Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Lina901 2010-10-13 01:56 ! Citera #
Ja jag e så jävla förbannad !!!! jag har övningskört i över 2 år både privat och på körskola hur mycket so m helst!.. Farsan har typ lagt ut över 100 000kr
på mitt körkort men ne hur bra jag än kör ger dem mig inte de där jävla körkortet utan kuggar mig me flit säkert!!...
Jag menar jag e jätte bra på att köra.. har kört till landet till o me till en annan stad o till flygplatsen o allt flera gånger och det har gått hur bra som helst..!
farsan tycker inte att jag gör nåt fel när jag kör och de tycker inte hans kompisar heller som e lastbilschafförer..!!!
men ne alltid så kuggar dem mig.. visst de 3 första gångerna kanske jag parkerade för dåligt eller gjorde nåt misstag
men nu åkte jag upp till Söderhamn en liten stad för 5e uppkörningen och allt gick bra!!!! grejen var bara ratt gubben var sur som fan o inställd på att kugga mig så han lät mig köra typ 45 min tills ajg gjorde nåt fel jag menar ingen kan fan köra perfekt hela tiden!!! :lol:

Så den första halvtimmen körde jag på skitbra o han gjorde inga anteckningar alls... jag fick backa, fickparkera i en backe o de gick bra, start i lutning, oskyddade trafikanter, körning i körfält och körfältsbyte, gatukorsning, signalerad gatukorsning, cirkulation, motorväg och omkörning var allt jag fick göra!!
Jag blev godkänd på allt förutom motorväg.. o de var skumt för jag körde motorväg en runda o allt gick bra då o sen tog han mig på en till runda på motorvägen när jag blivit godkänd där!!!!! jävla dålig stil :o aa men då gjorde ja ett jävla misstag för ja trodde att ja skulle få mitt körkort o att allt var slut såm var mer avslappnad o så var det en stoppskylt innan en motorväg där hastigheten var 110km/h.. o efterssom jag e van vid stoppskylt vid en landsväg me 70 km/h så brukar man hinna köra ut fast man ser en bil långt bort o så ville jag inte blockera trafiken genom o stå för länge... så en bil var jätte långt bort o han bytte körfält till de vänstra för o hjälpa mig så jag ba jag hinner o kör ut o gubben ba ne du kan inte köra ut nu!.. för bilen körde ju i 110 så han ansåg att det inte var lämpligt. men mitt körfält var ju fritt!!!!!....
okej jag borde ha väntat in den bilen men ändå jävla SVERIGE... o nu måste jag typ göra om teoriproet som jag klarade på andra försöket... jävla dåligt o jag e jävla motiverad o köra upp en 6.e gång pinsamt som fan o alla tror jag e dålig fast jag kan köra bra... o man har bara lust o ge upp... o så mkt pengar o tid farsan har betalat... men jag e väl för dum i huvet för ett körkort då...
Gäst 2010-10-13 18:52 ! Citera #
Hej Lina. Jag känner igen mig ganska bra i din story, jag blev kuggad 4 gånger för skit grejer som man inte ens bör kugga på. Jag är så ledsen för din skull, jag hoppas verkligen innerst inne att du tänker till och inte ger upp utan fortsätter försöka!! Det är värt det, tro mig, det lovar jag dig, du kommer uppskatta det så jätte mycket när du väl har det!! Jag vet inte vad som skulle få dig på bättre humör men jag hoppas verkligen att du tar tag i det hela och inte ger upp, jag har varit i samma situation, jag har också blivit förbannad och känt en enorm frustration gentemot VV. Ge aldrig upp! Fortsätt!!!
feliciah 2010-10-13 21:47 ! Citera #
Vet hur det känns, min pappa har också lagt ut mycket pengar på mitt körkort, kuggade för 4e gången idag. Känner samma sak som du men inte ska man ge upp? :) vissa uppkörningskontrollanter gör helt enkelt allt för att kugga en, redan innan dom ser hur man kör och testar en på dom mest svåraste sakerna, men då är det bara att ta nya tag och hoppas på bättre lycka nästa gång, kom igen nu, 6e gången gillt, lycka till! ;)
AnnaLena 2010-10-18 11:49 ! Citera #
Om du nu även kört på körskola, vad säger de där? Av egen erfarenhet (körning både privat och vid skola) så är skolan mycket bättre på att bedöma körningen än någon anhörig. Körskolan är hård i sin bedöming och har tips som en erfaren förare saknar. Satsa mer på körskolan istället för att ge upp. Pröva olika skolor om du inte är nöjd.
mhm 2010-10-18 12:10 ! Citera #
Vet precis hur det känns! Har kuggat två gånger, tredje försöket kommer nu i veckan. Men man orkar ju fan inte ens tänka på det längre. Försöker lyssna på omgivningen så väl jag kan och PEPPA! Om man har tagit sig såhär långt, lärt sig alla jäkla skitsaker och pluggat den där hemska boken, fixat teorin och VET att man kan köra - varför ge upp då? Det är ju som att springa ett marathon och 500 m innan mål blir man andfådd och stannar. Nej nu fasen, vi är SÅ nära, ett litet prov kvar sen är det klart! Det handlar om man man ska kunna visa vad man kan för rätt person, och klarar man inte det så provar man igen. Och igen, och igen och igen. Vi fixar det här! Kom igen, upp med hakan och ge dig fan på vad du vill!
Gäst 2010-10-18 14:25 ! Citera #
Annalena.... jag har kört på trafikskola rätt så mycket typ 7 -8 månader kanske inte så intensivt men jag körde igenom alla punkter man ska köra där typ hela utbildningen o jag skulle typ göra en utbildningskontroll där men då skulle man vänta skitlänge för dem hade inte tid o så o bla bla så jag sket i körskolan... o tänker inte gå tillbaks ndit har ju kört så mkt jag vill klara uppkörningen ju.... ja menar alla gör ju fel.. man kan knappt köra i en timme utan ett enda jävla fel...
aja jag ska ta de nu eller så överklagar jag... ellert så tänker jag köra bil utan körkort bryr mig inte...

Felicia jo jag ska satsa på att klara de nu... har liksom lärt mig mycket på det jag blev kuggat på o verkligen matat in det i hjäran så det ska gå nu! hoppas du också klarar det snart!.. verkligen dåligt det här men känns skönt att inte vara ensam om det iaf.

Åh du som har blivit kuggad 4 gånger men nu har körkort shit vad jag är avis! känns som att jag aldrgi får körkort... jag bara drömmer om det o kämpar men ne de går inte...kommer aldrig få höra orden ”grattis till körkortet” o liksom dem säger du måste ha bättre avsökning men ja fattar inte ska man kollla 1 km fram eller då ser man ju inte vad som händer närmast bilen o e inte de som är de viktigaste? jag liksom kollar överdrivet nu som vickar på huvet vänster o höger herla tiden vid varje korsning o s v... vad har de för problem liksom!
:o
jag som aldrig får körkort 2010-10-27 12:13 ! Citera #
Jag hade uppkörning igår så jag kuggat ,nu blir det 5 gånger och teorin gick ut samtidigt . Fan va jag hatar mig sjlv , jag vet inte va jag ska göra . Jag vill inte alls tänka på den . Jag har kört ganska rätt mycket bara med trafikskolan och jag har lagt så mycket pengar på den . Jag vill ge upp men sen när jag tänker på den att jag har lagt så mycket pengar ville jag inte . Jag hållit på med ganska mycket inte bara 7-8 månader utan i många år ...
Jag håller med dig Gäst ”känns som att jag aldrgi får körkort... jag bara drömmer om det o kämpar men ne de går inte...kommer aldrig få höra orden ”grattis till körkortet” Jag det gör också jag bara drömmer om det , jag bara väntar den dagen kommer så slipper jag kastar pengar på trafikskolan .............. :o
TonyG 2010-10-27 12:22 ! Citera #
Jag har aldrig varit i en liknande relativt extrem situation. Jag kuggade en gång innan jag fick mitt körkort, det tog rätt hårt. Lade ner planerna på körkort cirka 8 månader, fick sedan ett sug och bokade uppkörning. Denna gång i en närliggande mindre stad, hur coolt som helst. Klarade direkt. Kan vara ett tips att beakta! Nu är det dags att ta körkort igen, efter en liten fadäs i vintras...
xeraN 2010-10-27 13:28 ! Citera #
Hej, Skärp dig det är bara att du tror på dig själv, du kommer fixa det tro på dig själv bara =)
acaraxe 2010-11-02 01:16 ! Citera #
Ja, jag antar att alla människor som jobbar med uppkörning inte är skapta för en vettig kontakt med andra människor men pröva på ett annat ställe kanske? kör du upp för samma människor kan de få för sig att du är en person som kuggar, dvs att de jobbar sjukt oprofessionellt

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest