Start > Körkortsforum > Överklaga uppkörning

Överklaga uppkörning

Gäst 2011-07-02 22:10 ! Citera #
Någon som vet eller som har överklagat beslut om uppkörning?

Då menar jag orättvis behandlad, felaktig bedömning osv? Hur gick det i sånt fall?
Gäst 2011-07-03 12:22 ! Citera #
De flesta brukar göra små misstag pga. stress eller något, men jag tror inte de ändrar sitt beslut. ( Beror på vem du kör upp med ).
Dari 2011-07-06 23:27 ! Citera #
Jag tror inte att man kan överklaga beslut... Det lär vara ganska svart om man ens tänker på det...
Hur ska du bevisa att du gjorde blinkers i rätt tid t. ex.? :x
Men däremot tror jag att det går att boka tid hos en annan trafikinspektör.
inspektörn 2011-07-22 18:51 ! Citera #
Det går inte att överklaga en uppkörning!
Gäst 2011-08-02 16:56 ! Citera #
Tror inte att de går att överklaga, det är nästan omöjligt att bevisa att inspektören hade fel.
inspektörn 2011-08-02 18:09 ! Citera #
Enligt lag så går det inte att överklaga!
Även om du kan bevisa att inspektören gjorde fel, vilket du med största sannolikhet inte kan, går inte beslutet att överklaga!
Gäst 2011-08-03 15:29 ! Citera #
Det är väl bättre att ta reda på vad han tycker att man gjorde för fel och träna på det inför nästa uppkörning.
Asile 2011-08-17 19:21 ! Citera #
Jag blir lite nyfiken på om någon ändå försökt överklaga. Hur gick det i så fall? Även om man rent formellt inte kan... ?
inspektörn 2011-08-30 23:05 ! Citera #
Vad som händer är att inspektören skriver en redogörelse för provet och ärendet hamnar i Länsrätten, som meddelar att en trafikinspektörs beslut om underkännande av körprov inte kan öveklagas enligt lag och så avskrivs ärendet.
Kuggad 2012-03-15 11:18 ! Citera #
inspektörn
Enligt lag så går det inte att överklaga!
Även om du kan bevisa att inspektören gjorde fel, vilket du med största sannolikhet inte kan, går inte beslutet att överklaga!


Det går att anmäla personen för andra saker: rasism, hot, kränkande. Orättvist? Orimligt? vad bra. smaka på sin egen medicin.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov