Start > Körkortsforum > Överklaga uppkörning

Överklaga uppkörning

Gäst 2015-06-03 10:42 ! Citera #
Hej inspektörn.
Vill ni att man ska väja till cyklister på övergångsställen även om man inte har väjningsplikt, själv brukar jag väja men är rädd att hen ska tro att jag inte kan reglerna på uppkörningen.
inspektörn 2015-06-03 21:57 ! Citera #
Samspela!
Läs av cyklistens intentioner! Sök ögonkontakt! Var beredd att stanna ifall puckot bara vinglar ut! Visa dina egna avsikter tydligt!
Gäst 2015-06-03 23:11 ! Citera #
Okej tackar! :)
Gäst 2015-06-30 12:46 ! Citera #
Min fru blev godkänd av trafikskole lärare för att ta körprovet. Han sa att hon var klar för det. Idag körde hon upp privat och blev kuggad.
Jossan-88 2015-06-30 13:26 ! Citera #
Gäst
Min fru blev godkänd av trafikskole lärare för att ta körprovet. Han sa att hon var klar för det. Idag körde hon upp privat och blev kuggad.


Det är sånt som händer, bara för att en trafiklärare säger att man är mogen för att ha sin uppkörning så kan dom inte garantera att man klarar sin uppkörning, man kan bli spänd och göra fel p.g.a det, eller att man blir så himla nervös så att man gör nått fel p.g.a det.. Det finns massor med saker som kan gå fel när man har sin uppkörning.
Men nu vet ju din fru vad hon behöver träna mera på tills nästa uppkörning, så försök att se det positivt istället :)
Gäst 2015-07-13 12:27 ! Citera #
Blev precis kuggad för andra gången. Anledning är att jag inte tänker på min omgivning i cirkulationsplatser. Vid ena tillfället skulle jag vänster och då svänger man ju ut till högra körfältet, jag har dock en fet suv som inte blinkar snett bakåt men jag kollar vinklarna och tycker jag har bra koll och suven kör ändå rakt fram men inspektören tyckte jag tog en risk. I andra så körde jag in i rondellen för tidigt då det kommer en bil i innerkörfältet som inte blinkar, jag skulle dock till höger så jag tänkte att jag kör ändå och detta var då för riskfyllt också, annars var allt annat felfritt. Grymt irriterad
jenni 2016-09-03 20:16 ! Citera #
jag fick inte min tid i prov med CE när man backa màste man ha 10 min på sig jag fich bara 8 min
Gäst 2016-09-03 22:45 ! Citera #
Det borde vara möjligt att överklaga...varför inte? Men då är det eleven kanske som betalar alla kostnader för utvärdering team som ska vara med uppkörningen förutom inspektören när du gör din uppkörning. Jag vet inte, jag funderar bara...
AH 2017-02-10 10:10 ! Citera #
Jossan-88 2014-06-14
Hur kan man som uppkörningsaspirant tycka att en inspektör är puckad? Dom har nog mer körvana än vad många som ska köra upp har, men det är lätt att gnälla på dom om man kuggar och att man tycker att dom gjorde fel som kuggade på en sak. Men eftersom dom bedömer helheten i körningen så är det oftast inte bara en sak man gjorde fel på. Och dom kuggar ju inte för nöjesskull, utan dom vill ju inte släppa iväg någon som inte är säker på bakom ratten och som inte uppvisar ett säkert trafikbeteende..

Om dom flesta pluggade mer och körde mer innan dom kom till en uppkörning så hade inte inspektörerna vart tvungna till att kugga så många. Men idag är det väldigt många som chansar på att dom kan tillräckligt mycket för att klara en uppkörning.. Så plugga och kör mer (gärna mycket privat om ni har tillgång till det) innan ni ska köra upp, det tjänar både ni själva samt er plånbok på i längden :D
Blev kuggad på andra försöket för att jag vred lite för mycket på huvudet när jag kollade döda vinkeln. Rättade alla mina misstag som jag visste om från första gången. Såg till och med i dennes ögon att kuggningen var planerad innan jag satte mig i bilen. Uppenbarligen order från högre upp.

Går det bra att ha en vittne med sig, en tredje dvs?
Gäst 2017-02-10 11:29 ! Citera #
AH 2017-02-10
Blev kuggad på andra försöket för att jag vred lite för mycket på huvudet när jag kollade döda vinkeln. Rättade alla mina misstag som jag visste om från första gången. Såg till och med i dennes ögon att kuggningen var planerad innan jag satte mig i bilen. Uppenbarligen order från högre upp.

Går det bra att ha en vittne med sig, en tredje dvs?
Här har vi ytterligare ett exempel på någon som vill skylla på inspektören...
Vad står det i ditt protokoll vad du kuggade på?

Tror inte ett skit på att du kan ”läsa av” någon annans ögon och sedan veta att du kommer bli kuggad...Är du mindreader?!?! :D

Det går alldeles utmärkt att ha en tredje person med sig i bilen... Men tror inte det hjälper dig om du kör så pass bra så att du blir godkänd, blir du kuggad så beror det på DIN körning, inte om du har mamma eller din körlärare med dig :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 02:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor