Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Juli 2017-10-06 23:44 ! Citera #
Jag kuggade idag och måste vänta i en och en halv månad för nästa uppkörning, om jag inte klrar den går mitt teoriprov ut :

Min trafiklärare tror nervositeten var bidragande till misstagen men sa att om jag övar ordentligt på det inspektören hade anmärkningar på så skulle jag definitivt inte ha några problem så länge jag inte får inspektören ”surpelle” (trafikskollärarnas namn på en inspektör i stan som underkänner nästan alla).

Den inspektören jag körde med idag var jättebra och jättesnäll. Han var lugn och förklarade tydligt vad som inte var bra me också vad som var jättebra.
Har hört från många att en del inspektörer inte riktigt förklarar vad som var fel och definitivt inte berömer det som var bra.

Alla borde vara som honom jag hade för han var rättvis och kunde verkligen bedöma en elev som ska köra upp.
Juli 2017-10-06 23:46 ! Citera #
Gagge 2017-10-06
Jag pluggade ingenting på teorin och klarade teoriprovet på första försöker utan problem. Fick 55p.
Kuggade dock uppkörningen pga en dold trettiskylt, fick en chans till och denna gång körde jag rätt... men inspektören var perfektionist så ”du körde i 40 på en trettioväg så kan inte godkänna dig”.....

men det är tydligen en vanlig plats folk i stan kuggar på... kanske för att skylter är nästan osynlig från ett håll.....
Det var verkligen det enda som inte var godkänt på min uppkörning.
Min körlärarevar med och klagade men inspektören var såklart envis också.
Du också!! Haha. Vi kanske körde samma trettiostrecka! Jag missade den dock två gånger så jag kan faktiskt erkänna att jag får den delen underkänt ;)
Du hade säkert surpelle ;)
Gäst 2017-10-06 23:48 ! Citera #
Gagge 2017-10-06
Jag pluggade ingenting på teorin och klarade teoriprovet på första försöker utan problem. Fick 55p.
Kuggade dock uppkörningen pga en dold trettiskylt, fick en chans till och denna gång körde jag rätt... men inspektören var perfektionist så ”du körde i 40 på en trettioväg så kan inte godkänna dig”.....

men det är tydligen en vanlig plats folk i stan kuggar på... kanske för att skylter är nästan osynlig från ett håll.....
Det var verkligen det enda som inte var godkänt på min uppkörning.
Min körlärarevar med och klagade men inspektören var såklart envis också.
Var inte så bitter, för din inspektör kuggade dig helt rättvist!
Kör man i 40 på en 30 väg så är det en ganska grov förseelse, och därmed ska man bli kuggad!

Men nu vet du ju om hur det går till, så håll ett bättre öga på hastighetsmätaren nästa gång ;)
Bjorn 2017-10-25 17:10 ! Citera #
Klarar inte mer, har kuggat 4 gånger nu och har spenderat runt 40000 och nu har jag inte råd att fortsätta, vad ska jag göra? jag har inte ens mat för mer än 1 veckan till, vad gör man?
Gäst 2017-10-25 22:24 ! Citera #
Bjorn 2017-10-25
Klarar inte mer, har kuggat 4 gånger nu och har spenderat runt 40000 och nu har jag inte råd att fortsätta, vad ska jag göra? jag har inte ens mat för mer än 1 veckan till, vad gör man?
Hur många körlektioner har du då tagit om du bara har kuggat 4 gånger???

När man ska ta körkort så måste man prioritera vad som är viktigt, men självklart går hälsan före körkortet..

Så om du måste fråga hur du ska göra så kanske bästa svaret är att vila lite från körkortet och försöka igen när du har bättre ekonomi.
Gäst 2017-10-28 03:16 ! Citera #
Bjorn 2017-10-25
Klarar inte mer, har kuggat 4 gånger nu och har spenderat runt 40000 och nu har jag inte råd att fortsätta, vad ska jag göra? jag har inte ens mat för mer än 1 veckan till, vad gör man?
Har du kuggat 4 ggr kanske du inte ska ha lappen för stunden... Tillbaka till o övningsköra och försök igen när du känner att du klarar av uppkörningen. Ingen idé att chansa...
nu börjar jag bli trött 2017-11-13 21:46 ! Citera #
Idag var min 3e gång att kugga på uppkörningen. nu vill jag inte köra mera för varje gång blir jag besviken och får bara stress som fan.

imorgon ska till Söderhamn å kolla hur det ska gå till men jag är skit nervös
Typ 2017-11-14 11:47 ! Citera #
nu börjar jag bli trött 2017-11-13
Idag var min 3e gång att kugga på uppkörningen. nu vill jag inte köra mera för varje gång blir jag besviken och får bara stress som fan.

imorgon ska till Söderhamn å kolla hur det ska gå till men jag är skit nervös
Hej ta det lugnt. Vet hur det känns. Har kuggat fler gånger än dig.

Alla har inte lätt för samma saker helt enkelt

Känner också stress för varje gång
Vanessa 2017-11-14 12:31 ! Citera #
Jag har blivit kuggad 7 gånger, under 5 års tid.
Men igår klarade jag av det, jag fixade min uppkörning och det berodde enbart på en sak. Jag har mognat i mitt tänkande kring att köra bil. Och det syntes, tycker du själv att du kör bra och att dett är uppenbart att du ska ha körkort, kan jag säga direkt att det är enda anledningen till varför du inte fått de. jag va lika dan gav helt upp förra året och så insåg jag att dett satt i mitt beteende inte i min körning. tog ytterligare 10 lektioner, var igår helt säker på att jag skulle bli kuggad men gjorde ett felfritt prov för att jag var med hela tiden till 100 procent det finns inte en minut jag var distraherad eller inte hade läst av situationen eller inte visste vad jag skulle göra för att lösa kommande hinder. därför tog jag det.

Så mitt råd är, tänk på vad du utstrålar när du kör bil, en ivrig person som tror att den kan eller en lugn och medveten person som inte tar för givet att den kör felfritt.
Gäst 2017-11-14 13:52 ! Citera #
Vanessa 2017-11-14
Jag har blivit kuggad 7 gånger, under 5 års tid.
Men igår klarade jag av det, jag fixade min uppkörning och det berodde enbart på en sak. Jag har mognat i mitt tänkande kring att köra bil. Och det syntes, tycker du själv att du kör bra och att dett är uppenbart att du ska ha körkort, kan jag säga direkt att det är enda anledningen till varför du inte fått de. jag va lika dan gav helt upp förra året och så insåg jag att dett satt i mitt beteende inte i min körning. tog ytterligare 10 lektioner, var igår helt säker på att jag skulle bli kuggad men gjorde ett felfritt prov för att jag var med hela tiden till 100 procent det finns inte en minut jag var distraherad eller inte hade läst av situationen eller inte visste vad jag skulle göra för att lösa kommande hinder. därför tog jag det.

Så mitt råd är, tänk på vad du utstrålar när du kör bil, en ivrig person som tror att den kan eller en lugn och medveten person som inte tar för givet att den kör felfritt.
Grattis Vanessa till körkortet!

Och jag måste säga att du skrev ett jättebra inlägg som många här verkligen borde ta till sig.
Många ser inte sina egna fel och brister i sin körning, utan dom skyller allt på inspektören eller bilen dom får köra.
Om alla bara tog ett steg bakåt och såg hur dom själva hade uppträtt i trafiken och hur dom tänkte när dom satt där bakom ratten, så är jag rätt säker på att många skulle inte chansa med att boka en uppkörning bara för att dom tror att dom kan allt.

Sedan så har ju ens beteende visst betydelse när man kör bil, om man har ett hektiskt och rappt beteende så får man även det när man sitter och kör bil, medans om man är lugn och medveten om det som sker runt en hela tiden så blir man även en lugn och analyserande och säker bilförare..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo