Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Gäst 2017-11-15 09:51 ! Citera #
Gäst 2017-11-14
Grattis Vanessa till körkortet!

Och jag måste säga att du skrev ett jättebra inlägg som många här verkligen borde ta till sig.
Många ser inte sina egna fel och brister i sin körning, utan dom skyller allt på inspektören eller bilen dom får köra.
Om alla bara tog ett steg bakåt och såg hur dom själva hade uppträtt i trafiken och hur dom tänkte när dom satt där bakom ratten, så är jag rätt säker på att många skulle inte chansa med att boka en uppkörning bara för att dom tror att dom kan allt.

Sedan så har ju ens beteende visst betydelse när man kör bil, om man har ett hektiskt och rappt beteende så får man även det när man sitter och kör bil, medans om man är lugn och medveten om det som sker runt en hela tiden så blir man även en lugn och analyserande och säker bilförare..
Jag känner igen mig i det du skriver, jag började när jag var 18, men var inte mogen ett skit, sen 7 år senare var det en helt annan grej, mognaden hade kommit i fatt mig, så då fick jag det/ grattis till körkort! Bra jobbat:)
Saiban 2017-12-02 15:22 ! Citera #
Ja det är bara att ge upp, om du inte är rik vill säga, då kan du ju ta körkortet utan problem, själv tillhör man den lägsta arbetarklassen då jag har jobbat inom industrier där det inte krävs något kökort eller utbildning, fast nu så får jag inget jobb pågrund av alla datorer och robotar som gör mitt jobb istället. så jag tänkte skaffa körkort, man har ju bara en chans dock om du inte bajsar pengar så klart, mina besparingar på 15000 är nu väck och får ju inget jobb utan kökort då det inte finns något nära mig, kan ju så klart cykla 2-3 timmar till flera jobb jag har hittat men det blir ju svårt att palla med att jobba och att cykla 4-6 timmar per dag,

Att köra bil är ingen konst, men jag har dyslexi och kan inte komma ihåg namn eller årtal, plus att jag inte är intresserad av hur en motor fungerar, jag är bara intresserad av att kunna ta mig från en plats till en annan snabbt.

och vill veta hur lagarna ser ut i trafiken, jag vill inte bli en mekaniker, jag vill bara köra bil!!!

men nu får man inte det för jag kan inte betala för flera uppkörningar eller något annat för den delen så det är ju naturligt att man blir en börda för samhället då. och det blir jag gärna om det är så här samhället ska behandla en!
Gäst 2017-12-02 23:37 ! Citera #
Saiban 2017-12-02
Ja det är bara att ge upp, om du inte är rik vill säga, då kan du ju ta körkortet utan problem, själv tillhör man den lägsta arbetarklassen då jag har jobbat inom industrier där det inte krävs något kökort eller utbildning, fast nu så får jag inget jobb pågrund av alla datorer och robotar som gör mitt jobb istället. så jag tänkte skaffa körkort, man har ju bara en chans dock om du inte bajsar pengar så klart, mina besparingar på 15000 är nu väck och får ju inget jobb utan kökort då det inte finns något nära mig, kan ju så klart cykla 2-3 timmar till flera jobb jag har hittat men det blir ju svårt att palla med att jobba och att cykla 4-6 timmar per dag,

Att köra bil är ingen konst, men jag har dyslexi och kan inte komma ihåg namn eller årtal, plus att jag inte är intresserad av hur en motor fungerar, jag är bara intresserad av att kunna ta mig från en plats till en annan snabbt.

och vill veta hur lagarna ser ut i trafiken, jag vill inte bli en mekaniker, jag vill bara köra bil!!!

men nu får man inte det för jag kan inte betala för flera uppkörningar eller något annat för den delen så det är ju naturligt att man blir en börda för samhället då. och det blir jag gärna om det är så här samhället ska behandla en!
Vad menar du egentligen?

Kuggade du då på skrivningen eller uppkörningen?
D. 2018-01-11 17:36 ! Citera #
Hej, jag känner samma sak. körde upp igår , blev kuggad på att jag körde för sakta , och körde idag igen , men han gillade inte min backning. Kanske 6 gånger gillt? Körde 1 timme drygt fast han sa att vi ska köra 30 minuter, så att jag har känsla att de letar efter fel...Så ja , det känns att man är för dum för det här...typ.
Ha 2018-01-19 22:27 ! Citera #
Min pappa kuggade 5 gånger och klarade den sjätte gången :) rätta bara dina fel och så kommer det gå bra
U 2018-01-20 00:27 ! Citera #
D. 2018-01-11
Hej, jag känner samma sak. körde upp igår , blev kuggad på att jag körde för sakta , och körde idag igen , men han gillade inte min backning. Kanske 6 gånger gillt? Körde 1 timme drygt fast han sa att vi ska köra 30 minuter, så att jag har känsla att de letar efter fel...Så ja , det känns att man är för dum för det här...typ.
Försök tänk igenom alla proven du haft och se om du kan hitta något gemensamt. Öva mer , boka inte ny tid för tät inpå. Du måste hinna öva ordentligt

Har själv kuggat flera gånger. Men så är det för vissa. Jag skäms inte för det. Bara kämpa.
Gäst 2018-01-20 14:11 ! Citera #
U 2018-01-20
Försök tänk igenom alla proven du haft och se om du kan hitta något gemensamt. Öva mer , boka inte ny tid för tät inpå. Du måste hinna öva ordentligt

Har själv kuggat flera gånger. Men så är det för vissa. Jag skäms inte för det. Bara kämpa.
Har man kuggat 6 gånger tidigare och ska ha sin sjunde uppkörning, så har man väl för sjutton nått att skämmas för... :D :D :D
U 2018-01-21 16:08 ! Citera #
Gäst 2018-01-20
Har man kuggat 6 gånger tidigare och ska ha sin sjunde uppkörning, så har man väl för sjutton nått att skämmas för... :D :D :D
Nej inte alls.
Gäst 2018-01-21 17:35 ! Citera #
U 2018-01-21
Nej inte alls.
Jo det har man visst...
Det är bilkörning man håller på med, inte raketforskning :D
Gäst 2018-01-21 22:06 ! Citera #
Gäst 2018-01-21
Jo det har man visst...
Det är bilkörning man håller på med, inte raketforskning :D
Men alla har faktiskt inte det lika lätt att lära sig saker, så du kanske skulle ha lite medkänsla

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor