Start > Körkortsforum > Hur många körlektioner tog ni?…

Hur många körlektioner tog ni??

Birgitta 2013-03-07 10:59 ! Citera #
Zimmergren
Nu när jag faktiskt har mitt körkort så kan jag uppdatera er med hur många körlektioner á la 1 timme jag tog innan jag ÄNTLIGEN fick mitt körkort på fjärde uppkörningsförsöket.
Redo? 77 stycken! Jag hade kommit undan med färre om jag inte hade kuggat tredje gången. Men jag skiter i vilket för jag har körkort!

Då måste du ha spenderat typ 80 000 kronor på ditt körkort! Man kan åka väldigt mycket taxi för den summan!
Gäst 2013-03-07 17:07 ! Citera #
Birgitta
Zimmergren
Nu när jag faktiskt har mitt körkort så kan jag uppdatera er med hur många körlektioner á la 1 timme jag tog innan jag ÄNTLIGEN fick mitt körkort på fjärde uppkörningsförsöket.
Redo? 77 stycken! Jag hade kommit undan med färre om jag inte hade kuggat tredje gången. Men jag skiter i vilket för jag har körkort!

Då måste du ha spenderat typ 80 000 kronor på ditt körkort! Man kan åka väldigt mycket taxi för den summan!


Jag spenderade allt som allt 64 000 kr på körkortet mellan maj och oktober 2012. Det är mycket pengar så klart. Jag var en riktig nybörjare som inte ens suttit i framsätet på en bil (26 år gammal) så första lektionen var mer att få mig att våga. Jag har varit rädd för att köra och därför inte tagit körkortet innan.
Berra 2013-03-29 17:14 ! Citera #
Efter 2 år av privat övningskörning dagligen har jag bestämt mig för att ta kortet. Har gjort 1 körlektion som både jag och körskoleläraren var nöjd med. Ska boka prov+uppkörning i veckan.
Mymmlan 2013-04-17 17:22 ! Citera #
Wooohooo! Jag har äntligen börjat på körskolan! :D
Är 25, körde en del då det begav sig (6år sedan). Har haft sån ångest över att jag aldrig tog det då... Nu är jag arbetslös så tänkte passa på. Efter mycket googlande hittade jag en skola m kvinnlig(!) körlärare, då jag har en känsla av att män är aningen barskare och mitt sköra självförtroende klarar inte det nu. Igår var 15 lektioner inbokade på 3 veckor, gubben som bokade in mig bokade även provet direkt efter 3 v. :s Nu kör vi!!! Risketta på fre, tvåan nästa vecka.

Idag hade jag min första lektion (på 6 år) :D Superduper! Allt sitter där inne i minnet, som att cykla. Läraren tyckte det gick bra och hon sa att hon blir förvånad om jag måste ta mer än 15 lektioner.

Har egentligen ingen fråga, vill bara säga att nu j*vlar ska jag skaffa bil!! :D

(Till alla er som är osäkra på läraren - BYT! Finns massor fiskar i havet.)
lightsbane 2013-05-06 13:34 ! Citera #
Jag tog tre körlektioner och övade resten av tiden med mina föräldrar.
Jag klarade teoriprovet på första försöket och uppkörningen på tredje.
Tror att mitt körkort kostat mig ungefär 7500 kr.
Körde upp privat.
driv3r 2013-05-12 22:49 ! Citera #
Jag tog 18 lektioner på trafikskola, fler än jag egentligen behövt. Kunde inte köra hemma så tog fler lektioner för att vara på den säkra sidan. Började med kortet i mars och hade aldrig suttit bakom ratten i en bil förut.
Martina86 2013-06-11 19:24 ! Citera #
josie
Hello!

Jag är lite nyfiken på hur många körlektioner ni tog innan ni fick körkortet? (Eller om ni
håller på just nu hur många ni har tagit) Jag kör i Göteborg och har tagit 20 lektioner
dock dubbellektioner så jag har vart ute och kört vid 10 tillfällen. Trots att jag kör
endel hemma också så känns det som jag kommer behöva ta säkert 10 lektioner till!
Är det mycket? Det känns ganska mycket:)

Mvh josie


Jag gick en intensivkurs med 20 dubbellektioner, så körde 70 min 10 gånger. Uppkörningen gick inte bra, men bokade en uppkörning till, som inte heller gick bra, så till slut tog jag 7 lektioner till för att öva på det jag kuggat på (ett paket om 5 och innan uppkörning ville jag köra lite mer, så bokade 2 till). Sen var det klart för min del.
Jossan-88 2013-07-04 18:30 ! Citera #
Jag tog 15 körlektioner på 40 minuter innan min trafiklärare bokade upp mig för kunskapsprov samt körprov. Men givetvis så hade jag klarat av riskettan och risktvåan innan det var aktuellt.
Allt som allt så betalade jag 7875 kr själv för mitt körkort, riskettan & risktvåan betalade min sambos föräldrar åt mig :)
Övningskör 2013-09-19 12:09 ! Citera #
Jag har hittills tagit 12 dubbel lektioner, känns som det behövs ganska många till... Lär nog minst bli 20. Jag vet inte om det är vanligt eller mer än normalt(?) men ja, jag hade ganska svårt att lära mig växla ner rätt. Nu går det ganska bra även om jag måste tänka ganska mycket för att få det rätt (hade lärt mig fel från början och växla innan jag bromsa, osv)
kmma 2013-09-20 17:14 ! Citera #
1 st dagen före uppkörning, annars helt privat .

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
91
I dag 19:28
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov