Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Yajirou 2016-01-23 22:53 ! Citera #
Gäst 2016-01-23
Ehm... ”ok”. Jag var definitivt inte nära att krocka. Jag rullade långsamt framåt, men tro du det om du vill. Du går troligen igång på att tracka folk. Jag är definitivt redo. Klarat teorin två gånger av två möjliga, skrivit om pga att man fan inte hinner köra upp inom de där två månaderna om man är heltidsanställd. Hela körkortet är ett skämt - det är helt omöjligt att ta om man har ett jobb samtidigt. Tips till alla som läser - ta semester mitt i våren och ta körkort.
Vad jag vet så har man rätt till någon timmas ledighet från ett jobb när det handlar om uppkörning. Då om arbetsgivaren nekar så i princip hindrar hen din ”framtid” eller utbildning vilket inte är okej.
Annars kan man säga att man har tandläkare, läkartid eller är sjuk den dagen och kan inte jobba. Arbetsgivare har inte rätt att kräva kvitto på tandläkare t.ex. Annars är din arbetsgivare ett skämt och du kan ringa facket för råd.

Dock så är körningar med trafikskolan svårt att få ledigt för. Då måste man antingen ta extremt tidiga tider eller sena tider om möjligt för körningarna.
Niklas 2016-01-24 09:59 ! Citera #
Gäst 2016-01-23
Ehm... ”ok”. Jag var definitivt inte nära att krocka. Jag rullade långsamt framåt, men tro du det om du vill. Du går troligen igång på att tracka folk. Jag är definitivt redo. Klarat teorin två gånger av två möjliga, skrivit om pga att man fan inte hinner köra upp inom de där två månaderna om man är heltidsanställd. Hela körkortet är ett skämt - det är helt omöjligt att ta om man har ett jobb samtidigt. Tips till alla som läser - ta semester mitt i våren och ta körkort.
Det går alldeles utmärkt att ta körkort även om man är heltidsanställd, det gjorde nämligen jag :)
Det gäller bara att vara jävligt disciplinerad och prioritera annorlunda så går det utmärkt.
Så att skylla på ens jobb tror jag inte en sekund på, det är nog du som inte har velat prioritera på ett annat sätt som har skitit sig :D
Gäst 2016-01-24 19:26 ! Citera #
Jajemän! Håller med ovanstående talare! Går perfekt att ta körkort fast man har en annan heltidssyssla. Läs teori ca 1 timme per dag + kontinuerlig körning är grejen.
Gäst 2016-02-04 17:14 ! Citera #
Jag har kuggat 7 gånger, Du har kuggat uppkörningen 5 gånger, Kommer aldrig att ge upp tills jag får kortet.
Gäst 2016-02-04 17:27 ! Citera #
Jag har skola 100 % plus jobb 20-30 timmar i veckan och jag håller med körkortet(teorin godkänd idag, uppkörning imorgon). Visst det är påfrestande att få det att gå ihop men det är ju bara en period i livet som är lite stressad.
Lily 2016-03-11 22:25 ! Citera #
Hej jag undrar om du fick körkortet, jag gjorde 10 gånger uppkörning men ändå fick inte körkortet. Jag vet inte hur kan jag klarar provet!
Gäst 2016-03-12 09:56 ! Citera #
Lily 2016-03-11
Hej jag undrar om du fick körkortet, jag gjorde 10 gånger uppkörning men ändå fick inte körkortet. Jag vet inte hur kan jag klarar provet!
Tråkigt att det går så dåligt för dig.. Du kanske har fel studieteknik...Annars får du inse att alla kan inte ta körkort, det är en viss procent i Sverige som inte klarar av det, så du kanske ska fundera på att köpa ett busskort :)
Gäst 2016-03-12 14:34 ! Citera #
Gäst 2016-03-12
Tråkigt att det går så dåligt för dig.. Du kanske har fel studieteknik...Annars får du inse att alla kan inte ta körkort, det är en viss procent i Sverige som inte klarar av det, så du kanske ska fundera på att köpa ett busskort :)
Intressant detta med procenten. För har nämligen hört på min körskola att alla i princip kan ta körkort. Handlar ju mycket om inställning. Ger man sig fan p’t så går det.
FML 2016-03-31 11:48 ! Citera #
Misslyckades på min andra uppkörning livet känns åt helvete :scared :cry:
jaag 2016-04-06 21:56 ! Citera #
Lina901 2010-10-13
Ja jag e så jävla förbannad !!!! jag har övningskört i över 2 år både privat och på körskola hur mycket so m helst!.. Farsan har typ lagt ut över 100 000kr
på mitt körkort men ne hur bra jag än kör ger dem mig inte de där jävla körkortet utan kuggar mig me flit säkert!!...
Jag menar jag e jätte bra på att köra.. har kört till landet till o me till en annan stad o till flygplatsen o allt flera gånger och det har gått hur bra som helst..!
farsan tycker inte att jag gör nåt fel när jag kör och de tycker inte hans kompisar heller som e lastbilschafförer..!!!
men ne alltid så kuggar dem mig.. visst de 3 första gångerna kanske jag parkerade för dåligt eller gjorde nåt misstag
men nu åkte jag upp till Söderhamn en liten stad för 5e uppkörningen och allt gick bra!!!! grejen var bara ratt gubben var sur som fan o inställd på att kugga mig så han lät mig köra typ 45 min tills ajg gjorde nåt fel jag menar ingen kan fan köra perfekt hela tiden!!! :lol:

Så den första halvtimmen körde jag på skitbra o han gjorde inga anteckningar alls... jag fick backa, fickparkera i en backe o de gick bra, start i lutning, oskyddade trafikanter, körning i körfält och körfältsbyte, gatukorsning, signalerad gatukorsning, cirkulation, motorväg och omkörning var allt jag fick göra!!
Jag blev godkänd på allt förutom motorväg.. o de var skumt för jag körde motorväg en runda o allt gick bra då o sen tog han mig på en till runda på motorvägen när jag blivit godkänd där!!!!! jävla dålig stil :o aa men då gjorde ja ett jävla misstag för ja trodde att ja skulle få mitt körkort o att allt var slut såm var mer avslappnad o så var det en stoppskylt innan en motorväg där hastigheten var 110km/h.. o efterssom jag e van vid stoppskylt vid en landsväg me 70 km/h så brukar man hinna köra ut fast man ser en bil långt bort o så ville jag inte blockera trafiken genom o stå för länge... så en bil var jätte långt bort o han bytte körfält till de vänstra för o hjälpa mig så jag ba jag hinner o kör ut o gubben ba ne du kan inte köra ut nu!.. för bilen körde ju i 110 så han ansåg att det inte var lämpligt. men mitt körfält var ju fritt!!!!!....
okej jag borde ha väntat in den bilen men ändå jävla SVERIGE... o nu måste jag typ göra om teoriproet som jag klarade på andra försöket... jävla dåligt o jag e jävla motiverad o köra upp en 6.e gång pinsamt som fan o alla tror jag e dålig fast jag kan köra bra... o man har bara lust o ge upp... o så mkt pengar o tid farsan har betalat... men jag e väl för dum i huvet för ett körkort då...
Hej har läst att du blivit kuggad många gör. Jag vet det var för 6 år sen... men jag sitter i din sits nu och år dåligt. Har kört upp 6 går. Förra gången gick allt bra förutom parkering. Skulle inte instruktörerna kolla på helheten?
Ok men det jag undrar med dig hur det gick sen. SJ kör jag med skolan i två år och har inget att lära mig mer. Ingen kör ju Perfekt. Tacksam för svar

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 20:01
5
I dag 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest