Överklaga uppkörning
Någon som vet eller som har överklagat beslut om uppkörning?
Då menar jag orättvis behandlad, felaktig bedömning osv? Hur gick det i sånt fall?
De flesta brukar göra små misstag pga. stress eller något, men jag tror inte de ändrar sitt beslut. ( Beror på vem du kör upp med ).
Jag tror inte att man kan överklaga beslut... Det lär vara ganska svart om man ens tänker på det...
Hur ska du bevisa att du gjorde blinkers i rätt tid t. ex.?
Men däremot tror jag att det går att boka tid hos en annan trafikinspektör.
Det går inte att överklaga en uppkörning!
Tror inte att de går att överklaga, det är nästan omöjligt att bevisa att inspektören hade fel.
Enligt lag så går det inte att överklaga!
Även om du kan bevisa att inspektören gjorde fel, vilket du med största sannolikhet inte kan, går inte beslutet att överklaga!
Det är väl bättre att ta reda på vad han tycker att man gjorde för fel och träna på det inför nästa uppkörning.
Jag blir lite nyfiken på om någon ändå försökt överklaga. Hur gick det i så fall? Även om man rent formellt inte kan... ?
Vad som händer är att inspektören skriver en redogörelse för provet och ärendet hamnar i Länsrätten, som meddelar att en trafikinspektörs beslut om underkännande av körprov inte kan öveklagas enligt lag och så avskrivs ärendet.
Enligt lag så går det inte att överklaga!
Även om du kan bevisa att inspektören gjorde fel, vilket du med största sannolikhet inte kan, går inte beslutet att överklaga!
Det går att anmäla personen för andra saker: rasism, hot, kränkande. Orättvist? Orimligt? vad bra. smaka på sin egen medicin.
Senaste foruminläggen
Rubrik
Teoribok 2025
Finns som gratis PDF (367 sidor) och tryckt version (569 sidor)
Körkortsboken 2025