Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Micke78 2012-05-23 23:14 ! Citera #
killer
Gäst ; Jag vet inte om jag klarar.. MIn uppkörning går ut den 13;e Juni och jag hinner max med 2 teoriprov till. Om jag inte hinner inom ramen så skiter jag i allt..


Klart du inte ska skita i det, då har trafikskolan mjölkat dig på en massa pengar i onödan !
OM du nu skulle kugga på teorin igen så är det bara att plugga mera, till sist klarar du det, och då kommer du tycka att det var värt allt slit :D
Gäst 2012-05-24 09:34 ! Citera #
Micke78


Ge int upp!!!!!
Ditt kämpande ger oss andra kämparglöd att faktiskt fortsätta ;)
Även fast de för min del känns de som att de aldrig komm gå,vissa männsker e int skapta att ha körkortet!!!
Kämpa på & lycka till !!!
Larsson 2012-05-24 20:11 ! Citera #
Gäst
Ge int upp!!!!!
Ditt kämpande ger oss andra kämparglöd att faktiskt fortsätta ;)
Även fast de för min del känns de som att de aldrig komm gå,vissa männsker e int skapta att ha körkortet!!!
Kämpa på & lycka till !!!



Håller med! ge inte upp! du kommer vara så jävla glad när du äntligen har kortet! du har ju betalat all teori o halkbana och allt de där! då kan du inte ge upp nu!

KÄMPA!
killer 2012-05-24 20:55 ! Citera #
Gäst ; Kommer inte ge upp.. Det är inte det att jag inte är skapt för att inte ha körkort.. Jag kör bra bil, har alltid gjort.. Visst jag har aldrig varit personen som gillar läsa, jag hade aldrig i mitt liv ens pluggat på ett prov i gymnasiet eller i grundskolan. Men jag insåg att med teorin så finns det inga genvägar, och det måste göras. Jag hindrar mig själv, sätter egna spärrar och typ - skjuter mig själv i foten. Stressar och tänker för mycket.. Visst, vissa saker tar längre tid för mig men de skulle aldrig tagit så lång tid som det gjort egentligen.. Är väldigt stolt över mig själv egentligen att jag orkar fortsätta och hålla mitt mål vid liv och glöd.. Men om jag inte lyckas till den 13;e så är jag ju körd.. Tack för motivationen !!



Larsson ; Ska absolut kämpa vidare.. tack! ;)
Gäst 2012-06-01 11:54 ! Citera #
Körde upp idag igen, kuggade givetvis fast körningen var nästintill perfekt. Det enda var vid ett övergångsställe då det kom en man, då bromsade jag lätt bara och lät mannen gå över. Det var vid en bevakad korsning+vänstersväng. Jag kände att jag körde mycket bra idag men tydligen så skulle det hittas lite smådetaljer för att kugga som den här staden bara älskar att göra!
f.d. kuggad 2012-06-04 20:08 ! Citera #
Hej på er, ville bara kika in här igen och ser att det skrivits en del sedan jag var här sist.
Jag lider verkligen med er som inte klarar det! Men samtidigt är jag så jäkla glad och stolt över mig själv som nu haft körkort i över 2 månader.

Klarade uppkörningen på tredje försöket efter någon veckas uppehåll och en helg i Sälen. Tog 2 körlektioner för att få mer kött på benen och fick ännu en annan inspektör vid uppkörningen. Fick en tid runt 9 på morgonen och var ute och åkte en timma innan för att komma in i det lite. Denna gång en jätte, jätte trevlig man som jag kände mig bekväm med innan vi ens satt oss i bilen. Gjorde någon miss men klarade det ändå. Hade präntat in i huvudet på mig själv att jag skulle kugga redan innan och var super nervös, tabbade mig när jag skulle backa runt hörn, men fick bara göra om och han sa att jag skulle ta det lugnt.

Så himla glad att jag klarade det och slapp göra om teorin som jag hade klarat på första försöket ett bra tag innan. :D
Gäst 2012-06-05 00:28 ! Citera #
f.d. kuggad
Hej på er, ville bara kika in här igen och ser att det skrivits en del sedan jag var här sist.
Jag lider verkligen med er som inte klarar det! Men samtidigt är jag så jäkla glad och stolt över mig själv som nu haft körkort i över 2 månader.

Klarade uppkörningen på tredje försöket efter någon veckas uppehåll och en helg i Sälen. Tog 2 körlektioner för att få mer kött på benen och fick ännu en annan inspektör vid uppkörningen. Fick en tid runt 9 på morgonen och var ute och åkte en timma innan för att komma in i det lite. Denna gång en jätte, jätte trevlig man som jag kände mig bekväm med innan vi ens satt oss i bilen. Gjorde någon miss men klarade det ändå. Hade präntat in i huvudet på mig själv att jag skulle kugga redan innan och var super nervös, tabbade mig när jag skulle backa runt hörn, men fick bara göra om och han sa att jag skulle ta det lugnt.

Så himla glad att jag klarade det och slapp göra om teorin som jag hade klarat på första försöket ett bra tag innan. :D



Du har tur som klarade det, när jag har kört upp har inget litet fel fått ske. Fastän jag ordnat upp felet efteråt. Tillexempel jag backade runt ett hörn en gång och hamnade lite för långt ut, då gjorde jag om det hela och backade bra och hamnade rätt. Hoppas på att få en hänsynsfull trafikinspektör nästa gång. Grattis till körkortet!
hopplöst 2012-06-21 15:41 ! Citera #
Hej alla har läst lite inlägg och vill själv skriva av mig lite jag har inom loppet av fyra veckor haft tre uppkörningar jag klarade teorin den 13 juni och blev jätte glad har kuggat på alla mina tre uppkörningar och har en fjärde nu i värnesborg det känns bara hopplöst att ens ha uppkörningen för jag är 80% säker på att dom kommer kugga mig igen beskrivnmingar av mina uppkörningar

uppkörning 1 var jag så himla nervös att jag körde som om det var första gången jag satt bakom ratten så den förväntade jag mig att bli kuggad på ¨
uppkörning två körde hur bra som helst körde miljövänligt var uppmärksam höll hastigheten bröt inte mot några trafik regler men han kuggade mig för det tog för lång tid att backa in i en parkering på slutet av provet så idiotiskt man ska krypköra när man backar in sen klagade han på att det var för kort avstånd mellan min bil och en annan bil jag var innanför p rutan men inte den andra bilen så det var inte mitt fel men man kunde öppna bil dörren och komma ut ur bilen utan att behöva vara super försiktig så enligt mig var inströktören en idiot

uppkörning 3 kuggade han mig på för att jag missade en skylt och var tvungen att vända även fast det var första gången jag körde i staden helt idiotiskt även denna uppkörningen okej fine om han kuggar mig för att jag blir risk eller fara i trafiken eller om jag bryter mot någon regel men för man missar en skylt ? dedt kan också hända en inspektör

har tagit 30 körlektioner på trafik skola övningskör med mamma varje dag så fattar inte varför nu har jag min fjärde uppkörning i värnesborg har någon erfarenhet där hur är inspetörerna där är dom väldigt hårda eller är dom trevliga och kollar på helheten ?
inga kommentarer om att om man kan köra så beror det inte på inspektören för jag har egen erfarenhet och jag kan köra bra tacksam för svar
Gäst 2012-06-21 15:55 ! Citera #
hopplöst
hej alla har läst lite inlägg och vill själv skriva av mig lite jag har inom loppet av fyra veckor haft tre uppkörningar jag klarade teorin den 13 juni och blev jätte glad har kuggat på alla mina tre uppkörningar och har en fjärde nu i värnesborg det känns bara hopplöst att ens ha uppkörningen för jag är 80% säker på att dom kommer kugga mig igen beskrivnmingar av mina uppkörningar

uppkörning 1 var jag så himla nervös att jag körde som om det var första gången jag satt bakom ratten så den förväntade jag mig att bli kuggad på ¨
uppkörning två körde hur bra som helst körde miljövänligt var uppmärksam höll hastigheten bröt inte mot några trafik regler men han kuggade mig för det tog för lång tid att backa in i en parkering på slutet av provet så idiotiskt man ska krypköra när man backar in sen klagade han på att det var för kort avstånd mellan min bil och en annan bil jag var innanför p rutan men inte den andra bilen så det var inte mitt fel men man kunde öppna bil dörren och komma ut ur bilen utan att behöva vara super försiktig så enligt mig var inströktören en idiot

uppkörning 3 kuggade han mig på för att jag missade en skylt och var tvungen att vända även fast det var första gången jag körde i staden helt idiotiskt även denna uppkörningen okej fine om han kuggar mig för att jag blir risk eller fara i trafiken eller om jag bryter mot någon regel men för man missar en skylt ? dedt kan också hända en inspektör

har tagit 30 körlektioner på trafik skola övningskör med mamma varje dag så fattar inte varför nu har jag min fjärde uppkörning i värnesborg har någon erfarenhet där hur är inspetörerna där är dom väldigt hårda eller är dom trevliga och kollar på helheten ?
inga kommentarer om att om man kan köra så beror det inte på inspektören för jag har egen erfarenhet och jag kan köra bra tacksam för svar


Nej, en missad skylt ger inte en kuggning, om det inte uppstod ett trafikfarligt moment. Som vanligt, var satt kryssen i protokollen?
Kalle i Mora 2012-07-12 13:26 ! Citera #
Jag kör helt OK i 35 min , ombeds ta in på en väg och backa in på en parkering där grenar från ett träd hänger ned och skrapar i taket (oljud) vilket får mig lite ur balans , ” Oj då ,sa trafik inspektören ironiskt ” du kunde väl ha valt en annan ruta ! nåväl kör vidare ditåt säger han stressat.

Efter ett tag säger han glatt , det här var illa du kör i 50 på 30 väg , det är inte godkännt men, Jag tror han skojar
då det är han som lurade mig att parkera vid det igenvuxna stället och första lediga parkeringsrutan ( kunde valt en i mitten kanske)

Så kör vi hem igen , han skriver och lite överäcker lappen åt mig där står icke godkännd ” kört 50 på 30 väg ” inga skolor eller dagis bara lite bostäder omkring , 30 skylten tja den satt väl därborta vid parkeringen som ställde till det med iskrapande grenar som hängde ut.

Jag frågade vad han menade med att försätta mig under sådan stress helt i onödan, han svarade ; ” jag det där är ett klurit ställe jag hittat & brukar använda mig utav, De flesta brukar missa det , så du är inte ensam ” säger det leende fanstyget...

Tack då, sumpråtta svarade jag och rev pappret och slängde det på bilens ruta inför nästa elev och min heljuste körskole lärare som nu är 25 lektionerpåplats rikare då jag tagit en gedigen kurs klarat teori fösrta samt innan kört tuff storstads körning under ett års tid i Sthlm & Göteborg.

- Sånt här översitteri är fanimej inte OK och man är helt maktlös , det måste finnas nått jävla sätt att komma åt dem skall man banda uppkörningen men I-poden kanske, kan man överklaga ??

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 13:21
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo