Start > Körkortsforum > Överklaga uppkörning

Överklaga uppkörning

inspektörn 2019-11-18 22:52 ! Citera #
Backa med broms och koppling????

Var är logiken?

Du lyfter kopplingen för att bilen skall röra på sig, och samtidigt bromsar du för att den inte skall göra det!!

Om trafikskolan lär ut sådana dumheter så byt trafikskola!!!

Ge istället grundgas och justera hastigheten med kopplingen!
PM 2019-11-22 22:54 ! Citera #
I had my driving test yesterday and I failed and the main reason that the car was different with the car that they said on the website. I checked the places that have Volvo v60, as I was familiar with that. But when I went there, I saw another car (VW), and I told then that I chose this city because I knew you have only Volvo V60 as mentioned in the web site. Do you think I can appeal on that?
Dr. No 2019-12-04 09:47 ! Citera #
No, you cant appeal on that. If you are ready for a drivers license, you should be able to drive different cars.
aa 2019-12-10 14:57 ! Citera #
Kan man överklaga uppkörningen?
Jag blev underkänt idag och inspektören krisade på massa möjliga saker utan någon förklaring. När jag frågade om varför och om jag kunde få ett tydligt exempel/ händelse så kunde han inte ge en riktig en utan pratade fram och tillbaka om olika saker men inget konkret. Till sist sa han att för jag körde lite hackit men det var bara i början för jag inte körde med dizel innan sen var det ok. Förresten det var hans enda argument.
Han kryssade också på bl.a. cirkulationsplats och bakning men jag gjorde inget fel där och när jag frågade om de så kunde han inte ge riktigt svar där heller. Han fick t.o.m kryssa bort olika saker när jag pekade ut dem. Han hänvisade till inget specifik heller. Kan man göra så ens?
Det är inte billigt att omboka prov hela tiden och när man vill ha egen bil med så finns det inga tider överhuvudtaget.
Har jag fel eller så känns det som att trafikverket vill blåsa ut folk på pengar bara för de kan och vill?
Förresten, jag har inte kört på en trafikskola och misstänker att det är den största anledningen men om det är så så är riktigt orättvist..
korken2 2019-12-10 15:06 ! Citera #
aa 2019-12-10
Kan man överklaga uppkörningen?
Jag blev underkänt idag och inspektören krisade på massa möjliga saker utan någon förklaring. När jag frågade om varför och om jag kunde få ett tydligt exempel/ händelse så kunde han inte ge en riktig en utan pratade fram och tillbaka om olika saker men inget konkret. Till sist sa han att för jag körde lite hackit men det var bara i början för jag inte körde med dizel innan sen var det ok. Förresten det var hans enda argument.
Han kryssade också på bl.a. cirkulationsplats och bakning men jag gjorde inget fel där och när jag frågade om de så kunde han inte ge riktigt svar där heller. Han fick t.o.m kryssa bort olika saker när jag pekade ut dem. Han hänvisade till inget specifik heller. Kan man göra så ens?
Det är inte billigt att omboka prov hela tiden och när man vill ha egen bil med så finns det inga tider överhuvudtaget.
Har jag fel eller så känns det som att trafikverket vill blåsa ut folk på pengar bara för de kan och vill?
Förresten, jag har inte kört på en trafikskola och misstänker att det är den största anledningen men om det är så så är riktigt orättvist..
Nej, man kan inte överklaga, precis som det står massor av gånger i tråden och väldigt tydligt bara ett par inlägg upp.

Körkortslagen:

2 § Följande beslut får inte överklagas: … godkännande vid förarprov.

www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/korkortslag-1998488_sfs-1998-488
Ahmad 2019-12-10 23:07 ! Citera #
Hej
Jag tror trafikverket jobbade jättedåligt. De vill bara tar pengar från människor. Personer är trötta på trafikverket. De personer som jobbar vill bara kugga fattiga människor. Trafikverket blev rik pga de pengar som betala människor.
Gäst 2019-12-11 07:02 ! Citera #
Ahmad 2019-12-10
Hej
Jag tror trafikverket jobbade jättedåligt. De vill bara tar pengar från människor. Personer är trötta på trafikverket. De personer som jobbar vill bara kugga fattiga människor. Trafikverket blev rik pga de pengar som betala människor.
Trafikverket är inget företag, det är en myndighet... Hur blir de ”rika”? Alla siffror presenteras öppet, om de får in för mycket per uppkörning så sänks priset för uppkörningar. De ska täcka sina kostnader, inte mer. Det finns ingen ägare som plockar ut utdelning och köper feta Rolexklockor.
Gäst 2019-12-11 23:22 ! Citera #
Jag körde endast 4 körlektioner med trafikskola. Sedan körde jag privat. Bokade allt själv både risk 1 och 2 även körning och teori.
Blev godkänd på första försöket.
Istället för att leta fel på trafikverket kan ni se över eran körning är ni tillräckligt duktiga så får ni körkort.
Så Trött 2020-02-11 19:08 ! Citera #
Är det inte bättre att fundera över om du själv gjorde fel och försöka bli en bättre förare innan nästa uppkörning?
Va inte så dj_vla lättkränkt utan tänk efter innan du blir sur på någon okänd som aldrig träffat dig tidigare och därför inte har någon som helst anledning att djävlas med dig!!
Lycka till
Gäst 2020-07-10 20:20 ! Citera #
Nä, trafikverket tjänar givetvis inget men körskolorna gör det.
Min körskola har just bokat in 9 lektioner som jag måste genomgå för att få köra upp med dem. 6 av dem är för att kolla av om jag kan (det trodde jag var vad själva uppkörningen var till för..) och 3 st ska vara repetition inför. Fast jag har kört massor privat och de hittade inget fel på min körning vid förra tillfället i stad och på landsväg. 720kr/lektion som inte är lektioner utan typ uppkörning inför uppkörning. Så skulle det varit i skolan va? Måste ha ett test så att vi sedan kan ha själva provet. Lite kaka på kaka kan jag tycka.. Och extra pengar till körskolan. Sicket jävla system.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo