Start > Körkortsforum > Hur många körlektioner tog ni?…

Hur många körlektioner tog ni??

Ellet 2009-05-27 07:47 ! Citera #
Jag har tagit 20 lektioner nu och landar kanske på 25 när jag är klar. Min kärskolelärare sa att jag hade tagit få lektioner och att många på min skola tog mellan 30 och 40 eller mer.
Ylvos 2009-05-29 22:43 ! Citera #
Jag har tagit 27 lektioner än så länge. De är för visso bara 40 minuter långa och jag tror att man lär sig mer på 1 timmes lektioner, inte bara för att det är mer tid utan för att man hinner komma in i det på ett annat sätt.
Min körskolelärare tycker att jag ska ta upp mot en 40-50 st. Jag säger nej, men mitt förslag är väl att man ska köra lite på körskolan, träna massor hemma, och varva det så. Mina föräldrar jobbar mycket så jag har inte hunnit köra så mycket som var tänkt här hemma.

Jag anser inte att man ska hänga upp sig så mycket vid antal, förvisso kostar det pengar men öva mycket hemma så löser det sig.
Sylver 2009-06-06 11:22 ! Citera #
Jag har tagit 16 lektioner totalt, men det har ändå tagit rätt lång tid för mig att komma till skott så att säga, har övningskört i flera år, klarat halkbanan och teoriprovet. Jag upplever dock att de flesta brister i sin mängdkörning. Jag har blivit otroligt mkt säkrare enbart av att mängdträna. Tror dock att det är ganska vitkigt att ta några inledande lektioner bara för att få in körställning och bli bra på att titta i speglarna.

För snabbfixen av körkortet finns det folk som åker till landsbygden på körtkortsläget, dock inget att rekommendera om man vill känna sig trygg it trafiken.
Gäst 2009-06-21 13:34 ! Citera #
Jag tog 12 lektioner dock var det mc-kort :D
Gäst 2009-06-21 22:23 ! Citera #
Kommer att ta 4 lektioner totalt. Men skall även tillägga att jag kört mycket privat. jag rekommenderar inte att ta för många lektioner då dessa är skrämande dyra :o
asuka 2009-07-01 17:26 ! Citera #
Kör privat men ska ta några lektioner i körskola för att vara på den säkra sidan ;)
Gäst 2009-07-02 18:52 ! Citera #
Har kört 10 lektioner nu och siktar på att var klar efter 10 till om allt går som jag vill men det är inte säkert, men jag hoppas :)
Gäst 2009-07-04 12:06 ! Citera #
30 lektioner köpte jag från början, men min lärare sa att jag behövde runt 10-15 till. Trots det ligger jag bra till, medelvärdet för en nybörjare brukar ligga mellan 50-55 lektioner (enligt min lärare) och vissa kan behöva upp emot 80 körlektioner! Har redan 16k spenderat =(
Marshmallow 2009-07-04 13:03 ! Citera #
Jag är nog redan uppe i 25 körlektioner. Blä vad dyrt det här har varit för mig då ingen handledare har haft tid att öva med mig.
nicholas 2009-07-04 21:34 ! Citera #
Jag tog 3 :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo