Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

villhakorkort 2011-07-01 10:06 ! Citera #
Om det är samma snubbe, fråga efter en annan. Vet en som gjorde 6ggr utan o klara det p.g.a nervositet, 7:e gången direkt då denne bytte snubbe.
Dari 2011-07-06 23:37 ! Citera #
Det är min mardröm att jag inte klarat körprov..Vi är studenter båda två med csn lån och två barn. Dessutom bor vi i ett mindre samhälle där inga billiga mataffärer finns. Om någon av oss hade körkort då skulle det bli mycket enklare att ta sig till stan med ungar, handla o sv. Jag har redan lagt 15000 på körkort och det är redan mycket för varan plånbok...Om jag lagt ytterliggare 15000 och inte klarat prov då blir det katastrof för oss!
leesa 2011-07-08 18:44 ! Citera #
Jag har kuggat 3 gånger nu och är mycket besviken. men men jag hoppas att jag kommer att klara mig. även lycka till dig :)
inspektörn 2011-07-22 19:14 ! Citera #
Har någon av er sett uttagningarna till Idol?
Där är det ju så att ”alla säger att jag kan sjunga” och ”juryn vet ju ingenting om musik” ”jag var ju bara lite nervös”
Kan man köra bil får man körkort, kan man inte så blir man utan!
En trafikinspektör genomför ca 1000-1500 prov/år och är den som vet bäst hur man bedömer ett körprov!!!!
Lyssna på inspektören och inte på kompisarna!
då e vi två. 2011-09-07 15:53 ! Citera #
Ska köra upp imorgon igen. Detta är dock ”bara” tredje gången men det räcker gott och väl för att mitt självförtroende ska vara jämlika med marken. (anledningen till att jag kör upp är precis som för dig att teorin går ut). Har helt seriöst varit helt förstörd sen första kuggningen. (och vet inte hur jag ska få upp mitt självförtroende tills på måndag) . Lycka till med ditt så ska jag försöka lycka till med mitt.
Julster 2011-09-12 08:59 ! Citera #
Jag känner igen mig med er alla som har kuggat, man känner sig som världens mest korkade person och självförtroendet är på botten när man missar den första, men sen även den andra. Där står jag nu, mina 2 månader mellan har gått ut så jag får boka en ny teori och en ny uppkörning om en månad. Har släppt min körskola då jag tycker att de inte har hjälp mig ordentligt och nu sitter jag själv och försöker klura ut hur allt ska lösas.
Bor tillsammans med min kille men får inte övningsköra med honom, funderar om vi ska gå handledarkursen men känner samtidigt att det kanske inte är nödvändigt, inte vill ja gå till körskolan heller och den som jag väl kan köra med bor i en annan stad..
Jobbar heltid och som alla vet finns det knappt nån körskola som har öppet på helgerna.
Jag måste köra mycket mer än vad jag har gjort men just nu känns allt tråkigt och man har tappat suget rejält.
Det känns ändå skönt att jag inte är den enda som gör tabbar, men jag trodde aldrig att vägen till körkortet skulle bli så lång och svår, vissa fixar det på engång och andra måste kämpa som dårar.
Gäst 2011-09-13 15:07 ! Citera #
Hur länge har ni som har kuggat flera gånger fått vänta mellan uppkörningarna?
Jag kuggade idag och får ingen ny tid förrän i slutet av oktober (lite surt). Men de är bara att
kämpa vidare och hoppas att man klarar det nästa gång.
Ge aldrig upp! (ska försöka intala mig själv det så de fastnar i huvudet)
Gäst 2011-09-13 19:18 ! Citera #
Skriv ned de dom säger är fel, och träna på det massvis, så du är helt säker.

Du är inte ensam, många har jätteproblem med att ta körkort men ge inte upp för en dag står du där men kortet i näven och det kommer vara helt värt besväret! Jag är säker på det :)

Gå igenom handledarboken steg för steg och se till att du verkligen kan allt! Det jag tror går fel för dig är att du blivit omotiverad/rädd för att göra fel. Se till att dagen innan verkligen gå igenom hur du vill känna dig; lugn, säker och försiktig men att du har koll på läget. Bestäm dig för att det är så du ska vara, gå och lägg dig tidigt och ät en rejäl frukost så kommer du klara det.

Du. Kommer. Att. Klara. Det!

Ge aldrig upp, tänk på alla människor som har körkort och vad dom har gått igenom för att få¨det! Kan de, kan du!

Lycka till så hemskt mycket! Massor pepp till dig!
hamiat 2011-09-15 23:20 ! Citera #
Kuggningar är hemska.. jag ska veta eftersom jag hade två sånna. En sak som jag lärde mig ur mina var att verkligen ta till mig det jag kuggade på.
Den första så var det att jag hade missat högerregel samt växel fel. Ja, så tänkte jag, så fort jag kommer i en korsning så sakta jag ned ordentligt varse det kommer en bil eller inte i den korsningen (där högerregeln gäller så klart).

Klarade detta moment bra på andra men där så hade jag landsväg, glömde helt bort att man ska in på väggrenen vid svängningar och missade ett antal skyltar.

Vid den tredje så såg jag till att verkligen komma ihåg dessa saker för att när jag väl tänkte på de så gick allt annat bra, precis så som det hade gjort innan. Tänk på att verkligen, verkligen ta till dig det som sägs för att undvika göra om samma misstag eller något liknande.

Ge inte upp!
Gäst 2011-09-16 23:06 ! Citera #
Om man vill vara säker på att personen som ska bedöma ens uppkörning är opartisk, så kan man ha en lärare från sin trafikskola med som passagerare. Då lär man nog inte bli underkänd enbart för att gubben har en dålig dag och vill jävlas i alla fall.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest