Start > Körkortsforum > Kuggat uppkörningen 5 gånger!!…

Kuggat uppkörningen 5 gånger!!! jag ger upp

Gäst 2016-07-22 13:45 ! Citera #
Köra upp är jävligt dyrt dock. Kolla på varför du kuggar. Om det är seriösa brister är det bättre att ta körlektion på just det momentet än att bara försöka igen.
Gäst 2016-07-26 12:57 ! Citera #
Klarade mig idag på 5e försöket. De första 4 ggrna var jag ej redo - jag var inte 100 % säker i min körning och de gjorde helt rätt som kuggade mig. Jag var lika nervös idag men eftersom jag nu verkligen kan köra så påverkades inte körningen så mycket av nervositeten. Jag gjorde några små missar idag också men inget allvarligt.
Öva, öva, öva! Byt körskola. Nya tag!
labababa 2016-07-26 14:57 ! Citera #
InteSmart 2016-07-22
Byta körskola? kritik av inspektör? men snälla ni. Anledningen till varför inspektör är medvetna över era medkänslan är att ni är oförberedda, nervositet (det släpps efter 5 minuter) såsom påfrestar era tankar och förmågan minskar under körningen samtidigt att inspektören gjorde sitt beslut är nog på grund av trafkfara vilket det behöver träna upp mera.

1: Ansvaret ligger hos er, inte inspektören
2: tänk logiskt inom teoretisk och praktisk (Ironi för denne som misslyckas teoriprov enligt klassificieras härmapan)
3: svängen= titta innerspegeln, båda ytterspegeln samt döda vinkeln. Blinka och sväng. Detta kallas för defensiv körning och säkrare för oskyddade trafikanter vilket ni har dåligt moral att införa detta.

Jag klarade både uppkörning 1:a och teoriprov 2:e försöket pga. logiskt tänkande.

SNÄLLA! LÄGG NER ERA SKULDKÄNSLAN INTE ÖVER INSPEKTÖR!
Haha så jävla sant!
Gäst 2016-09-01 23:31 ! Citera #
Kuggat teorin 2 gånger och har kört upp och kuggade 3 gången en gång i Nässjö södra sverige och två gånger i Umeå får alltid köra med kvinnor som är alltid arga o otrevliga. jag har uppkörning imorgon. klarar jag inte så kommer jag fan ge upp. försöken på teoriprovet var 43 / 43/ 56 pluggade sista gången prover aldrig boken. några tips inför imorgon?
Piraten 2016-09-02 05:26 ! Citera #
Känns som du har försökt att köra upp lite överallt i tron att det är lättare på nån annan plats..

Är man redo, behöver man inte byta stad, bara tecken på att man inte är säker som bilförare om man måste byta ort!!!

Det enda som hjälper är öva öva öva och plugga!!

Nervos är alla, man får hitta något som gör en mindre nervös som prata eller intala dig att det gör inget om du kuggar, på så vis kan den värsta nervösieten släppa!

Är du privat upplärd så boka på trafikskolan för se vad som fattas i kunskap.
Piraten 2016-09-02 08:10 ! Citera #
Gäst 2016-07-22
Samma här... Är van att lyckas med det jag gör så att kugga TVÅ gånger inom ramen av en vecka känns som en käftsmäll. Lyckades du tillslut? Har jättesvårt att hitta motivationen till att boka ny uppkörning
Men varför boka en uppkörning samma vecka som du blev kuggad ?
Du får inte kunskaperna du behöver utan att öva, det lär du knappast hunnit på den korta tiden!
När man bokar tider utan rätt kunskap och blir kuggad sätter sig bara på självförtroendet genom den kritik man får!

Väldigt många här inne verka tro att man får kunskap utan att anstränga sig, därav kuggningar!
Gäst 1 2016-09-02 12:27 ! Citera #
Piraten 2016-09-02
Men varför boka en uppkörning samma vecka som du blev kuggad ?
Du får inte kunskaperna du behöver utan att öva, det lär du knappast hunnit på den korta tiden!
När man bokar tider utan rätt kunskap och blir kuggad sätter sig bara på självförtroendet genom den kritik man får!

Väldigt många här inne verka tro att man får kunskap utan att anstränga sig, därav kuggningar!
Bra skrivet Piraten!!

Jag har följt dom flesta av dina inlägg, och du kommer alltid med bra information och bra inlägg :)
Jag håller med om att dom flesta härinne verkar oerhört slöa av sig, och tror att man ska få sitt körkort hur lätt som helst. Inte konstigt att statistiken är som den är :lol:
Piraten 2016-09-03 05:33 ! Citera #
Gäst 1 2016-09-02
Bra skrivet Piraten!!

Jag har följt dom flesta av dina inlägg, och du kommer alltid med bra information och bra inlägg :)
Jag håller med om att dom flesta härinne verkar oerhört slöa av sig, och tror att man ska få sitt körkort hur lätt som helst. Inte konstigt att statistiken är som den är :lol:
Tack gäst1

Ja är här inne för uppdatera min egen kunskap och kanske ge tillbaka av min kunskap!
Har haft körkort i 11 år och pluggar fortfarande kör teori då man aldrig blir fullärd..
Jag vill INTE möta er på vägen 2016-09-03 12:20 ! Citera #
inspektörn 2011-07-22
Har någon av er sett uttagningarna till Idol?
Där är det ju så att ”alla säger att jag kan sjunga” och ”juryn vet ju ingenting om musik” ”jag var ju bara lite nervös”
Kan man köra bil får man körkort, kan man inte så blir man utan!
En trafikinspektör genomför ca 1000-1500 prov/år och är den som vet bäst hur man bedömer ett körprov!!!!
Lyssna på inspektören och inte på kompisarna!
Tack! Äntligen någon som inte tycker synd om de som kuggar! Jag har själv mött en som ansåg att han hade bra avstånd till vår bil när han körde ut ( jag var passagerare) - jag är fortfarande orolig om bilar kmr för nära för fort, det är snart 7 år sen. Vi hade tur, min sambo väjde och den ”duktiga” föraren snuddade bara vår bil innan han hamnade i diket... Men jag såg ner i framsätet på den andra bilen och den bilden är kvar än.
Jag blir mörkrädd när jag läser att vissa inte tänker bry sig om de inte får körkort utan tänker köra ändå! Om du inte får ditt kort SKA du inte ut och köra ihjäl någon som har lärt sig att köra bil! Jag skiter i om ” pappa har betalat 100 000” lr inte - MITT och MIN FAMILJS LIV är värt mkt mer!
Jag vill INTE möta er på vägen 2016-09-03 12:34 ! Citera #
anonym 2011-10-28
Gäst
Förstår att det är väldigt bekvämt att skylla på inspektören när det inte går som man vill, men faktum är att om man har kuggat 5 gånger så gör man nog något fel. Och då får man väl även fråga sig om man verkligen vill att inspektörerna ska godkänna elever som inte klarar vad som krävs? Det skulle ju ge en mycket osäkrare trafikmiljö.
Ta istället in vad inspektören säger, tag med kritiken till läraren på trafikskolan och/eller till din privata handledare och försök öva på det som inte gick så bra. Det är aldrig en bra idé att bara bestämma sig för att allt är alla andras fel, eftersom man då aldrig kommer utvecklas och bli bättre.


Håller med dig till typ 50%...för faktum är att vissa inspektörer verkar tycka sitt jobb är så förbannat tråkigt så de kuggar elever för små fel. Sen att inte alla inspektörer dömer på samma sätt gör ju saken 100ggr värre. En kompis till mig fick åka ca 3 km utanför den staden jag bor i parkera och sen åka till bx. Han vart godkänd, jag å andra sidan fick åka runt i staden jag körde upp i (ha i åtanke att jag inte hadde kört i staden förut) göra fickparkering i hårt trafikerad väglag jag fick åka motorväg flera ggr bara för att bli icke godkänd för att jag hadde tvekat på att åka ur accselerationsfälltet när en bil kom i 110km/h.
BTW tycker den här skiten är ibland till för att mjölka eleverna på pengar den äldre generationenn har haft det 1000ggr lättare en oss....ex min morbror berättade att han körde mot rött ljus när han var i min ålder och han fick körkort men han har inte orsakat ngn kolistion eller olycka för det.
Skönt att du håller med till 50%! Jag menar inget elakt nu, men hur länge sen är det din morbror tog körkort?
En sak som har förändrats är rytmen i trafiken, den är också mer komplex än för bara 10 - 15 år sedan. Det ställer högre krav på dem som ska ut och köra, så är det bara.
Jag reagerar på att de som kuggats väljer att köra upp i småstäder. Vill ni klara er - öva så mkt ni kan i storstadstrafik. Då lär ni er att läsa trafiken och få ett ökat självförtroende när det är dags för uppkörning. Utmana er själva, det ger resultat! Jag skulle inte vilja ha ett körkort som jag fått för att jag kört upp på liten ort för att göra det lindrigt för mig själv - problemet kommer ikapp när man ska ut och köra ”på riktigt”. Ger bara falsk trygghet.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor