Start > Körkortsforum > Överklaga uppkörning

Överklaga uppkörning

Gäst 2017-11-01 22:43 ! Citera #
Gäst 2017-11-01
Mänsklig natur att hitta genvägar till alt. Plus att unga är ofta lata och omogna och tänker helt enkelt så.
Ja det verkar ju faktiskt inte bättre, av det jag har hört och läst så är det mer killar än tjejer som försöker fuska sig till sitt körkort. Vet dock inte om det stämmer, men skulle inte bli förvånad om så vore fallet.
sara 1 2017-11-29 20:31 ! Citera #
Jag har haft uppkörning idag,och är väldigt besviken över den instruktör jag körde med
i hans bedömning allt jag gjorde , var inte tillräckligt bra
Jag vet inte hur ,han har tänkt sig ? det enda förklaring han har att jag svänger inte bra.
Jag känner mig väldigt ledsen och kan inte låta bli,och kan inte bara hoppas på att nästkommande uppkörning kommer att var at instruktör som bedömer rätt.
Jag vet inte hur mycket det här pappret kommer att påverka men en sak jag är säker på att jag försener inte deta (är Ledsen)
:(
Gäst 2017-11-30 21:37 ! Citera #
sara 1 2017-11-29
Jag har haft uppkörning idag,och är väldigt besviken över den instruktör jag körde med
i hans bedömning allt jag gjorde , var inte tillräckligt bra
Jag vet inte hur ,han har tänkt sig ? det enda förklaring han har att jag svänger inte bra.
Jag känner mig väldigt ledsen och kan inte låta bli,och kan inte bara hoppas på att nästkommande uppkörning kommer att var at instruktör som bedömer rätt.
Jag vet inte hur mycket det här pappret kommer att påverka men en sak jag är säker på att jag försener inte deta (är Ledsen)
:(
Du! Det är INGEN ide att vara ledsen :) för alltså de letar efter minsta lilla för att lägga pengarna i fickan o chilla. Min pappa som har kört sen han var 8 år gammal i hemlandet, kört i en hel vecka runt i hela EU utan sömn o inte ens nuddat en enda bil, hahaha första gången han skulle köra upp i Sverige va gör dom? Dom kör runt med honom i 60 minuter för att hitta fel och sen ingriper mitt i ingenstans för en gående som står tydligen 20 meter ifrån, BARA för att kugga liksom :)) Andra uppkörningen fick han köra i 10 minuter och det var godkänd, inspektören då var förvånad över hur min pappa inte kunde ha fått körkortet tidigare. Jag har också blivit kuggad 3 gånger. Jag blev skit ledsen dom två första gångerna, men nu den sista gången tänkte jag jag måste helt enkelt byta stad, LÄN, så jag slipper samma inspektörer. Alltid bäst att köra med någon man aldrig kört med förut. NÅGON måste väl ha ett fucking hjärta o fatta att vi alla är NYBÖRJARE, så länge man kör säkert liksom tycker jag man inte ska titta på smågrejer. Alla lär sig med tiden och erfarenheter
Elin 2018-09-21 14:12 ! Citera #
Helt OTROLIGT att det finns en naiva människor som tror att inte en INSPEKTÖR skulle kugga av rent jävelskap!

Det är precis vad vissa gör! Älskar makten!

Jossan! vilken sten är du född under?
M 2018-09-27 12:19 ! Citera #
Elin 2018-09-21
Helt OTROLIGT att det finns en naiva människor som tror att inte en INSPEKTÖR skulle kugga av rent jävelskap!

Det är precis vad vissa gör! Älskar makten!

Jossan! vilken sten är du född under?
Jag körde upp idag och klara skiten! Sist jag körde upp körde jag BÄTTRE än idag, ändå klara jag idag.

Sist så kugga han mig på att jag inte bromsade in på en 100 väg, enkelriktad, med massa trafik bakom mig när en buss (inte på vägen utan i en lucka) blinkade inåt (skulle inte ut alltså). ”Det kan komma barn” springandes på en enkelriktad motorväg. Ja absolut! Säkert.
Layla 2018-09-27 14:29 ! Citera #
De tror att de bäst och de kan Smashing folk
:x alla de gör uppkörning 25 m men jag 50 mn varför jag vet inte och samma :x INSPEKTÖR :x och han kugga mig 5 gång
Gäst 2018-09-27 19:42 ! Citera #
Layla 2018-09-27
De tror att de bäst och de kan Smashing folk
:x alla de gör uppkörning 25 m men jag 50 mn varför jag vet inte och samma :x INSPEKTÖR :x och han kugga mig 5 gång
Om du kuggat 5ggr kan du bara inte köra bil rätt. Jag klarade på första hur lätt som helst. Att kugga en gång eller två är inget konstigt, men 5ggr är skumt.
Gäst 2018-11-03 19:05 ! Citera #
Nej, det är inte samma bedömning om du kör upp dom privatist mot med en körskola. Tro mig. Till och med min trafikskollärare berättade att det finns de som kör upp privat uppemot 14 ggr och använder detta som sin utbildning istället för att köra på trafikskola så Trafikverket har blivit rejält trött på detta och därför kuggar desto fler privatister. ”Inspektörn” kan skriva vad hen vill men dina korrekta svar är tyvärr önsketänkande om dina kollegor.
Gäst 2018-11-03 19:59 ! Citera #
inspektörn 2017-04-23
Gäst i dag 09:20 ”
Ni missar poängen.
Man hade enkelt kunnat göra systemet rättvist och utan att sådana här diskussioner ens hade existerat.
Min dotter har körkort. Hennes problem är löst. Men trafikverkets problem är inte löst eftersom diskussionerna finns.

OM uppkörningensprocessen var lika för alla. Dvs-
OM alla bokades sina egna uppkörningar.
OM alla kom själva till plats (utan trafikskolelärare).
OM alla körde trafikverkets bil och
OM trafikverket inte hade uppgifter om hur och var eleven fått sin kunskap.
Så skulle diskussioner om vilken inlärningsväg som blir kuggade mest inte längre förekomma. Superenkelt. Och då tänker jag både privat kontra körskola och körskolor sinsemellan.
I dagens system är det stor risk för korruption.

____________________________________________________________________________________________

Ingenting av ovanstående är något som inspektörerna lägger nån vikt vid under en uppkörning! Det är bara undanflykter!
Alla ovanstående punkter elimineras om eleverna har följt Kursplan B och har nått dom mål i utbildningen som krävs för att få körkort! Trafikskolorna vet vilka krav som ställs, på den privata sidan är det väldigt få som ens har hört talas om Kursplan B! Där har ni skillnaden!
Är det detta du menar med kursplan B https://www.transportstyrelsen.se/TSFS/TSFS%202011_20.pdf ?
Det är ett av de flummigaste dokument jag nånsin läst. Det står verkligen ingenting om hur man kör bil rätt i det dokumentet.
Förarprövaren 2018-11-15 12:40 ! Citera #
Konspirationsterierna flödar.
Många är de olika konspirationsteorier som rör sig kring körprovet i allmänhet och kring inspektören i synnerhet. Det senaste jag läste var den om att en inspektör underkänner en aspirant för att en annan inspektör gjort detsamma förut med samma aspirant. Den inspektören vill alltså inte att den första inspektören ska framstå som dum och okunnig. Inspektörer täcker alltså upp varandra genom att underkänna. Verkar det logiskt? Nej, tänkte väl det!”

Läs hela inlägget
https://uppkorningblog.com/2016/11/04/k-o-n-s-p-i-r-a-t-i-o-n-s-t-e-o-r-i-e-r/

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor