Kuggad! om du tex har kört i London i 25 år och kör på samma sätt i Sverige blir du garanterat kuggad! För i Sverige kör vi på höger sida! Olika trafikkulturer i olika länder. Kör du på italienskt sätt i Sverige, är du direkt livsfarlig osv osv. Bara för att andra länder tillåter vissa saker skall inte vi behöva stå ut med samma elände!
Vi har våra lagar och förordningar och dom gäller! Inget annat1 Har du problem med det så får du uppvakta våra politiker!
Du måste inse att problemet ligger hos dig, inte staten och du måste ändra på dig, för staten gör det inte!
Kort sagt: Väx upp!
Gör mig inte till ett barn. Jag är inte så dum att inte kunna inse att det är olika trafikkulturer. Vilket märkligt begrepp! Med såna inspektörer som ni är gäller det hålla på kultur inte på regler i trafiken. Varför ska KULTUREN blir inblandat i detta om man bryter inte mot regler?? Vad håller ni på med? Uppfostring? Jag tog mina körlektioner och i ett år, övningskörde i ett halvt år. Inte för jag behövde egentligen. Hade tid bara och ville göra allt rätt från början. Efter det får jag höra av nån som du, inspektören, att jag håller kopplingen för lång (en del sekund för länge) och motor går på tomgång, och blir jag kuggad för det. Vad har det med körlort att göra? Och är det vettigt, seriös, professionellt? Systemet måste tänkas om. Ni, herr Diktator, har för mycket makt helt enkelt. Det går inte kontrollera era bedömningar och yrkeskompetens.
Staten ÄNDRAS. För vi lever i en demokrati. Vad gjorde du i skolan om du inte vet det? Och hur blev du anställd på Trafikverket om du inte kan såna grundläggande begrepp? Jag börjar tvivla att jag vill möta dig i trafiken - först kan du inte argumentera, sen kan du inte vad demokrati är, kan inte historien (vilket är full av exemplar att staten ändras)... Hoppas du lärde dig alla trafikskyltar tills nu.