Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Gäst 2016-09-22 11:49 ! Citera #
Absolut inte sluta.
Själv tog paus pga 2 läraren som trodde inte på att jag kan köra bil.el kan de inte jobbet..
Har ingen privathandledare..
Nu är tillbaka men väljer automat....
Är nästan färdig med alla moment väntar tills skolan godkänner mig till finalen...
Gäst 2016-09-23 03:32 ! Citera #
Lina901 2010-10-13
Ja jag e så jävla förbannad !!!! jag har övningskört i över 2 år både privat och på körskola hur mycket so m helst!.. Farsan har typ lagt ut över 100 000kr
på mitt körkort men ne hur bra jag än kör ger dem mig inte de där jävla körkortet utan kuggar mig me flit säkert!!...
Jag menar jag e jätte bra på att köra.. har kört till landet till o me till en annan stad o till flygplatsen o allt flera gånger och det har gått hur bra som helst..!
farsan tycker inte att jag gör nåt fel när jag kör och de tycker inte hans kompisar heller som e lastbilschafförer..!!!
men ne alltid så kuggar dem mig.. visst de 3 första gångerna kanske jag parkerade för dåligt eller gjorde nåt misstag
men nu åkte jag upp till Söderhamn en liten stad för 5e uppkörningen och allt gick bra!!!! grejen var bara ratt gubben var sur som fan o inställd på att kugga mig så han lät mig köra typ 45 min tills ajg gjorde nåt fel jag menar ingen kan fan köra perfekt hela tiden!!! :lol:

Så den första halvtimmen körde jag på skitbra o han gjorde inga anteckningar alls... jag fick backa, fickparkera i en backe o de gick bra, start i lutning, oskyddade trafikanter, körning i körfält och körfältsbyte, gatukorsning, signalerad gatukorsning, cirkulation, motorväg och omkörning var allt jag fick göra!!
Jag blev godkänd på allt förutom motorväg.. o de var skumt för jag körde motorväg en runda o allt gick bra då o sen tog han mig på en till runda på motorvägen när jag blivit godkänd där!!!!! jävla dålig stil :o aa men då gjorde ja ett jävla misstag för ja trodde att ja skulle få mitt körkort o att allt var slut såm var mer avslappnad o så var det en stoppskylt innan en motorväg där hastigheten var 110km/h.. o efterssom jag e van vid stoppskylt vid en landsväg me 70 km/h så brukar man hinna köra ut fast man ser en bil långt bort o så ville jag inte blockera trafiken genom o stå för länge... så en bil var jätte långt bort o han bytte körfält till de vänstra för o hjälpa mig så jag ba jag hinner o kör ut o gubben ba ne du kan inte köra ut nu!.. för bilen körde ju i 110 så han ansåg att det inte var lämpligt. men mitt körfält var ju fritt!!!!!....
okej jag borde ha väntat in den bilen men ändå jävla SVERIGE... o nu måste jag typ göra om teoriproet som jag klarade på andra försöket... jävla dåligt o jag e jävla motiverad o köra upp en 6.e gång pinsamt som fan o alla tror jag e dålig fast jag kan köra bra... o man har bara lust o ge upp... o så mkt pengar o tid farsan har betalat... men jag e väl för dum i huvet för ett körkort då...
100 000kr måste jag säga att du är en gold digger och verkar ligga på under intelligent nivå respektive form av störning. Och ja, du har rätt. du är väldigt korkad i skallen.
Gäst 2016-09-30 11:16 ! Citera #
Allt Fler tar körkort för endast automatväxlad bil
Gäst 2016-09-30 11:47 ! Citera #
Aldrig tagit en körlektion på skola och har knappt övningskört också med farsan, kanske 15 timmar totalt i tid? Klara uppkörningen på första försök, blev förvånad själv för jag gjorde misstag så som låg för nära en lastbil på motorvägen, körde lite för sakta ibland, total failade back parkering i ruta(hamnade mitt på sträcket o tog upp två rutor) men anledningen till godkänt var att i helhet var det bra, att de ej kollar detaljer utan helheten. Har lagt cirka 3500kr totalt på mitt körkort, billigt blev de :D
Gäst 2016-11-09 09:08 ! Citera #
Det har kommit många intressanta frågor och svar här. Jag mins att jag läste TS tråd i början o tänkte jamen så svårt skall det väl inte vara att köra upp om man e förberedd. Sååå fel jag hade. Själv började jag köra på trafikskola o privat 2012 summan mina stackars päron har fått lägga på såväl intensivutbild och körskolor vill jag inte ens veta. Jag klara teorin på andra försöket men INTE uppkörningen. 4ggr gjorde jag den o sen så gav jag upp. Alla inkl. Inspektören sa ”du är nära”... men va fan betydde de när kompisarna en efter en skaffa kort och bil och själv fick nöja sig som passagera. Jag lade ner kortet i 4 år. Sorgens och frustrationen över hur dålig jag var fanns alltid där. Efter dessa år kom modet sakta och i smyg gjorde jag om alla delar eftersom jag inte trodde jag skulle våga mig på fler avslag. Körde upp i somras med manuellt och kuggade IGEN. Gav mig själv ett sista försök i fredags på automat. 6gången gilt den lyckan är obeskrivlig. Skrev teorin igår o nu har jag mitt kort. Vill ha för manuell körning men tänker att jag gör den sen just nu e jag bara såååå jävla glad att äntligen ha fått kortet. Så till er alla som kämpar o sliter.GE INTE UPP. På ett eller annat sätt så klarar ni det.
Gäst 2016-11-09 15:15 ! Citera #
Gäst 2016-11-09
Det har kommit många intressanta frågor och svar här. Jag mins att jag läste TS tråd i början o tänkte jamen så svårt skall det väl inte vara att köra upp om man e förberedd. Sååå fel jag hade. Själv började jag köra på trafikskola o privat 2012 summan mina stackars päron har fått lägga på såväl intensivutbild och körskolor vill jag inte ens veta. Jag klara teorin på andra försöket men INTE uppkörningen. 4ggr gjorde jag den o sen så gav jag upp. Alla inkl. Inspektören sa ”du är nära”... men va fan betydde de när kompisarna en efter en skaffa kort och bil och själv fick nöja sig som passagera. Jag lade ner kortet i 4 år. Sorgens och frustrationen över hur dålig jag var fanns alltid där. Efter dessa år kom modet sakta och i smyg gjorde jag om alla delar eftersom jag inte trodde jag skulle våga mig på fler avslag. Körde upp i somras med manuellt och kuggade IGEN. Gav mig själv ett sista försök i fredags på automat. 6gången gilt den lyckan är obeskrivlig. Skrev teorin igår o nu har jag mitt kort. Vill ha för manuell körning men tänker att jag gör den sen just nu e jag bara såååå jävla glad att äntligen ha fått kortet. Så till er alla som kämpar o sliter.GE INTE UPP. På ett eller annat sätt så klarar ni det.
Grattis! Väldigt lätt att fixa manuell om du har automat eftersom den uppkörningen endast kollat hur du hanterar växlarna.
55 2016-11-10 07:36 ! Citera #
Gäst 2016-11-09
Grattis! Väldigt lätt att fixa manuell om du har automat eftersom den uppkörningen endast kollat hur du hanterar växlarna.
Nja stämmer inte hetl det du skriver, räcker inte bara att kunna hantera växlarna.

Utan du måste kunna tillämpa ecodriving , och det kan ta lite tid att lära sig, om man ska ta körkort för manuell
Gäst 2016-11-10 14:11 ! Citera #
55 2016-11-10
Nja stämmer inte hetl det du skriver, räcker inte bara att kunna hantera växlarna.

Utan du måste kunna tillämpa ecodriving , och det kan ta lite tid att lära sig, om man ska ta körkort för manuell
Men att använda ecodriving är ju att hantera växlarna :lol:
Gäst 2016-11-10 14:43 ! Citera #
är i exaaakt samma situation just nu snart 4 uppkörningen
55 2016-11-10 18:46 ! Citera #
Gäst 2016-11-10
Men att använda ecodriving är ju att hantera växlarna :lol:
Jo en del av ecodriving är att växla på ett miljövänligt sätt. Men ecodriving är mer än vilken växel du kör i

info ang ecodriving från körkortonline

Accelerera ganska snabbt

En bil som kör konstant i samma hastighet förbrukar mindre bränsle än en bil som accelererar. Därför är det bäst att snabbt komma upp i hastigheten du vill ha och inte dra ut på accelerationsfasen. Tänk dock på att hålla motorn under 3 000 varv/minut (RPM).

Undvik kopplingen

Tryck bara ner kopplingen när du måste, det vill säga i samband med växling. Detta eftersom motorn förbrukar bränsle när kopplingen är nertryckt.

Motorbromsa ofta

En bil som motorbromsar förbrukar inget bränsle. Själva bromsverkan kommer från friktionen inne i motorn.

Hur man motorbromsar

Du motorbromsar genom att släppa gasen helt. Håll koll på motorns varvtal och växla ner strax innan det når 1 200–1 300 varv per minut. Kommer du under de varvtalen börjar motorn nämligen att förbruka bränsle igen.

Undvik att bromsa och stanna

Det minst bränslekrävande är som sagt att ”glida fram” i konstant fart. Varje inbromsning innebär att du slösar den energi som har byggt upp din fart.

När ser ett rödljus framför dig, kan du motorbromsa och sakta glida fram (utan att stanna) och hoppas på att det ska slå om till grönt. Det sämsta du kan göra är att köra fram i snabb fart, bromsa till stillastående precis innan rödljuset och sedan accelerera från stillastående upp till den ursprungliga farten.
Viktigt förtydligande angående ecodriving

Trafiksäkerheten har alltid högre prioritet än ecodriving. Om du till exempel måste bromsa in kraftigt för att inte köra på en fotgängare, ska du inte börja tänka på att göra det miljövänligt genom att motorbromsa – trampa bara på bromspedalen!

Hur viktigt är det med ecodriving på uppkörningen?
– Det viktigaste är att du kör miljövänligt när det är lämpligt. Konkreta exempel:

Bra: Du svänger ut på en 50-väg, accelererar bestämt och använder växlarna 1-2-4.
Dåligt: Du svänger in på en parkering för att parkera. Du accelererar kraftigt och hoppar från växel 2 till 4. Detta är ekonomiskt, men du kan ändå kuggas på grund av det, eftersom det inte är lämpligt i situationen. Lämpligast är förmodligen att rulla sakta på växel 2.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:05
4
I dag 13:48
7
I dag 08:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov