Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Gäst 2020-06-14 22:43 ! Citera #
Jag kuggade 7 gånger i växjö innan jag lyckades klara det på första i Göteborg.

För att göra historien kort så räknar jag inte med mina 7 kuggade uppkörningar dock, min mamma köpte massa lektioner och bokade uppkörningar fast jag sa till henne flera gånger att det inte går då jag pluggar för mycket och att det får vänta. Hon är envis och jag tycker att hon kastade pengar i sjön, hon tror alltid hon vet bäst.

Jag klarade teorin dock på första försöket men det hjälpte inte för jag klarade inte uppkörningarna.

Hon lyssnade inte, hon ringde till och med dagligen för att höra om någon avbokat sin tid när det var fullbokat.

En sommar så bestämde jag mig att övningsköra i Göteborg med min styvpappa på mina villkor, jag tackade nej till massa roliga fester förutom typ 2, pluggade ordentligt, vi bokade bara 2 testkörningar på en körskola, sen bokade vi allt och jag klarade allt på första, tror allt tog lite över 1 månad, max 2.

Min poäng är se över ditt liv och känn efter om det är läge för dig att skaffa körkort, man behöver öva ordentligt och helt enkelt ha tid, se till att allt sitter i muskelminnet.
Folk kan inte köra 2020-06-14 23:07 ! Citera #
Jag känner jävla massa som tagit körkort och är helt jävla klappruttna (man vågar knappt sätta sig i samma bil) på att köra bil. Det klarade uppkörningen endast för att de hade någon skojare till inspektör eller jävligt tur under uppkörning (typ köra 30/50 väg utan några människor eller landsväg i 20 minuter). Även jag var riktigt dålig när jag klarade min uppkörning (hade inte tagit några lektioner), men hade tur med inspektör då han var känd för att godkänna typ alla. Att klara uppkörning betyder absolut inte att man kan köra på ett trafiksäkert sätt. Finns inspektörer som kan kugga för minsta lilla medans en annan godkänner så länge du inte kör på någon.
Gäst 2020-06-15 00:17 ! Citera #