Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Gäst 2020-06-14 22:43 ! Citera #
Jag kuggade 7 gånger i växjö innan jag lyckades klara det på första i Göteborg.

För att göra historien kort så räknar jag inte med mina 7 kuggade uppkörningar dock, min mamma köpte massa lektioner och bokade uppkörningar fast jag sa till henne flera gånger att det inte går då jag pluggar för mycket och att det får vänta. Hon är envis och jag tycker att hon kastade pengar i sjön, hon tror alltid hon vet bäst.

Jag klarade teorin dock på första försöket men det hjälpte inte för jag klarade inte uppkörningarna.

Hon lyssnade inte, hon ringde till och med dagligen för att höra om någon avbokat sin tid när det var fullbokat.

En sommar så bestämde jag mig att övningsköra i Göteborg med min styvpappa på mina villkor, jag tackade nej till massa roliga fester förutom typ 2, pluggade ordentligt, vi bokade bara 2 testkörningar på en körskola, sen bokade vi allt och jag klarade allt på första, tror allt tog lite över 1 månad, max 2.

Min poäng är se över ditt liv och känn efter om det är läge för dig att skaffa körkort, man behöver öva ordentligt och helt enkelt ha tid, se till att allt sitter i muskelminnet.
Folk kan inte köra 2020-06-14 23:07 ! Citera #
Jag känner jävla massa som tagit körkort och är helt jävla klappruttna (man vågar knappt sätta sig i samma bil) på att köra bil. Det klarade uppkörningen endast för att de hade någon skojare till inspektör eller jävligt tur under uppkörning (typ köra 30/50 väg utan några människor eller landsväg i 20 minuter). Även jag var riktigt dålig när jag klarade min uppkörning (hade inte tagit några lektioner), men hade tur med inspektör då han var känd för att godkänna typ alla. Att klara uppkörning betyder absolut inte att man kan köra på ett trafiksäkert sätt. Finns inspektörer som kan kugga för minsta lilla medans en annan godkänner så länge du inte kör på någon.
Gäst 2020-06-15 00:17 ! Citera #
Läskigt, jag vill inte skryta men jag kör väldigt bra ändå för någon som inte kör dagligen.

En stor svaghet jag har dock är fickparkering. Jag har dock precis skaffat bil och känner mig redan bättre.
Piraten 2020-06-15 04:39 ! Citera #
inspektörn 2020-06-14
Piraten!
Visst allt kan hända under ett prov, men andemeningen är, som du säkert förstått, är att kunskapen måste finnas annars inget prov!
Jag vet må du tro :)
Som jag skrev med glada smaylisar kinkig så jag antar att du förstod att jag drev lite med din formulering :)
Mvh
Piraten
Gäst 2020-09-11 10:56 ! Citera #
What the fuck, i had failed 4 ggr men idag siktar jag att jag ska klara den. Jag hoppas att det blir en bra resultat för mig. Men jag ksa inte ge upp istället satsar jag att jag ska kämpar istället att jag ger upp effekten att ge upp är att jag kommer aldrig att kunna ta körkort. Jag hoppas att du har fått mitt konsept.
Gäst 2020-09-11 12:22 ! Citera #
Synd vad kuggade du denna gång då?
Gäst 2020-09-15 01:39 ! Citera #
Kuggade själv 5 gånger på uppkörningen innan jag fick mitt körkort, körde i Linköping.
Teoriprovet klarade jag på första försöket, men var tvungen att göra den flera gånger bara för att Trafikverket la till skit regeln att man måste klara båda inom några månader.
Jag tror att anledningen till alla misslyckade uppkörningarna är för att jag tog de värdelösa rådet att inte vara allt för försiktig.
När jag klarade det på sjätte försöket körde jag som om jag var ensam i bilen, genom att ignorera personen bredvid (bortsett från instruktionerna).
Ge inte upp 2020-09-15 07:58 ! Citera #
Jag kuggade också fem ggr innan jag klarade det på sjätte försöket. Körde i Östersund
Gäst 2020-09-15 09:29 ! Citera #
Jag är orolig för hur det ska gå för mig på torsdag är min andra uppkörning blev kuggad på små saker innan men jag vet att jag kan köra bil men iaf hoppas det får vägen och går hem glad
Sanna 2020-09-15 12:21 ! Citera #
Gäst ! Lycka till dig och mig har själv också uppkörning på torsdag . Sjukt nervös är jag men men problemet är att jag kan köra men inte bevisa det . Några tips snälla behöver allt pepp jag kan få

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo