Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Gäst 2019-01-08 12:59 ! Citera #
Gäst 2019-01-08
O hade du samma åsikter om du hade blivit kuggad flera ggr !? Nej absolut inte
Pluggar man ordentligt och verkligen lär sig allt när man är ute och kör så ska det inte behövas mer än 1 prov tillfälle.
Man SKA kunna klara av att sätta teorin och uppkörningen på första försöket. Dom som behöver 3 eller fler chanser på sig att klara sina prov kanske borde se till sig själva och ta reda på vilka fel dom gör istället för att sitta på ett forum på nätet och skylla ifrån sig på antingen bilen dom fick köra eller inspektören som bara var ute efter att kugga dom...
inspektörn 2019-01-09 06:38 ! Citera #
Om jag hade kuggat flera gånger hade det ju berott på att jag inte kunde sakerna tillräckligt bra! Då får man öva mer!
Enna 2019-01-09 07:07 ! Citera #
Gäst 2019-01-08
Pluggar man ordentligt och verkligen lär sig allt när man är ute och kör så ska det inte behövas mer än 1 prov tillfälle.
Man SKA kunna klara av att sätta teorin och uppkörningen på första försöket. Dom som behöver 3 eller fler chanser på sig att klara sina prov kanske borde se till sig själva och ta reda på vilka fel dom gör istället för att sitta på ett forum på nätet och skylla ifrån sig på antingen bilen dom fick köra eller inspektören som bara var ute efter att kugga dom...
Bra Skrivet !!!
Haha ”demokrati” 2019-07-02 10:58 ! Citera #
inspektörn 2012-03-07
Kuggad! Trevligt att man kan väcka debatt!
Det var mycket på en gång, men jag skall försöka bena ut det så gott det går! jag ber om ursäkt om det kan verka rörigt, men många frågeställningar går in i varandra mm mm!
Skall vi börja med demokrati!
I Sverige har vi demokratiska val där vi väljer dom personer som skall representera oss i riksdagen! Beroende på valutgången tillsätts en regering!
Riksdagen har fått väljarnas förtroende att stifta lagar till gagn för medborgarna!
Regeringen beslutar om förordningar som är en mer detaljerad version av lagen!
Statliga myndigheter författar föreskrifter utifrån lagarna och förordningarna!
Allmäna råd om hur man skall tillämpa föreskrifterna författas med!
Detta är ett förfaringsätt som vi alla är med och beslutar om. Det kanske inte är det bästa systemet, men det är det vi måste rätta oss efter annars har vi anarki och inte demokrati!
Demokrati innebär INTE att man får sin vilja igenom utan att man har rätt att UTTALA sin åsikt och argumentera för den på olika sätt exvis i en demonstration.
Alla lagar, förordningar, föreskrifter mm går att ändra på, men så länge dom inte blir ändrade är vi alla skyldiga att följa dom!
DET ÄR DEMOKRATI!
HAHA demokrati. Verkligen, märks verkligen i er korrupta verksamhet.

Jag själv har körkort sen flera år tillbaka och gått igenom ett antal uppkörningar. Sista uppkörningen blev jag godkänd då allt gick jättebra FÖRUTOM 1 situation som jag ändå tyckte var rätt farlig. Inspektören pratade med mig om momentet och jag har aldrig upprepat det misstaget igen.

Min syster klarade på första försöket i höstas, men i ärlighetens namn kör hon ännu rätt osäkert dvs att hon är lite osäker i sig själv. Bara där ser man hur oklart ni bedömer!

Men - nu är min partner i samma process och hunnit göra flera uppkörningar. Senast igår och imorse. Båda uppkörningar var tydligen bra i sin helhet enligt inspektörerna. BLIR ÄNDÅ KUGGAD BÅDA GÅNGER FÖR SMÅ ICKE-ALLVARLIGA MOMENT. Det finns alltså ingen tydlig process hos er och att du försöker försvara ert vedervärdiga system med ”demokrati” (vilket skämt) som endast vill suga ut pengar stärker det endast min uppfattning. Är det demokratiskt att inte kunna överklaga? Är det demokratiskt att höja priserna när det redan är så dyrt med alla moment? Är det demokratiskt att köerna är så pass långa att man hinner skriva om teorin massa gånger HELT I ONÖDAN. I synnerhet när man blir godkänd varje gång (som min partner blivit, aldrig fått underkänt i teoriprovet).

Svaret är, tro det eller ej, nej. Ni får granska er verksamhet och förbättre systemet avsevärt om ni vill dra demokrati-kortet. Ser att tråden startade 2010, sorgligt att det bara har förvärrats.
Gäst 2019-08-15 17:57 ! Citera #
Gäst 2019-01-08
Pluggar man ordentligt och verkligen lär sig allt när man är ute och kör så ska det inte behövas mer än 1 prov tillfälle.
Man SKA kunna klara av att sätta teorin och uppkörningen på första försöket. Dom som behöver 3 eller fler chanser på sig att klara sina prov kanske borde se till sig själva och ta reda på vilka fel dom gör istället för att sitta på ett forum på nätet och skylla ifrån sig på antingen bilen dom fick köra eller inspektören som bara var ute efter att kugga dom...
Så du menar att alla har samma förutsättningar för inlärning?. Alltså hur klumpigt kan man uttrycka sig.
Nummer 1, alla inspektör är människor och även fast dem ska gå efter punkter i sinna bedömningar, så är det trots allt vanliga dödliga människor som kommer ha sina åsikter om hur en säker och bra körning är för just dem. Det är ingenting man kan ändra på. Att du fick en ”Stina” som tyckte att du körde säkert, det säger ju inte att inspektör ”bertil” skulle tyckt samma sak. Nummer 2 vissa människor har svårare att hantera flera saker samtidigt. Som tillexempel när man kör bil än andra. Nummer 3 du kanske har turen att ha någon att övningsköra med varje dag medans andra inte har det.
Så att sitta skriva att man ska klara det på första försöket i en tråd där mäniskor söker stöd för sinna misslyckanden är helt idiotiskt. Om du tycker det håll det för dig sj såfall.
:) 2019-08-15 18:13 ! Citera #
Ni som gnäller, ni har ett problem. Ni är inte förberedda. Ni kan inte manövrera ett bil på ett säkert sätt, och det är därför ni blir kuggade. Så enkelt är det. Trafikverket har arbetat hårt på servicebemötande och det syns verkligen. Att skylla på dem för att ni inte kan köra bil på ett trafiksäkert sätt är bara skrattretande. Öva mer och sluta gnäll. Gnällspikar!
Arturo 2019-10-05 07:02 ! Citera #
Trafiks inspektorernas är bra på att hitta den minimal fel på din körning, vem bedömer de då när de har fel eller är de så perfekta när det gälle att inspektera och kommer de aldrig göra nåt fel under deras inspektion ” jag visade mitt resultat till min trafiklärare (som sa till mig att jag var redo)och hon pratade med inspektören och fick en hel annan version angående min körning. Hur ska man försvara sig från de, är mitt ord mot deras. Ringde upp till trafiksverket och transportstyrelsen angående det här och svaret var DET GÅR INTE ATT KLAGA! lika till till alla.
Trafikinspektoren 2019-10-05 20:05 ! Citera #
Nästa gång kan du väl ta med din trafiklärare på körprovet så kan ju han va med och se hur provet gick. Går det bra så Jippie. Går det mindre bra kommer din lärare själv se vad du har svårt för och träna på det.

Finns ingen anledning att underkänna för små saker även fast du tycker det är litet så är det inte det i inspektörens ögon. Lita på vår bedömning hur surt det än känns! Jag lovar att vi har en anledning till att vi säger som vi säger!
sabz 2019-10-05 23:32 ! Citera #
I första försöket klarade jag uppkörningen. men på kunskapsprovet kuggade två gånger jag ska försöka en sista gång hoppas jag klarar det annars ger upp :( :( :(
. 2019-10-06 19:47 ! Citera #
Är man inte en säker förare så är det inte mer än rätt att man kuggar personen gång efter gång. Du blir godkänd när du uppfyllt kriterierna, inte tidigare. Ingen blir godkänd på medlidande. Tänk när du ställer till med problem i trafiken. DET skulle vara orättvist. Ingen vill ha en person på vägarna som inte än greppat reglerna helt. Tänk om man skulle godkänna den som inte är helt klar för att köra bara för att oh, jag har kört upp flera gånger, kan ni snälla godkänna mig nu. Det skulle vara en fara för trafiken. Har du svårt för inlärning och det tar längre tid för dig att lära dig så får det helt enkelt ta den tid det tar och du får öva hårdare än andra. Det ska vara korrekt. Som sagt, ta reda på vad du gör för fel och korrigera och öva mer. Skyll inte ifrån dig, annars kanske du faktiskt inte klarar av att vara i trafiken eftersom endast de med barnmentalitet skyller ifrån sig.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov