Start > Körkortsforum > Överklaga uppkörning

Överklaga uppkörning

Herregud 2017-04-22 11:52 ! Citera #
Ni anser alltså att det är orättvist om vissa har betalat för en körlektion och trafikskolebil? Istället för att klaga så kan ni göra det själva, ni har ju förmodligen kuggat då ni klagar nåt så djävulskt.
Gäst 2017-04-22 12:43 ! Citera #
Det är svårt att ta ställning till det där när vi inte vet hur dottern körde. Hon kanske kuggade för hon gjorde seriösa misstag just dom gångerna men körde bra sista gången. Föräldern är också inte opartisk utan det är klart att han/hon försöker lyfta upp dottern sin. Trovärdigheten är = noll på det där alltså.

Privatister ska alltid försöka dra ner skolutbildade i kuggträsket, men sanningen är att ni kuggar mer för ni oftast inte är redo att köra upp. Så enkelt är det.
”överklaga” 2017-04-23 00:13 ! Citera #
”DET ÄR BARA ATT ÖVERKLAGA! INSPEKTÖREN MÅSTE HA GJORT EN FELAKTIG BEDÖMNING” Inse fakta, den som gjort förarprover hade inte tillräckliga kunskaper för att inneha ett körkort, därmed en sk. kuggning. Öva och boka en ny uppkörningstid, svårare än så är det fan inte.
Gäst 2017-04-23 09:20 ! Citera #
Ni missar poängen.
Man hade enkelt kunnat göra systemet rättvist och utan att sådana här diskussioner ens hade existerat.
Min dotter har körkort. Hennes problem är löst. Men trafikverkets problem är inte löst eftersom diskussionerna finns.

OM uppkörningensprocessen var lika för alla. Dvs-
OM alla bokades sina egna uppkörningar.
OM alla kom själva till plats (utan trafikskolelärare).
OM alla körde trafikverkets bil och
OM trafikverket inte hade uppgifter om hur och var eleven fått sin kunskap.
Så skulle diskussioner om vilken inlärningsväg som blir kuggade mest inte längre förekomma. Superenkelt. Och då tänker jag både privat kontra körskola och körskolor sinsemellan.
I dagens system är det stor risk för korruption.
Gäst 2017-04-23 17:40 ! Citera #
Gäst 2017-04-23
Ni missar poängen.
Man hade enkelt kunnat göra systemet rättvist och utan att sådana här diskussioner ens hade existerat.
Min dotter har körkort. Hennes problem är löst. Men trafikverkets problem är inte löst eftersom diskussionerna finns.

OM uppkörningensprocessen var lika för alla. Dvs-
OM alla bokades sina egna uppkörningar.
OM alla kom själva till plats (utan trafikskolelärare).
OM alla körde trafikverkets bil och
OM trafikverket inte hade uppgifter om hur och var eleven fått sin kunskap.
Så skulle diskussioner om vilken inlärningsväg som blir kuggade mest inte längre förekomma. Superenkelt. Och då tänker jag både privat kontra körskola och körskolor sinsemellan.
I dagens system är det stor risk för korruption.
Diskussionerna förekommer för att omogna ungdomar inte vill klandra sig själva och föräldrar vill försvara sina barn. Igen och igen hör man hur elever inte förstår varför de kuggat när det handlar om att se faror fast inspektören ser felen. Sen går eleven runt och säger att de blev kuggade för någon helt annan anledning.

Det är därför diskussionerna förekommer.
inspektörn 2017-04-23 22:07 ! Citera #
Gäst i dag 09:20 ”
Ni missar poängen.
Man hade enkelt kunnat göra systemet rättvist och utan att sådana här diskussioner ens hade existerat.
Min dotter har körkort. Hennes problem är löst. Men trafikverkets problem är inte löst eftersom diskussionerna finns.

OM uppkörningensprocessen var lika för alla. Dvs-
OM alla bokades sina egna uppkörningar.
OM alla kom själva till plats (utan trafikskolelärare).
OM alla körde trafikverkets bil och
OM trafikverket inte hade uppgifter om hur och var eleven fått sin kunskap.
Så skulle diskussioner om vilken inlärningsväg som blir kuggade mest inte längre förekomma. Superenkelt. Och då tänker jag både privat kontra körskola och körskolor sinsemellan.
I dagens system är det stor risk för korruption.

____________________________________________________________________________________________

Ingenting av ovanstående är något som inspektörerna lägger nån vikt vid under en uppkörning! Det är bara undanflykter!
Alla ovanstående punkter elimineras om eleverna har följt Kursplan B och har nått dom mål i utbildningen som krävs för att få körkort! Trafikskolorna vet vilka krav som ställs, på den privata sidan är det väldigt få som ens har hört talas om Kursplan B! Där har ni skillnaden!
Gäst 2017-04-24 10:24 ! Citera #
Ja men då så. Om det känns bättre för dig så säger vi att det är så.
Gäst 2017-08-22 21:06 ! Citera #
Verkar finnas flera läger här som tror benhårt på sin sak. Sanningen är nog någonstans mitt emellan. Men ett mer rättvist system skulle väl gynna alla parter? Inspektörerna bedömer mer opartiskt och eleverna har inget att ”skylla på”. Eller?
Gäst 2017-08-23 11:14 ! Citera #
Gäst 2017-08-22
Verkar finnas flera läger här som tror benhårt på sin sak. Sanningen är nog någonstans mitt emellan. Men ett mer rättvist system skulle väl gynna alla parter? Inspektörerna bedömer mer opartiskt och eleverna har inget att ”skylla på”. Eller?
Jag tycker att det är bra som det är idag..
För så som det är idag så kan ju inte eleven egentligen skylla på någon annan än sig själv..
Kommer man inte förberedd till sin uppkörning eller har himla svårt att hålla koncentrationen uppe i 45 minuter så kanske man inte är helt redo ännu...

Det många gör fel idag är att dom bokar sina prov alldeles för tidigt för att dom tror att dom kan allt och är helt redo.
Så det trafikskolorna skulle kunna göra är att hålla tillbaka eleven något så man kanske får ta 2-3 extra lektioner, för även körskolorna har ju ett visst ansvar. Men som jag skrev först så är det upp till varje elev att känna efter om dom verkligen är redo för att köra upp...
Gäst 2017-08-23 16:36 ! Citera #
Gäst 2017-08-23
Jag tycker att det är bra som det är idag..
För så som det är idag så kan ju inte eleven egentligen skylla på någon annan än sig själv..
Kommer man inte förberedd till sin uppkörning eller har himla svårt att hålla koncentrationen uppe i 45 minuter så kanske man inte är helt redo ännu...

Det många gör fel idag är att dom bokar sina prov alldeles för tidigt för att dom tror att dom kan allt och är helt redo.
Så det trafikskolorna skulle kunna göra är att hålla tillbaka eleven något så man kanske får ta 2-3 extra lektioner, för även körskolorna har ju ett visst ansvar. Men som jag skrev först så är det upp till varje elev att känna efter om dom verkligen är redo för att köra upp...
Jag tog 2 körlektioner på trafikskola och resten privat ... klarade allt på första.
Tror däremot att många privatister kuggar för att dom har lärt sig fel.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo