Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Gäst 2015-11-24 17:23 ! Citera #
killer 2012-04-20
Inspektörn ; Jag klarade uppkörningen för ett par dagar sedan :) Vet inte om du läst det.

Pluggar nu för fullt för mitt teoriprov den 27;e. Kan ha körkort om 1 vecka :P
Hej snälla jag behöver läsa teori också jag klarade körningen men inte teorin snälla har du några frågor jag kan öva på tacksam för svar
Gäst 2015-11-24 17:24 ! Citera #
Snoppis 2015-11-19
Klarade både uppkörning och teori på första försöket. Uppkörningen i Farsta, som sägs vara bland det svåraste. Inga konstigheter! 8-)
Behöver teori frågorna du övade på
Maria 2015-11-24 23:40 ! Citera #
Gäst 2015-11-24
Behöver teori frågorna du övade på
Varför ska du öva på dom frågorna han fick?
Ni kommer med största sannolikhet inte ens få samma frågor..

Så vill du klara teorin så skaffa dig en körkortsbok och sedan är det bara att börja läsa!!
Jesper 2016-01-02 12:58 ! Citera #
Nästan hela Transportstyrelsen är genomkorrupt och utgår i stort sett inte på något sätt utifrån verkligheten.
Efter flera års kamp mot denna sjuka myndighet kan jag enbart ge ett enda råd.
Flytta adress utomlands ett par månader, till ex Grekland, och köp körkortet av någon lika korrupt där för att jämna ut misären i Sverige.
Då blir det bara byte till svensk efter att ha flyttat adressen hem igen.
Annars ett lite råd till MC uppkörare. Åk aldrig till Gävle, där gör instruktörena egna regler. Inte heller Tullinge, vart de är påverkat av sporthojsåkandet och även tvingar alla ut på en livsfarlig grusväg.
Enda vettiga ställe jag har sett är Barkerby i Stockholmsområdet. Min tidigare granne gillade Malung vart instruktören inte ens tvingade dom genom de sjuka ban stuntövninger.
Kör inte upp på egen ”tung” hoj heller, det gillas ofta inte. Och katastrofalt nog har Transportstyrelsen kommit på att de ska dra in flera pengar vid att tvinga alla till ny uppkörning, trots 2 år på mellanhoj. Detta betydar att kvinnor måste hantera MC som ofta inte passar dom i de sjuka stunt övninger på bana, vart de löjligt höga koner tar i avgassröret på ena sidan, till ex Suzuki 650, så slalomåkning inte kan köras jämnt. Och dessutom finns mellanhojar i praktiken inte på körskolarna, de kan nöja sig med att ta en av de tunga hojar och registrera som mellanhoj.
En unik bra affär för skrupellösa körskolor som låtar kvinnor köra obegränsat och onödigt många lektioner.
Detta gör Sverige väldigt unik, förutom att ingen andra länder i hela världen har samma uppkörningsmetoder.
Så oavsett om den onödigt besvärliga ban stuntövningen godkänns, men inte ute i trafik, då tvingas eleven igenom samma stuntövninger, som inte påminner om verkligheten, om igen.
Mycket absurd finns att konstatera om korruptionen i svensk trafik, det enda körlärarna sa till mig var att de har gett upp emot den. Som alltid här - gilla läget eller flytta!
3 missar 2016-01-22 15:26 ! Citera #
Kan bara instämma om Jakobsberg. Det är ett lotteri. Jag har blivit kuggad tre gånger. Har kört sjukt mycket med körskola, och kört med körskolebilen varje gång. Teorin har jag grejat utan problem. Första gången var absolut värst att bli kuggad - då var han bara sur och hade ingen direkt kritik - men det var ändå ”farligt”. Jag tycker jag aldrig kört så försiktigt som den gången. Nästa gång hade jag en superbra inspektör, men givetvis var jag då så nervös att jag gjorde ett dunderfel som jag aldrig nånsin gjort annars. Direkt fail, men annars gick det perfekt. Tredje gången gick bra, men såklart ännu mer nervös. Orolig för att få en sur person igen, men han var mest tyst. Gjorde lite småmissar och han ingrep även en gång fast jag inte tyckte jag gjorde nåt fel. Tydligen bromsade jag för långsamt eller nåt sånt. Antar att det bara är att boka ny uppkörning och hoppas på att jag slipper ta ännu fler lektioner. Har redan lagt över 50 på lektioner och uppkörning mm. Helt sjukt dyrt att ta körkort.
Gäst 2016-01-22 18:44 ! Citera #
3 missar 2016-01-22
Kan bara instämma om Jakobsberg. Det är ett lotteri. Jag har blivit kuggad tre gånger. Har kört sjukt mycket med körskola, och kört med körskolebilen varje gång. Teorin har jag grejat utan problem. Första gången var absolut värst att bli kuggad - då var han bara sur och hade ingen direkt kritik - men det var ändå ”farligt”. Jag tycker jag aldrig kört så försiktigt som den gången. Nästa gång hade jag en superbra inspektör, men givetvis var jag då så nervös att jag gjorde ett dunderfel som jag aldrig nånsin gjort annars. Direkt fail, men annars gick det perfekt. Tredje gången gick bra, men såklart ännu mer nervös. Orolig för att få en sur person igen, men han var mest tyst. Gjorde lite småmissar och han ingrep även en gång fast jag inte tyckte jag gjorde nåt fel. Tydligen bromsade jag för långsamt eller nåt sånt. Antar att det bara är att boka ny uppkörning och hoppas på att jag slipper ta ännu fler lektioner. Har redan lagt över 50 på lektioner och uppkörning mm. Helt sjukt dyrt att ta körkort.
Skulle inte påstå att det är lotteri om inspektören måste ingripa!!! Det gör hen bara vid fara för er egen säkerhet. Tex att man är nära att krocka. Så du är inte redo. Inse det. Punkt.
Gästennr1 2016-01-22 21:39 ! Citera #
Ett tips till er som har problem med uppkörningen, åk till Finspång, strax utanför Norrköping. Det finns 2 st rödljuskorsningar, ca 6 st rondeller, resterande är högerregel. Enkelt och bra! Lycka till!!
Gäst 2016-01-22 21:50 ! Citera #
Gästennr1 2016-01-22
Ett tips till er som har problem med uppkörningen, åk till Finspång, strax utanför Norrköping. Det finns 2 st rödljuskorsningar, ca 6 st rondeller, resterande är högerregel. Enkelt och bra! Lycka till!!
Om man måste åka till en annan ort för att klara sin uppkörning så är man väl knappast mogen/redo att ha körkort ännu eller??
Gäst 2016-01-23 13:19 ! Citera #
Gäst 2016-01-22
Skulle inte påstå att det är lotteri om inspektören måste ingripa!!! Det gör hen bara vid fara för er egen säkerhet. Tex att man är nära att krocka. Så du är inte redo. Inse det. Punkt.
Ehm... ”ok”. Jag var definitivt inte nära att krocka. Jag rullade långsamt framåt, men tro du det om du vill. Du går troligen igång på att tracka folk. Jag är definitivt redo. Klarat teorin två gånger av två möjliga, skrivit om pga att man fan inte hinner köra upp inom de där två månaderna om man är heltidsanställd. Hela körkortet är ett skämt - det är helt omöjligt att ta om man har ett jobb samtidigt. Tips till alla som läser - ta semester mitt i våren och ta körkort.
Gäst 2016-01-23 20:15 ! Citera #
Gäst 2016-01-23
Ehm... ”ok”. Jag var definitivt inte nära att krocka. Jag rullade långsamt framåt, men tro du det om du vill. Du går troligen igång på att tracka folk. Jag är definitivt redo. Klarat teorin två gånger av två möjliga, skrivit om pga att man fan inte hinner köra upp inom de där två månaderna om man är heltidsanställd. Hela körkortet är ett skämt - det är helt omöjligt att ta om man har ett jobb samtidigt. Tips till alla som läser - ta semester mitt i våren och ta körkort.
Vart exakt skrev jag att du krockade?? Gav det bara som ett exempel herregud!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo