Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Gäst 2020-09-17 10:42 ! Citera #
Kuggade andra uppkörning så dålig man är har bokat för 3 uppkörning igen nu kuggade jag på andra saker
Gäst 2020-10-29 01:44 ! Citera #
Kört upp 3 gånger misslyckads alla 3. Kör runt 200 mil i månaden med epan, uppe på 2000 mil detta året bara. Vart nästan i alla hålor södra Sverige med kärran och har nog mer körerfarenheten än dom flesta av er. Ändå blir man kuggad på riktig bullshit. En gång var det för jag inte ”höll” i ratten riktigt. Hade en hand på ratten o en på växelspaken. Känns så jävla ironiskt när blir kuggad sen så kör man hem själv I en bil med triangel på. Liksom kört bil hemma på gården sen man var 8. Kört olagligt på väg sen man va 14, moppe och epa sen man va 15 o övningskört sen man va 16. Trafikverket är ett jävla byråkratiskt skämt helt utan verklighetsuppfattning. Man kör efter ett skådespel i en halvtimme sen bedömer dom en där efter. O det sorgligaste är inte bara det. Utan det är dom jävlarna som faktist jobbar med detta. Fatta det. Dom kliver upp 6 varje morron för att åka bil o sen beroende på vilket humör dom är på så kuggar dom eller godkänner lite hursomhelst.
Gäst 2020-10-29 11:39 ! Citera #
Gäst 2020-10-29
Kört upp 3 gånger misslyckads alla 3. Kör runt 200 mil i månaden med epan, uppe på 2000 mil detta året bara. Vart nästan i alla hålor södra Sverige med kärran och har nog mer körerfarenheten än dom flesta av er. Ändå blir man kuggad på riktig bullshit. En gång var det för jag inte ”höll” i ratten riktigt. Hade en hand på ratten o en på växelspaken. Känns så jävla ironiskt när blir kuggad sen så kör man hem själv I en bil med triangel på. Liksom kört bil hemma på gården sen man var 8. Kört olagligt på väg sen man va 14, moppe och epa sen man va 15 o övningskört sen man va 16. Trafikverket är ett jävla byråkratiskt skämt helt utan verklighetsuppfattning. Man kör efter ett skådespel i en halvtimme sen bedömer dom en där efter. O det sorgligaste är inte bara det. Utan det är dom jävlarna som faktist jobbar med detta. Fatta det. Dom kliver upp 6 varje morron för att åka bil o sen beroende på vilket humör dom är på så kuggar dom eller godkänner lite hursomhelst.
Du har lärt dig en massa som trafikverket inte vill se när du gör en uppkörning så klart. Lär dig hur dom vill att det ska se ut/göras korrekt så går det bättre. Har själv klarat alla mina uppkörningar på första gången för att jag inte har gjort som jag vill utan på det sättet som jag vet att trafikverket vill att det ska se ut. Som jag kör bil nu skulle jag aldrig klara en uppkörning i dagens läge håller ratten fel bara med en hand med mera.
Gäst 2020-10-29 14:54 ! Citera #
Jaha, du har kört EPA i flera år? Då är det ju inget snack om saken, du ska ha körkortet gratis!
Skämt åsido, du har förmodligen massa dåliga vanor som de flesta bilförare också har med dig som blir svåra att bli av med. Trafikverket år 2020 vill att du kör på ett speciellt sätt, miljövänligt, säkert osv. Förstår att du känner att du kan köra bil. Men att köra trafiksäkert är ju så mycket mer än att bara köra bilen. Sånt du lär dig på en trafikskola ;) Lycka till.
Gäst 2020-10-29 15:11 ! Citera #
A-traktor som man kört alldeles för länge och mycket med kommer att orsaka en mängd med felbeteenden.
Under uppkörningen vill inte inspektören att du kör bilen som om du kört i flera år.

Du ska köra som man ska som körkortsaspirant: försiktigt och med fullt fokus på säkerhet.
Och då ska du inte ha en hand på växelspaken när du inte växlar.

Har en epa ens växlar?
Gäst. 2020-10-30 00:30 ! Citera #
Gäst 2020-10-29
Kört upp 3 gånger misslyckads alla 3. Kör runt 200 mil i månaden med epan, uppe på 2000 mil detta året bara. Vart nästan i alla hålor södra Sverige med kärran och har nog mer körerfarenheten än dom flesta av er. Ändå blir man kuggad på riktig bullshit. En gång var det för jag inte ”höll” i ratten riktigt. Hade en hand på ratten o en på växelspaken. Känns så jävla ironiskt när blir kuggad sen så kör man hem själv I en bil med triangel på. Liksom kört bil hemma på gården sen man var 8. Kört olagligt på väg sen man va 14, moppe och epa sen man va 15 o övningskört sen man va 16. Trafikverket är ett jävla byråkratiskt skämt helt utan verklighetsuppfattning. Man kör efter ett skådespel i en halvtimme sen bedömer dom en där efter. O det sorgligaste är inte bara det. Utan det är dom jävlarna som faktist jobbar med detta. Fatta det. Dom kliver upp 6 varje morron för att åka bil o sen beroende på vilket humör dom är på så kuggar dom eller godkänner lite hursomhelst.
Ta av din sunkiga bonn vintage shell keps och tvätta din slitna roy o roger overall och ställ din Volvo epa i garaget som knapt är trafiksäker först o sluta lev som det var 1967.

Kan du köra ”rätt” så gör det istället för o tjafsa.

Sen kör upp. Take it as a man...or a woman...eh eller sist as a chicken.


När du har ditt kort sen....ta på din sunkiga roy/roger overall, kör din Volvo Amazon rostfan, shell kepsen, veva ner rutan med ”vev” o sjung ”det är gött o leva”

Då är du klar :)

Case closed...
Klaudia 2020-11-02 16:09 ! Citera #
:cry: helst bör man undvika ta taxiförarlegitimation i Gävle.
Ofattbart 2021-03-26 04:56 ! Citera #
Känner en del som blivit kuggade 3-4 gånger tills de fått körkortet och alla skyllde ofta på att inspektörerna kuggade de för småsaker. Jag trodde aldrig på dem och tänkte att de säkert måste ha förtjänat att bli underkända. Två av de var till och med taxichaufförer i deras hemländer och tog flera körlektioner i Sverige men kuggade ändå för löjliga saker.

Hade min fjärde uppkörning idag och kuggade ännu en gång. Första och andra höll jag med inspektörerna & förstod varför de underkände mig. Fortsatte kämpa och bokade tredje uppkörningen med trafikskola. Blev chockad när vi var tillbaka och hon underkänner mig på punkten placeringar. I helhet körde jag bra och gjorde inga andra fel. Det sista vi gjorde innan jag fick parkera vid Trafikverket var att backa runt ett hörn i närheten. Tänkte då att jag hade blivit godkänt på alla andra moment & nu var det bara att klara av att backa runt ett hörn och parkera sen. Det gick galant och jag var glad för tänkte att jag säkert var godkänd. Men nej, hon tittade just på de fel jag gjorde och sket i allt annat jag gjorde rätt. Förstod inte heller varför jag fick backa runt hörn när hon redan bestämt sig för att kugga mig pga placeringar. Fick hjärnsläpp vid två tillfällen då jag inte tänkte mig för och trodde vägen var dubbelriktad när den var enkelriktad. Men utgjorde ingen som helst trafikfara och det är ju normalt att man gör småfel vid uppkörningar, det är ju helhetsbedömningen som räknas. Blev såklart dödsledsen & kände gråten i halsen. Övningskörde ännu mer och tränade då på placeringar mer.

Gjorde 4:de uppkörningen privat igår i en annan stad och körde som jag brukar, var inte så nervös utan litade på min förmåga att köra. Hade tagit en körlektion i den nya staden två dagar innan för att bekanta mig lite med vägarna och trafikläraren tyckte att jag körde jättebra. Uppkörningen gick bra enligt mig, gjorde inga större fel förutom att min backning runt hörn inte gick så bra och min parkering inte heller var den bästa. Tänkte att hon skulle se på mina förra uppkörningar att jag tidigare inte haft problem med det, utan att det bara råkade gå lite sämre den här gången. Var det det hon kuggade mig för tror ni? Nej! Istället var det helt andra saker hon kuggade mig för. Hon tyckte jag var för försiktig i cirkulationsplatser och vid korsningar, något som ingen påpekat förut! Tvärtom fick jag beröm av trafikläraren för att jag alltid tog det försiktigt just vid cirkulationsplatser, vilket är det jag har lärt mig från trafikskolan. Gjorde inget annorlunda från min tredje uppkörning förutom att jag satte alla placeringar denna gången. Började argumentera med henne för jag kunde verkligen inte förstå varför hon ville underkänna mig. Hon tyckte att hon hade rätt i sin sak, och jag gav till slut upp efter 10-15 minuters diskussion då det inte gick att ändra på hennes tankar. Blev helt chockad & kan verkligen inte fatta vad det var som gick snett. När jag sen kom hem och läste mejlet ser jag att hon har kryssat i en hel del punkter och till och med ljugit om att ”ingripande har förekommit”, vilket det absolut inte gjorde. Resultaten var alltså en lögn!

Jag tål inte orättvisa och har känt mig så förbannat arg! Sa till och med till henne att jag inte längre vet hur jag ska göra, det är så jag har kört hela tiden och hon var den enda som påpekade det. Hade inte brytt mig om det inte var så attans lång väntetid nu under corona. Jag har verkligen kämpat med körkortet och tagit så många lektioner. Får hela tiden höra att jag kör bra och jag körde inte annorlunda denna gången från körlektionen jag hade två dagar innan. Kände mig så sjukt orättvist behandlad, hon ljög ju på resultatet! Vet ärligt talat inte vad mer jag ska göra. Man känner sig helt hopplös, går ju inte att överklaga eller göra någonting. De felen hon kryssade i kunde hon se inte var ikryssade vid de senaste två uppkörningarna innan och det hade gått 4 månader från andra uppkörningen till fjärde. Under den tiden har jag bara blivit bättre, men hon fick mig att känna att min körning inte alls var bra. Får vänta tills mitten av sommaren nu på nästa uppkörning fast jag egentligen borde ha haft körkortet vid tredje uppkörningen. Hur kan det få gå till såhär? Man känner sig totalt maktlös. Trodde på riktigt inte denna orättvisa förekom utan att folk bara skyllde ifrån sig, men nu har jag själv upplevt det. Har en vän som gjorde sin uppkörning för någon månad sen och hon gjorde en del misstag som hon trodde hon skulle bli underkänd för, men inspektören godkände henne. Nu tror jag verkligen det är så att inspektören spelar en stor roll i huruvida du får ditt körkort eller inte. Känner en kille som bara tog 10 körlektioner med trafikskola och noll privat och ändå klara uppkörningen på första försöket trots att han gjorde flera fel. Han kunde ju inte köra. Skyllde på nervositeten och fick körkortet. Här sitter man och försöker göra allt rätt men blir ändå kuggad gång på gång. Vad är detta för orättvisa system? Var mer kan jag göra liksom? Är det bara att chansa hela tiden tills man lyckas få en ”snäll” inspektör? Orkar inte vänta 4 månader tills nästa uppkörning. Det är helt absurt att det ska få gå till såhär.
Gäst 2021-03-26 08:36 ! Citera #
Ofattbart 2021-03-26
Känner en del som blivit kuggade 3-4 gånger tills de fått körkortet och alla skyllde ofta på att inspektörerna kuggade de för småsaker. Jag trodde aldrig på dem och tänkte att de säkert måste ha förtjänat att bli underkända. Två av de var till och med taxichaufförer i deras hemländer och tog flera körlektioner i Sverige men kuggade ändå för löjliga saker.

Hade min fjärde uppkörning idag och kuggade ännu en gång. Första och andra höll jag med inspektörerna & förstod varför de underkände mig. Fortsatte kämpa och bokade tredje uppkörningen med trafikskola. Blev chockad när vi var tillbaka och hon underkänner mig på punkten placeringar. I helhet körde jag bra och gjorde inga andra fel. Det sista vi gjorde innan jag fick parkera vid Trafikverket var att backa runt ett hörn i närheten. Tänkte då att jag hade blivit godkänt på alla andra moment & nu var det bara att klara av att backa runt ett hörn och parkera sen. Det gick galant och jag var glad för tänkte att jag säkert var godkänd. Men nej, hon tittade just på de fel jag gjorde och sket i allt annat jag gjorde rätt. Förstod inte heller varför jag fick backa runt hörn när hon redan bestämt sig för att kugga mig pga placeringar. Fick hjärnsläpp vid två tillfällen då jag inte tänkte mig för och trodde vägen var dubbelriktad när den var enkelriktad. Men utgjorde ingen som helst trafikfara och det är ju normalt att man gör småfel vid uppkörningar, det är ju helhetsbedömningen som räknas. Blev såklart dödsledsen & kände gråten i halsen. Övningskörde ännu mer och tränade då på placeringar mer.

Gjorde 4:de uppkörningen privat igår i en annan stad och körde som jag brukar, var inte så nervös utan litade på min förmåga att köra. Hade tagit en körlektion i den nya staden två dagar innan för att bekanta mig lite med vägarna och trafikläraren tyckte att jag körde jättebra. Uppkörningen gick bra enligt mig, gjorde inga större fel förutom att min backning runt hörn inte gick så bra och min parkering inte heller var den bästa. Tänkte att hon skulle se på mina förra uppkörningar att jag tidigare inte haft problem med det, utan att det bara råkade gå lite sämre den här gången. Var det det hon kuggade mig för tror ni? Nej! Istället var det helt andra saker hon kuggade mig för. Hon tyckte jag var för försiktig i cirkulationsplatser och vid korsningar, något som ingen påpekat förut! Tvärtom fick jag beröm av trafikläraren för att jag alltid tog det försiktigt just vid cirkulationsplatser, vilket är det jag har lärt mig från trafikskolan. Gjorde inget annorlunda från min tredje uppkörning förutom att jag satte alla placeringar denna gången. Började argumentera med henne för jag kunde verkligen inte förstå varför hon ville underkänna mig. Hon tyckte att hon hade rätt i sin sak, och jag gav till slut upp efter 10-15 minuters diskussion då det inte gick att ändra på hennes tankar. Blev helt chockad & kan verkligen inte fatta vad det var som gick snett. När jag sen kom hem och läste mejlet ser jag att hon har kryssat i en hel del punkter och till och med ljugit om att ”ingripande har förekommit”, vilket det absolut inte gjorde. Resultaten var alltså en lögn!

Jag tål inte orättvisa och har känt mig så förbannat arg! Sa till och med till henne att jag inte längre vet hur jag ska göra, det är så jag har kört hela tiden och hon var den enda som påpekade det. Hade inte brytt mig om det inte var så attans lång väntetid nu under corona. Jag har verkligen kämpat med körkortet och tagit så många lektioner. Får hela tiden höra att jag kör bra och jag körde inte annorlunda denna gången från körlektionen jag hade två dagar innan. Kände mig så sjukt orättvist behandlad, hon ljög ju på resultatet! Vet ärligt talat inte vad mer jag ska göra. Man känner sig helt hopplös, går ju inte att överklaga eller göra någonting. De felen hon kryssade i kunde hon se inte var ikryssade vid de senaste två uppkörningarna innan och det hade gått 4 månader från andra uppkörningen till fjärde. Under den tiden har jag bara blivit bättre, men hon fick mig att känna att min körning inte alls var bra. Får vänta tills mitten av sommaren nu på nästa uppkörning fast jag egentligen borde ha haft körkortet vid tredje uppkörningen. Hur kan det få gå till såhär? Man känner sig totalt maktlös. Trodde på riktigt inte denna orättvisa förekom utan att folk bara skyllde ifrån sig, men nu har jag själv upplevt det. Har en vän som gjorde sin uppkörning för någon månad sen och hon gjorde en del misstag som hon trodde hon skulle bli underkänd för, men inspektören godkände henne. Nu tror jag verkligen det är så att inspektören spelar en stor roll i huruvida du får ditt körkort eller inte. Känner en kille som bara tog 10 körlektioner med trafikskola och noll privat och ändå klara uppkörningen på första försöket trots att han gjorde flera fel. Han kunde ju inte köra. Skyllde på nervositeten och fick körkortet. Här sitter man och försöker göra allt rätt men blir ändå kuggad gång på gång. Vad är detta för orättvisa system? Var mer kan jag göra liksom? Är det bara att chansa hela tiden tills man lyckas få en ”snäll” inspektör? Orkar inte vänta 4 månader tills nästa uppkörning. Det är helt absurt att det ska få gå till såhär.
Jag håller med dig!! Vet precis hur det känns att bli kuggad gång på gång för massa småsaker som inte ens är trafikfarligt börjar också bli otroligt trött och irriterad på vissa inspektörerna. Har hållit på med körkortet i två år och har blivit kuggad 6 gånger det är bara en tidsfråga när vi får köra upp med en rättvis trafikinspektör.
Go PRO kamera på inspektörer 2021-03-30 15:04 ! Citera #
Som ovan lyder tycker jag att man borde införa Go PRO kamera på inspektörer eller i bilen vid uppkörning med ljud.

Varför ?

Jo.. ska börja med att säga att jag haft 3 uppkörningar och ska göra min 4:e om några veckor (jag har alltså kuggat 3 gånger).

Uppkörning 1 i Farsta fick jag den enkla ruten mot nynäs men tabbade det genom att ligga för nära en bil på vägen tillbaka till TV (Så jävla drygt!)
Jag är fine med den då det är rätt allvarligt/farligt.
Inspektör sa inte så mycket men vafan man klickar inte med alla :)
Däremot gav han mig bra feedback efteråt!

Uppkörning 2 i Farsta fick jag åka mot globen, gamla Enskede och tillbaka.
Där var orsaken att jag åkte över i bussfilen för tidigt på 73:an när man följer anvisningarna mot Bagarmossen.
Denna var väldigt väldigt sur att jag faila på då jag ändå hade ett bra surr med inspektören och trodde verkligen jag skulle få det då han nämnde lixom det här klassiska ”vi kollar på helheten” i början av körningen.
Han sa även när vi stängde av bilen vid TV
”Jadu.. det här gick ju bra och du körde verkligen jätte bra och speciellt inne vid Enskede, nästan så du ska ha en guld medalj för det.. Men tyvärr xxx jag kommer inte kunna godkänna dig idag då du körde in en bit på bussfilen”
Var väldigt chockad då jag hade hela tiden ”helheten” i baktanke vid körningen och blev också rätt mindefuck efteråt då han sa:
”Men vet du vad xxx. Har du möjlighet att köra hemma så rekommenderar jag dig att göra det och komma tillbaka sen. För det här är något du kan lösa på några timmar”
Det var här jag blev mindfuckad då ”felet” var något jag kunde lösa på några timmar.

Jag skaka av mig skiten och gick vidare då jag uppenbarligen är nära ett körkort.

Uppkörning 3 så får jag köra enkla riten mot Nynäs,haninge. Dagen efter stormen Evert.. här så åkte jag ditt på att jag kört för långsamt istället. Så mitt tankesätt att ”köra försiktigt” var dåligt ??
Vilket jag fick en liten utskällning på slutet av kvinnan jag körde med. Tyckte hon var trevlig och vi hade bra dialog under hela resan men just när hon väl meddelade mig beslutet så blev det en väldigt annorlunda ton vilket jag gärna hade velat ha film/ljud bevis på.
När jag frågade om vart det var jag kört alldeles för långsamt så svarade hon:
Först och främst så är ju klockan 09.00 och då är det ju helt onödigt att ligga och puttra i 25km och stanna vid varje gatukorsningar (bakom Haninge C) då du borde veta att det inte är så mycket bilar ute. Det andra som du faktiskt åker ditt på det är ju att du ligger i 33km vid Vega som är en 40väg där din körstil låter en mötande bil göra en vänstersväng”
Det skede ingen skada eller blev trafikfarligt utan tack vare att jag legat i 33km/h så lyckades en bil längre fram mitt emot Vega baren göra en vänstersväng utan problem ?

Jag ska också säga att jag faktiskt skrivit till Trafikverket om både 2:à kuggningen där man då sagt till mig att jag kunnat lösa problemet på några timmar.
Är ju helt omöjligt för mig att bevisa... ord mot ord.
Hade man bara haft en jävla ljudinspelning och film man kunnat hänvisa till Trafikverket att kolla på så kanske det

Samma sak gäller 3:e gången du jag tyckte det var helt absurd kuggning.. båda inspeköter har jag självklart anmält och tycker fler borde göra det istället för att sitta här och bara snacka.

Min sammanfattning av dom här anmälningarna på inspektörerna är att hade man haft bevis från en Go PRO kamera under körningen hade jag nog kunnat få till något som skulle leda till något fällande än bara
”Vi har tagit emot ditt ärende och kommer bearbeta det inom kort.
Vänligen ha överseende på att svarstid kan dröja något under rådande omständigheter och bla bla bla”
Kommer ingen vart.

Sååå nu har ni en Story från mig också.

För övrigt så ska jag spela in ljud på mitt 4:e försök på mobilen och ha den under skärmen på trafikverkets Volvo där framme. Rekommenderar fler att göra det ! :)))

Rekommenderar också alla att INTE GE UPP !!!
För det kommer jag ALDRIG GÖRA!! :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor