Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Kenneth 2012-04-20 10:14 ! Citera #
Jag har själv kuggats flera gånger.

Trafikinspektörer behöver inte alls redogöra för dina ev brister i detalj. Jag har själv varit med om det.
En trafikinspektör kan faktiskt ljuga och hitta på, om exempelvis moment som ni inte ens genomfört i själva provsituationen. Ord står mot ord och trafikinspektören är en statlig (lågutbildad) tjänsteman. Det går m a o inte att överklaga trafikinspektörens beslut.

En trafikinspektör kan säga ”du får inte något körkort” - men behöver inte motivera varför.
Jag anser att trafikverket kan likställas med Stasi, Mafiaverksamhet mm. Trafikverket är inte harmoniserat med övriga EU i dessa frågor - och man borde prompt se över/granska denna avskyvärda myndighet.



Jag är grymt besviken på Trafikverket som myndighet betraktad.

Mvh/
Kenneth
Gäst 2012-04-20 10:31 ! Citera #
Kenneth
Jag har själv kuggats flera gånger.

Trafikinspektörer behöver inte alls redogöra för dina ev brister i detalj. Jag har själv varit med om det.
En trafikinspektör kan faktiskt ljuga och hitta på, om exempelvis moment som ni inte ens genomfört i själva provsituationen. Ord står mot ord och trafikinspektören är en statlig (lågutbildad) tjänsteman. Det går m a o inte att överklaga trafikinspektörens beslut.

En trafikinspektör kan säga ”du får inte något körkort” - men behöver inte motivera varför.
Jag anser att trafikverket kan likställas med Stasi, Mafiaverksamhet mm. Trafikverket är inte harmoniserat med övriga EU i dessa frågor - och man borde prompt se över/granska denna avskyvärda myndighet.



Jag är grymt besviken på Trafikverket som myndighet betraktad.

Mvh/
Kenneth


Konstigt att så pass många klarar körprovet på så få försök som ett eller två om nu trafikinspektören är officiell representant för denna ”stasiverksamhet” (jag gissar att du aldrig hade möjlighet att besöka Östtyskland, så din hyperbol må vara förlåten).

2010 var genomsnittligt antal försök 1,72 för körprovet, vilket alltså innebär att majoriteten klarar det på ett eller två försök.
inspektörn 2012-04-20 17:31 ! Citera #
Kenneth!

Väx upp och sluta lipa!
killer 2012-04-20 17:50 ! Citera #
Inspektörn ; Jag klarade uppkörningen för ett par dagar sedan :) Vet inte om du läst det.

Pluggar nu för fullt för mitt teoriprov den 27;e. Kan ha körkort om 1 vecka :P
inspektörn 2012-04-20 22:09 ! Citera #
Grattis Killer!
Lägg på ett rejält kol nu så är det strax avklarat!
inspektörn 2012-04-20 22:30 ! Citera #
Själv misslyckades jag med uppkörningen ungefär 9 gånger innan jag fick mitt körkort - för att inte glömma teorin som tog 20 försök.
killer 2012-04-20 23:12 ! Citera #
Mm. Det är olika för alla. Man kan vara jättebra på något - men sämre på något annat, så är det.


Jag klarade uppkörningen på 6;e , men när den va avklarad så insåg jag att jag kunnat klara den på 3;e eller 4;e försöket. Det enda som hindrade mig var min nervositet.


När det gäller teorin så finns det inga genvägar, antingen ska man vara begåvad eller så ska man plugga som ett djur till 100%. Vet folk som pluggat sammanlagt 1 vecka och klarat ett teoriprov. Så det där beror lite på personlighet, inlärningsförmåga etc. Jag känner mig dock lite stressad nu för jag har 2 månader på mig till att klara teorin, så jag hoppas det blir bra med tider, annars i värsta fall får jag söka tider i andra småstäder (Bor i Stockholm)
inspektörn 2012-04-21 06:09 ! Citera #
Vem hackar mitt nick?
inga tur 2012-04-24 00:53 ! Citera #
Hej du jag gjorde uppkörningen för 6e gång och jag ska ge upp har redan kommit fram till att jag ska köra utan. Jag kan köra och så men de är så jävla petiga och säger nåt nytt varenda gng jag vet inte längre vad det är jag ska öva på. Det har kostat mig skit mycket pengar och fortfarande inte fått jäkla skitet!
Jag har ringt min bror och han ska hitta mig en bil sedan jävlar ska jag ta och köra utan, nog får det vara nog jag orkar inte mera med det här skitet .

Jag ger upp!
:?
inspektörn 2012-04-24 22:52 ! Citera #
Inga tur!
Jag säger till dig som jag sa till Kenneth!
Väx upp och sluta lipa!
Du vet uppenbarligen ingenting om bilkörning i Sverige, du väljer medvetet att riskera andra människors liv och lem, i mina ögon är du ett stort svin och skall behandlas som sådant!
Att tro att körkort är en allmän rättighet är bara naivt!
Det är klar sandlådevarning på dig!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov