Start > Körkortsforum > Överklaga uppkörning

Överklaga uppkörning

Margareta 2017-09-13 14:15 ! Citera #
Jäkligt mång inspektörer som försöker lyfta upp sitt yrke. Ni säger att privatister inte kan erkänna att de inte är bra? varför kan ni inte erkänna att ni inte är perfekta heller?? Ni tror att ni har allt rätt bara för att ni har så mycket makt, det är riktigt fult. Inte undra på att människor med någon sorts kontroll över en annan människa blir dryg.
Gäst 2017-09-14 00:04 ! Citera #
Margareta 2017-09-13
Jäkligt mång inspektörer som försöker lyfta upp sitt yrke. Ni säger att privatister inte kan erkänna att de inte är bra? varför kan ni inte erkänna att ni inte är perfekta heller?? Ni tror att ni har allt rätt bara för att ni har så mycket makt, det är riktigt fult. Inte undra på att människor med någon sorts kontroll över en annan människa blir dryg.
Eller så lär du dig att köra bil och kommer inte till din uppkörning fören du är helt klar...
Då slipper man inspektörerna nått mer :) :D
lupino 2017-10-04 19:59 ! Citera #
De vill bara ta dina pengar ,jävla svinjävelrna
Limpan4all 2017-10-05 10:51 ! Citera #
Jag vet inte vad som gått fel i ”uppkörningen” troligen politiska beslut eller konstigt drivna tjänstemannavärderingar.
Min bonusdotter körde upp igår (kuggad), och om alla vi som redan har körkort körde som hon så skulle nollvisionen redan vara uppnådd!
Det måste vara ett systemfel som i ena ögonblicket kräver hastighetsanpassning omgående ((ingen trafik på motorvägen) 90 på en 110 väg är för övrigt betydligt mera ecodriving än att hoppa över en växel vid acceleration). Att inte perfekt behärska att lägga i 6´ans växel i en okänd bil kan jag inte se som ett problem. Förarprovet BORDE handla om trafiksäkerhet och inget annat, är man en risk för sig själv eller andra trafikanter borde vara det enda bedömningsmomentet.
Sedan så borde något snarlikt det engelska L kravet införas även här, dvs 2 år med begränsningar och indraget körkort även vid små förseelser.
Rania 2017-10-31 06:50 ! Citera #
Varför spelar de inte in uppkörning med kameror i bilen ??????????????
I skolan sparar vi nationella prov i flera år som bevis, nu spelar in lärare du muntliga.

Jag trott på de.
Gäst 2017-10-31 12:50 ! Citera #
Rania 2017-10-31
Varför spelar de inte in uppkörning med kameror i bilen ??????????????
I skolan sparar vi nationella prov i flera år som bevis, nu spelar in lärare du muntliga.

Jag trott på de.
Det är ju inte raketforskning man håller på med när ska ta körkort.
Så jag anser att det inte ska behövas några kameror i bilarna.
Kommer man till en uppkörning och är fullt utlärd så ska man klara sin uppkörning på första försöket.
Men det är dom som chansar eller tror att dom kan allt som gör så att kuggnings statistiken ser ut som den gör.
Och då skyller man på inspektören att dom ”ville” kugga mig, eller att det var ”lätta fel som gjorde att man kuggade.”
Vad dom inte ser är sina egna fel och brister utan fokuserar alldeles för mycket på just dom två punkterna.
En inspektör kuggar inte någon bara för att dom vill, dom kuggar för att man har brister i sin förarutbildning.

Så enkelt är det!!
Yrkesförare 2017-10-31 20:55 ! Citera #
inspektörn 2017-02-15
Jag har tydligen ett populärt nick!
Synd bara att du sitter i tråden och spelar besserwisser. :(

Mitt råd som Yrkesförare till er alla som övningskör.
Lär er trafikregler. och övning övning mera övning ger färdighet.
Så är det bara :)

Lycka till
inspektörn 2017-11-01 07:00 ! Citera #
Yrkesförare!
Och vem är besserwisser nu? *s*
Gäst 2017-11-01 12:48 ! Citera #
Yrkesförare är dom värsta trafikanterna i vår trafik...
Men dock har han rätt i att man ska öva mer än vad många verkar vilja göra.
Förstår inte varför många har så himla bråttom med att få sitt körkort att dom är villiga att skippa att läsa på om vissa saker som kan få förödande konsekvenser i våran trafik..
Gäst 2017-11-01 18:01 ! Citera #
Gäst 2017-11-01
Yrkesförare är dom värsta trafikanterna i vår trafik...
Men dock har han rätt i att man ska öva mer än vad många verkar vilja göra.
Förstår inte varför många har så himla bråttom med att få sitt körkort att dom är villiga att skippa att läsa på om vissa saker som kan få förödande konsekvenser i våran trafik..
Mänsklig natur att hitta genvägar till alt. Plus att unga är ofta lata och omogna och tänker helt enkelt så.

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor