Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Gäst 2018-01-21 22:28 ! Citera #
Gäst 2018-01-21
Men alla har faktiskt inte det lika lätt att lära sig saker, så du kanske skulle ha lite medkänsla
Det har jag, medkänsla för andra trafikanter som måste möta dessa människor på våra vägar...
Har man inte lärt sig av sina misstag efter 2-3 kuggningar så kanske man borde hålla sig till att åka kommunalt..
lol 2018-01-25 22:41 ! Citera #
Du jag vet en som kuggat i 5 år.
Gäst. 2018-01-27 08:01 ! Citera #
”Det är bilkörning man håller på med, inte raketforskning”

Det finns raketforskare och helt säkert nobelpristagare som inte klarar av att ta körkort! Ställer krav på olika förmågor. Människor som misslyckas gång efter gång med uppkörning skulle jag sortera i dessa i kategorier:

1. För ivrig att ta kortet och saknar träning
2. Motoriska eller spatiala svårigheter, eller åtminstone mindre läggning för det (täcker upp AST)
3. Koncentrationsproblem - med eller utan andra psykiska problem, mest ångeststörningar

Att köra bil bra är något av en läggningssak men med övning och nötning (ibland MYCKET) klarar de FLESTA av det godtagbart inte alla.
Gäst 2018-02-26 13:02 ! Citera #
Kuggade idag på mitt första försök och känner mig usel...
körde till provet med min lärare och allt gick som vanligt och han påpekade bara vägunderlaget och sa att jag skulle köra långsammare än vanligt (mycket snö). kände mig faktiskt lugn och rätt taggad på att ha provet men redan från början så gick det dåligt.
kan inte förklara vad som hände men tror nerverna tog över. har tränat på samma vägar innan men nu glömde jag kolla skyltar, såg inte gångtrafikanter, glömde bort trafikregler.. ja allt som kunde gå dåligt gick dåligt.
jag har nog aldrig kört så illa sen typ min första lektion! har bokat ett nytt körprov till nästa vecka men vet inte hur jag känner inför det.
har kört i snart ett år lagt säkert 30000kr på lektioner (eftersom jag inte kan köra med någon familjemedlem eller vän).
Hur ska jag veta att jag inte kommer ”stänga av” av sådär igen. kände inte igen mig själv! det gick ba så illa och nu har jag noll självförtroende, och verkligheten är att jag som student inte riktigt har råd att köra mer än nästa prov, så känns som att allt hänger på det här nu.. klarar jag inte det så får jag ge upp typ? och då har lagt alla mina sparpengar på inget.. usch verkligen en jättejobbig känsla! :cry:
Gäst 2018-02-26 13:07 ! Citera #
Forts.. jag hade nog känt mig lugnare om jag fick typ ett misstag, för då hade jag kunnat ta till mig det och egentligen bara haft det i tankarna till nästa gång.
nu var det så mycket så helt överväldigad.. självklara svaret är att jag inte var redo såklart. men hur vet man om man kör perfekt på sina körlektioner och så helt plötsligt så blir det som om man glömt allt man lärt sig innan. någon som har erfarenhet som liknar och tips på hur man kan lugna nerverna innan och under körningen?
Gäst 2018-10-12 21:14 ! Citera #
Ge inte upp .
Klarade körkortet efter två år på åttonde försöket. Körde bra med trafikskolan o hemma dock på uppkörningar gjorde mina nerver att jag blev skakig och nervös , lösningen blev att öva öva öva på alla uppkörningsmoment så den åttonde gången som jag körde upp var jag så jävla säker på att jag skulle klara sv detta så inte ens mina svaga nerver kunde sabba detta . Backa runt hörn , stensäkert , avsökning klockren , vänsters sväng övat o övat , påfart övat o klart ... så öva o va 100 procent säker på att du kan p avsökning är svaret på allt , med bra avsökning missar du inte nåt !
Starkman 2019-01-04 22:22 ! Citera #
Faaaan
Jag blev kuggad idag för 4e gången , när man tittar på protokollen det stämmer inte alls med det han sa i bilen. Har kört 5 månader både manullet o atumat bilar , han bara hitta på små saker o överdriver . Men man ska inte ge upp det e bara boka tid o testa igen ,
Starkman 2019-01-04 22:44 ! Citera #
Piraten 2016-09-04
Alltid fel på andra/systemet för uppkörning, märkligt fenomen..
Har inte hört något om att jag behöver köra bättre, plugga mer..
Där är ju själva problemet, att man ej ser sina egna brister!
Var lika kritisk mot dig själv som emot inspektör och transportstyrelsen så klarar man körkortet!!
Inget system är felfritt och kommer aldrig vara!
Mitt tips är att fokusera på det som är viktigt, som att öva å plugga!
Och använd denna sidan att få tips hur du blir bättre förare!
Du e av de inspektörerna som kuggar folk för små misstag , så håll dig tyst
Gäst3 2019-01-05 13:33 ! Citera #
Starkman 2019-01-04
Du e av de inspektörerna som kuggar folk för små misstag , så håll dig tyst
Och du är en av dom som inte kan se att felet ligger hos dig, och inte hos inspektören eller någon annan!
Piraten som skrev här är inte ens en inspektör i det dagliga livet, utan han finns här för att ge tips och råd till alla er som håller på med att ta era körkort. Precis som jag och många andra gör....

Men sedan finns det ju personer som ...ja....DU!

Du visar på ett lysande exempel hur en person beter sig när man bara vill se att felet ligger hos inspektören och inte hos sig själv. Väx upp och se över dina körprotokoll och träna på det som du har blivit kuggad på, så ska du säkert se att även du en dag lyckas med att körkortet.
Gäst 2019-01-05 20:40 ! Citera #
Hur vet du att Piraten är det inte !? Hade fel på de 3 första uppkörningarna sen jag har tränat på de , 4 e gången han säger du har inte fixat sido speglerna bra men fast han hade godkännt säkerhetkontrollen , så backa inte de på det sättet

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest