Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Kalle i Mora 2012-07-12 13:35 ! Citera #
Det är löjligt svårt att få körkort för Svenskar i Sverige dessutom tillrätta lagt för att misslyckas då man har kort tid att ha teorin kvar teori provet , vafan har man klarat det så har man det !!
Inte behöver väl dem som har KK göra om det stup i kvarten !
Kontra alla öststats , hantverkare som åker omkring i livsfarliga bilar och bristande förkunkaper på våra vägar vilka
man håglöst släpper in vid landets gränser utan nånsomhellst kontroll eller konstiga körkort som bara byts ut mot ett svenskt utan prov.

För då kan man ju bli kallad rastit eller nazi


Mvh Kalle
Gäst 2012-07-12 13:37 ! Citera #
Micke78


Klart du inte ska skita i det, då har trafikskolan mjölkat dig på en massa pengar i onödan !
OM du nu skulle kugga på teorin igen så är det bara att plugga mera, till sist klarar du det, och då kommer du tycka att det var värt allt slit :D
Gäst 2012-07-12 20:47 ! Citera #
Kalle i Mora
Jag kör helt OK i 35 min , ombeds ta in på en väg och backa in på en parkering där grenar från ett träd hänger ned och skrapar i taket (oljud) vilket får mig lite ur balans , ” Oj då ,sa trafik inspektören ironiskt ” du kunde väl ha valt en annan ruta ! nåväl kör vidare ditåt säger han stressat.

Efter ett tag säger han glatt , det här var illa du kör i 50 på 30 väg , det är inte godkännt men, Jag tror han skojar
då det är han som lurade mig att parkera vid det igenvuxna stället och första lediga parkeringsrutan ( kunde valt en i mitten kanske)

Så kör vi hem igen , han skriver och lite överäcker lappen åt mig där står icke godkännd ” kört 50 på 30 väg ” inga skolor eller dagis bara lite bostäder omkring , 30 skylten tja den satt väl därborta vid parkeringen som ställde till det med iskrapande grenar som hängde ut.

Jag frågade vad han menade med att försätta mig under sådan stress helt i onödan, han svarade ; ” jag det där är ett klurit ställe jag hittat & brukar använda mig utav, De flesta brukar missa det , så du är inte ensam ” säger det leende fanstyget...

Tack då, sumpråtta svarade jag och rev pappret och slängde det på bilens ruta inför nästa elev och min heljuste körskole lärare som nu är 25 lektionerpåplats rikare då jag tagit en gedigen kurs klarat teori fösrta samt innan kört tuff storstads körning under ett års tid i Sthlm & Göteborg.

- Sånt här översitteri är fanimej inte OK och man är helt maktlös , det måste finnas nått jävla sätt att komma åt dem skall man banda uppkörningen men I-poden kanske, kan man överklaga ??


Enkelt. Kör inte 50 på 30-väg.

Om du blir stressad av att grenar skrapar på taket, så du missar att läsa skyltarna därefter, så behöver du träna mer. Om en boll med efterföljande barn springer ut på vägen framför dig, så är det en enorm skillnad mellan 30 och 50. När du dessutom inte vill ta till dig av misstaget utan projicerar det på inspektören så är du nog inte redo för körkort än...
inspektörn 2012-07-12 20:54 ! Citera #
50 på 30-väg= indraget körkort!
prs är klockren i sin analys!
Javid56 2012-07-19 14:19 ! Citera #
Teory prov

Min resulltat total pöng godkänt fel
46 65 52 19
48 65 52 17
48 65 52 17


total142 195 156 18

-----------------------------------------------------------------
Körpro
Jag gjörde 3 gången båda prov och inte blev godkänt .
Jag är arbetslös och betalar verj gång 1320:-
Efter ett år fick jag jobb men min arbetsgivare sa att jag måste ha körkort .Men min fråga att kunskap prov på Persieska hade många fel (Översätta) och vi hade inte någon reference för att plugga (frågorna finns inte i boken eller trafik skolan).Jag gjörde 3 gånger körprov med 3 olika person som hade olika åsikt .Andra gågen jag hade bara ett fel men tredje gången hade jag 7 Fel !!! Hur de bestämmer ?
Kanske de vill inte att folk arbetar?
inspektörn 2012-07-19 19:02 ! Citera #
Javid 56!
Det är inte lätt för dig att förstå hur det svenska körkortssystemet fungerar, för det finns inte så många seriösa persiska utbildare.
Du måste få tag på en sådan som kan hjälpa dig igenom processen för du förstår den helt enkelt inte.
Det är inget fel på den persiska översättningen av teoriprovet. Man översätter den på följande vis: En översättare översätter från svenska till persiska. Därefter översätter en annan översättare från persiska till svenska, och då skall den översättningen stämma överens med den ursprungliga svenska texten.
Frågorna på teoriprovet är sekretessbelagda och skall inte finnas tillgängliga för allmänheten. Det är inte meningen att du skall kunna frågor och svar, utan du skall ha en bred kunskap om trafik, lagar, miljö mm som du kan tillämpa när du kör bil.
På körproven räknar man inte antalet fel, utan bedömer vilka brister som finns i utbildningen. Dessa kan uppträda på många olika platser under körningen ex vis uppmärksamhet. Vet man inte hur man skall söka av trafikmiljön så uppträder det ”felet” lite överallt i körningen. I korsningar, vid körfältsbyten, på motorväg osv, men det är ett och samma grundproblem! Ett ”fel” kan alltså kryssas på många olika platser i protokollet.
Att dom tre inspektörerna säger olika saker är inget ovanligt eftersom varje körning är unik, men det låter som om du har väldigt mycket att lära om svensk körkortsutbildning!
Leta rätt på en STR-ansluten trafikskola som har utbildning på persiska är mitt råd till dig!
Linaaa 2012-07-30 17:18 ! Citera #
Jag har min sjätte uppkörning i veckan (Göteborg-Mölndal) och teorin går ut nästa vecka.

Varje gång jag blivit kuggad har i stort sett varit pga. ”dålig planering”
Men hur F*N ska jag göra? jag menar, jag brukar motorbromsa innan jag skall behöva stanna bilen, vad vill de ha mer för slags planering??? Kan någon vänlig själ hjälpa mig med tips och råd ang. det? Och jag väldigt tacksam för snabba svar.

Jag vill verkligen inte behöva göra om teorin! =( =(

Klarar jag inte så blir jag tvungen att lägga hela körkortet på hyllan tills nästa år, då jag som student slösat MASSA pengar till Trafik-f*n-verket!!!
inspektörn 2012-07-30 20:26 ! Citera #
Linaaa!
Med dålig planering menas att du inte tittar tillräckligt långt fram under körningen så att du vet vad du skall göra innan du kommer i en knepigare situation, ex vis följa anvisningar.
Ponera att du kör efter en viss skylt som säger att du skall svänga vänster i en cirkulationsplats, så skall du långt innan cirkulationsplatsen planera vad du skall göra när du kommer fram till cirkulationsplatsen. Körfältsval, hastighetsanpassning, växelval mm mm, och olika planer i reserv ifall det kommer andra fordon eller fotgängare mm mm.
När du kommit fram till cirkulationsplatsen skall du kontinuerligt ha flyttat blicken längre fram i den fortsatta färdriktningen så att du planerar för nästa svårighet långt innan du hamnar i den.
Ett exempel på dålig planering är om du kommer på en rak gata med god sikt, det finns inte en levande varelse i närheten av gatan! När man då kommer till ett övergångsställe och saktar in och tittar till höger och vänster, så har man inte fattat grejen med god planering! I och med att man kan se på långt håll att det inte finns någon i närheten är det helt onödigt att sänka hastigheten och spana efter något som inte finns. OBSERVERA att detta gäller när det verkligen ÄR god sikt. Minsta risk för dolda faror ändrar förutsättningarna!
Kort sagt ha en plan klar INNAN du hamnar i situationen!
Nästa sak: Har du kört i Mölndal tidigare? I så fall var satt kryssen? Märker du någon skillnad på inspektörernas bedöming? Kör du privat eller skola?
Är lite nyfis*L*
Linaaa 2012-07-31 18:29 ! Citera #
@Inspektörn, jag tackar för ditt svar!

Hm, en av mina uppkörningar gjorde jag i Kungsbacka då det inte fanns tider i Göteborg, och ALLT gick suveränt, jag trodde verkligen att jag skulle bli godkänd men inpektören tyckte att jag hade dålig planering bl.a. på en motorväg med hastighetsbegränsningen 110km/h, när jag skulle svänga in på en avfart så tyckte han jag blinkade för sent, och jag gjorde det ca 200 m innan, och sedan så gjorde jag ett misstag jag själv kan erkänna, när jag skulle svänga vänster på landsväg så hade jag 4-5 bilar bakom mig, jag blinkade till höger och körde in på vägrenen innan svängen för att släppa fram alla bilar, och när det var helt fri sikt från båda hållen så började jag svänga vänster....men, jag glömde helt av att blinka vänster. Så därför blev jag ej godkänd =((((

Jag har kört i Mölndal flera gånger innan, korsvägen, mölndalsvägen, stationen etc. Men jag förstår inte varför jag alltid gör NÅGOT fel.... jag brukar alltid vara så nervös vid prov så kan bero på det :(

Jag har kombinerat körningen både privat och med trafikskolan.
Något annat jag är osäker på är backa runt hörn, jag klarar det galant när jag kör med pappa eller skolan, fast så fort det är provet så råkar jag antingen åka för långt ut på gatan eller för långt in mot kanten, och finns det bilar som står och väntar på mig så blir jag så jäkla nervös att jag knappt kan tänka.

Jag har bokat en körlektion 55min till imorgon bitti innan provet och har tänkt be läraren fokusera på planeringen och backningen, så jag hoppas det går bra... :(
Linaaa 2012-08-01 12:15 ! Citera #
JAG KLARADE UPPKÖRNINGEN!!!! ALLT GICK SUPERBRA!! :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest