Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

gäst 1 2014-09-01 20:47 ! Citera #
Kuggat idag :( o vet ni vad hade jag för fel....jag tittade för mycket på döda vinkeln...min lärare sa hela tiden glöm inte döda vinkeln, glöm inte döda vinkeln. du kör bra bara kolla på döda vinkeln....o idag säger examinator eller vad kallas han...varför tittar du på döda vinkeln..du behöver inte göra det..kolla bara på trafik i speglarna o köra... :?
Björn He 2014-09-20 23:11 ! Citera #
Janne
Varning: Kör aldrig upp i Jakobsberg, de kuggar 95% av alla privatister.
Det spelar ingen roll om du kör perfekt.....
Deras två standard nedslag är följande ->
1. Glömmer att titta i död vinkel. (Glömmer du en gång är det kört)
2. Planera körningen.
Det är inte uppkörning de håller på med utan pennalism....vem kan stoppa dom.
De är köpta av trafikskolorna.


Janne!
Du verkar tala sanning när du säger att de är överdrivet stenhårda i Jakobsberg. Nån kille i min gamla parallellklass blev kuggad typ helt utan anledning på sin 2:a uppkörning i Jakobsberg i vintras. Han säger att inspektören aldrig ingrep genom att t.ex. bromsa med dubbelkommandot och att han gjorde allt han vet man SKA göra i trafiken; han lämnade företräde vid väjningsplikt, stannade för att släppa förbi gående vid övergångsställen, höll hastighetsgränsen etc. men ändå blev han kuggad för att han ”inte kunde köra säkert”, mycket taskig kuggning asså... Han frågade ju självklart varför han inte ansågs vara en ”säker” förare men ville inte direkt förklara varför. Likadant med en tjej i min gamla parallellklass, hon körde upp med sin trafikskola i Jakobsberg 4 gånger, bara konstigt att hon kunde kuggas hela 3 gånger trots att hon var trafikskoleelev. Vet inte varför hon kuggades på 3:e försöket, men på 2:a försöket kuggades hon för att ha missat väjningsplikt av konstig anledning, självklart hennes eget fel, men egentligen var hon inte tvungen att göra den där uppkörningen, hon blev tvingad bara för att hennes tidigare uppkörning, 1:a alltså, av konstig anledning blev underkänd för att ha ”tittat för dåligt bakåt” vid backning runt hörn, men enligt henne själv vred hon sitt huvud bakåt, konstigt att hon då blev kuggad.

Blev själv kuggad 2 gånger, klarade mig på 3:e försöket, körde upp som privatist alla 3 gångerna. Men jag tycker det berodde på att trafikinspektörerna var taskiga, bl.a. lurade de mig i en fälla genom att uppmana mig att köra på vägar som typ inte gick att köra säkert på, enligt min egen synpunkt verkar jag ha blivit lurad i en fälla. Kuggningarna berodde inte på att jag var dum i huvet, man är inte dum i huvet för att man inte klarar ett förarprov. Har fått jäkligt mycket kritik bara för att jag klagat på kuggningen på min 2:a uppkörningen vilket jag tycker är löjligt. Jag har då klagat på att jag underkändes för att jag råkade köra ut för tidigt på en landsväg så att andra bilar tvingats bromsa för mig, men jag kände mig ju liksom nödgad att göra det för att vägen var hårt trafikerad och att den där fördömda förarprövaren tvingade mig att köra in där, vet inte varför, säkert för att han ville lura mig i en fälla för att få mig kuggad; vissa kuggare har ju skyllt på att de vill tjäna pengar och därför kuggar de sina körelever med flit, vilket verkar vara sant. Men vem som helst kan väl råka köra ut för tidigt på en landsväg? Om andra hade kört där så hade de säkert gjort samma sak som mig, och då är det bara löjligt av dem att kritisera mig för det där, vet inte varför de gör det, säkert bara för att de själva inte kört på en sådan läskig landsväg och de tror att de kan det när de egentligen inte kan. Och att de säger att jag ”saknar trafikvett” för ett ”misstag” de själva troligen kan göra är ju helt överdrivet! Om folk ska tycka att mitt körkort inte borde finnas för nånting vem som helst i landet kan göra, så tycker jag att det inte ska finnas några körkort överhuvudtaget! Det är ju helt meningslöst att ha körkort om det inte alltid går att köra säkert, och jag tycker det är löjligt att säga att det är fel på föraren, det är ju snarare fel på vägen eftersom den är omöjlig att köra på. Om man ska kunna köra säkert på såna hårt trafikerade landsvägar, så tycker jag man ska bygga motorväg där istället för att klaga på föraren, det är ju bara konstigt att den där landsvägen som dessutom är en riksväg inte är en motorväg. Jag är bergsäker på att de som klagar på mig själva kommer att råka köra ut för tidigt på en sådan väg förr eller senare, det kan ju alltid hända att folk gör det, har inte jag i så fall rätt att gnälla på dem eftersom de gnäller på mig?
Men visst, jag blev bromsad av trafikinspektörn en gång när jag försökte köra in på vägen för att nån lastbil kom, han bromsade väl mig för att han inte ville att lastbilen skulle behöva bromsa för mig, ganska onödigt, den var ju tillräckligt långt bort för att hinna bromsa om jag hamnat i vägen för den. Nästa gång jag försökte köra iväg blev jag inte bromsad men då råkade jag hindra en bakomvarande bil så att den tvingades bromsa för att undvika att köra på mig bakifrån, men det där var ju inte med flit Vet att det var lite farligt och slarvigt av mig, men jag kunde ju inte och vågade inte vänta, var inte bara rädd för att uppkörningstiden skulle gå ut utan också för att jag skulle få stå still i evigheter och kanske bli kuggad för passivitet + de har ju sagt på körskolorna att man ska undvika att vara passiv; man ska inte stå still vid väjningsplikten överdrivet länge och har man bestämt sig att köra så SKA man köra, så kände mig bara nödgad att göra så, nästan alla bilister som tvingats vänta länge brukar ju göra så. Om man inte ska ”tränga sig före” i en situation där vägen är hårt trafikerad och inspektören ”pressar” en att köra in på vägen, vad ska man göra då?!
Björn He 2014-09-20 23:21 ! Citera #
Vill tillägga i mitt inlägg ovan att jag tycker att om folk ska få körkort så ska ALLA uppkörningar vara på samma villkor, tycker det är orättvist att de inte är det. Det är löjligt att andra kan klara uppkörningen medan jag inte kan för att jag får köra upp på svårare vägar än dem, och att de klagar på mig för det trots att de säkert kan göra sådant själva är ju verkligen att gå till överdrift asså!
VroomVroom 2014-09-21 16:48 ! Citera #
Wow, ni nojar helt mig. Har redan planerat att snart köra upp i Jakosberg - hos trafikverket/transportsstyrelsen. Är privatist men har kört en test körning hos en skola för ett tag sedan och vad de sa var det bara små saker som jag tycker jag har blivit bättre på övertid.

Verkar nästan omöjligt att ta körkort där, enligt vissa av er. Men är inte de flesta ställen likadana? Vart man än vill köra så handlar det ju alltid om folk som gör allt för business och inte det rätta, i många fall iallafall.
Björn He 2014-09-21 22:23 ! Citera #
VroomVroom
Wow, ni nojar helt mig. Har redan planerat att snart köra upp i Jakosberg - hos trafikverket/transportsstyrelsen. Är privatist men har kört en test körning hos en skola för ett tag sedan och vad de sa var det bara små saker som jag tycker jag har blivit bättre på övertid.

Verkar nästan omöjligt att ta körkort där, enligt vissa av er. Men är inte de flesta ställen likadana? Vart man än vill köra så handlar det ju alltid om folk som gör allt för business och inte det rätta, i många fall iallafall.


Om du kör bra, d.v.s. följer trafikreglerna och är tillräckligt försiktig för att undvika att bli bromsad av dubbelkommandot så kommer du säkert att klara dig även om du är privatist, hoppas det i alla fall. Det är nog sant som många säger, att Stockholmsinspektörerna brukar kugga folk nästan helt utan anledning, så det är nog stor risk för dig att bli kuggad. Själv blev jag kuggad 2 gånger på uppkörningen, bokade som privatist, tycker själv att mina kuggningar var rätt orättvisa. Det är bara löjligt av folk, och då främst trafikinspektörerna, att säga att jag kom till körproven för tidigt, det gjorde jag ju inte.
user 2014-10-03 23:12 ! Citera #
De vill bara känna pengar på os.Hade samma tanke, att köra utan körkort .... och inte ge en shit . Men nu ska jag prova igen. Hoppas det gå bra,och jag fixar det.
Björn He 2014-10-09 12:57 ! Citera #
user
De vill bara känna pengar på os.Hade samma tanke, att köra utan körkort .... och inte ge en shit . Men nu ska jag prova igen. Hoppas det gå bra,och jag fixar det.


Fattar att de vill tjäna pengar, det är väl därför de kuggar folk. Blev ju själv kuggad 2 gånger. 2:a gången blev jag kuggad för nåt misstag som typ berodde på att den där förarprövarn lurade mej i en fälla, har hört att de brukar lura privatisterna i fällor, hade ingen aning om det när jag bokade uppkörning. Blev inte bara kuggad för att ha råkat köra ut på den där hårt trafikerade landsvägen ”för tidigt”, utan också för att jag stannade i en järnvägskorsning på väg tillbaka till Trafikverkets kontor, gjorde det för att det var ett övergångsställe direkt efter spåret, jag skulle väl inte ha riskerat att köra på gående, så sjuk kan man ju inte vara i trafiken! Löjlig anmärkning asså, ännu löjligare är ju att den där vägen kan ha en järnvägskorsning sådär nära ett ställe där bilar kan behöva stanna, man ska ju inte behöva bli kritiserad för dåliga körskickligheter bara för att vägar kan vara sådär överdrivet dåliga! Pappan blev ju självklart också arg på den där anmärkningen, han tycker också att det var dåligt av inspektörerna att ge mej en prick för något sådant. Eller först tyckte han att jag var korkad som stannade i spåret vilket är jäkligt livsfarligt men han kom dock att ändra sej när han förstod att jag var tvungen eftersom det var ett övergångsställe där. Det är ju som han säjer, man måste ju stanna om det finns gående som ska över vägen, visst är det farligt att stanna i spåret men om man inte ska stanna, vad ska man göra då?! Ska man fortsätta att köra för att ”gåendes liv går före tågtrafikanternas liv”, det ska man ju inte!? Men egentligen var jag ju inte tvungen att göra den här 2:a uppkörningen, blev tvingad att göra den bara för att den innan blev underkänd, egentligen skulle den ha blivit godkänd men blev ej godkänd bara för att den var löjlig, den 2:a var ju ännu löjligare eftersom den typ inte gick att klara. Klarade mig på 3:e försöket som privatist, men många trafikskoleelever har ju också klarat sej på 3:e försöket, i så fall är jag ju inte dum i huvet. Nån tjej i min gamla gymnasieparallellklass körde upp med körskola och hon klarade sig på 4:e försöket, det är visst fler än henne som klarat sig på 4:e försöket, mycket egendomligt asså. Trodde det var lätt att klara ett körprov men det är ju inte så lätt eftersom förarprövarna är så jäkligt löjliga, typ ALLT som har med uppkörning att göra är ju löjligt.
inspektörn 2014-10-10 05:41 ! Citera #
Björn He!
Nu har du sagt samma sak ett antal gånger och varje gång du säger det blir det bara mer och mer patetiskt!
Ditt resonemang om att du blivit ”lurad”, att vägarna är felbyggda mm visar bara att du inte förstår hur trafiken och körprovet fungerar.
Försök inse att det är du som har gjort fel! Inte hela världen!
Du kan börja med att läsa Kursplan B, där står det vad som krävs för att få körkort! Har du sett den överhuvudtaget?
Grundläggande för svensk myndighetsutövning, där förrättande av körprov ingår, är att man skall följa lagen. Att lura aspiranter på ett körprov är olagligt och därför görs det inte heller! När en aspirant känner sig lurad beror det på att dom inte är pålästa om vad som gäller utan dom tror sig veta. Ditt problem är att du inte kan lagen men förarprövarna kan den!
Lev med det!
Gäst 2015-11-12 23:17 ! Citera #
Klarade min uppkörning på första försöket men kuggade med skrivprovet med typ 2 fel. Fick göra om skrivprovet 1 gång och klarade det alldeles precis!! Haha 8-)
Snoppis 2015-11-19 08:15 ! Citera #
Klarade både uppkörning och teori på första försöket. Uppkörningen i Farsta, som sägs vara bland det svåraste. Inga konstigheter! 8-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 23:52
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo