Förstår att det är väldigt bekvämt att skylla på inspektören när det inte går som man vill, men faktum är att om man har kuggat 5 gånger så gör man nog något fel. Och då får man väl även fråga sig om man verkligen vill att inspektörerna ska godkänna elever som inte klarar vad som krävs? Det skulle ju ge en mycket osäkrare trafikmiljö.
Ta istället in vad inspektören säger, tag med kritiken till läraren på trafikskolan och/eller till din privata handledare och försök öva på det som inte gick så bra. Det är aldrig en bra idé att bara bestämma sig för att allt är alla andras fel, eftersom man då aldrig kommer utvecklas och bli bättre.
Håller med dig till typ 50%...för faktum är att vissa inspektörer verkar tycka sitt jobb är så förbannat tråkigt så de kuggar elever för små fel. Sen att inte alla inspektörer dömer på samma sätt gör ju saken 100ggr värre. En kompis till mig fick åka ca 3 km utanför den staden jag bor i parkera och sen åka till bx. Han vart godkänd, jag å andra sidan fick åka runt i staden jag körde upp i (ha i åtanke att jag inte hadde kört i staden förut) göra fickparkering i hårt trafikerad väglag jag fick åka motorväg flera ggr bara för att bli icke godkänd för att jag hadde tvekat på att åka ur accselerationsfälltet när en bil kom i 110km/h.
BTW tycker den här skiten är ibland till för att mjölka eleverna på pengar den äldre generationenn har haft det 1000ggr lättare en oss....ex min morbror berättade att han körde mot rött ljus när han var i min ålder och han fick körkort men han har inte orsakat ngn kolistion eller olycka för det.