.

DESUTOM TROR JAG ATT MAN INTE BEHÖVER GÅ TIL EN SKOLA EFTER ATT MAN KLARAT STEG 7. RESTEN KAN MAN KLARA MED FARSAN. DET ÄR ALTSÅ MYCKET BÄTTRE ATT LÄRA SIG GRUNDEN PÅ EN TRAFIK SKOLA OCH TA RESTEN PRIVAT.
Bumbi 2009-10-12 13:00 ! Citera #
Jag har valt att köra som privatist.
Men ska nog även ta någon lektion innan upp körningen för att titta hur man ligger.
Men har kompisar som har kört med trafikskola.
Mina vänner har legat mellan 10-30 lektioner. (vissa mer andra mindre)
Så tror att det är ganska normalt.
Men ta så många lektioner du känner att du behöver, för oavsett så måste man se till sig själv i slut ändan.

Lycka till ;)
AnnaÅhman 2009-10-29 18:51 ! Citera #
Jag körde ungefär 30 lektioner, men det beror nog mest på hur mycket man kör hemma och om man kör mer intensivt. Träna mycket hemma så blir det inte så dyrt!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor